Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Nie działa dmuchawa nawiewu kabiny.


fredi72
Zarejestrowani

(09-02-2019, 23:44)Marcin_kendziro napisał(a): Podobno kostki często się palą stąd takie rozwiązanie podobno stosowane już przez nich w Scenicu i Espace
Rozwiązanie może i skuteczne.Sam go kiedyś rozważałem podczas "przygód z kostkami" . Tylko wlutowując się bezpośrednio w układ sterownika dmuchawy pozbawiasz się możliwości naststępnej szybkiej i łatwej jego wymiany. Znowu trzeba będzie przerabiać całą akcje z lutownicą i sztukowaniem przewodów, nie mówiąc o następnych 500PLN Biggrin. A tak na marginesie ci panowie mechanicy chyba się uczyli naprawiać nawiew w Sceniku na twoim samochodzie i ty zapłaciłeś za to naukę. Nie chciałbym kupić samochodu po naprawach takich kowali. Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2019, 11:16 przez fredi72.)

Odpowiedz
ArcziPL
Zarejestrowani

Cześć,

właście walczę ze Sceniciem II z klimą manual. Padła opornica, dmuchawa nie działa na 1-3, za to kręci na 4. Dostałem się do opornicy, pomierzyłem i jeden z rezystorów faktycznie jest spalony. Akurat ten współny dla położeń 1-3, czyli między pinami A3 i A4.

Dzięki za dobrą rozkminę tematu na tym forum! Super opis od @ andrzej27r jak wymontować schowek -- bardzo pomógł!

Niestety, to auto ma klimę manual, więc przy opornicy jest na stałe kabel idący do dmuchawy (kto to do cholery wymyślił...).

W temacie https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...#pid397382 jest informacja, że kabel ten można po przecięciu wyciągnąć, a nowy puścic "dołem" (inaczej niż oryginalnie) i wpiąć ładnie w dmuchawę, bez lutowania kabli i bez ściągania deski rozdzielczej. Byłoby to oczywiście super rozwiązanie.

Podejrzewam, że żeby się tam dostać, trzeba zdjąć dolną osłonę konsoli po stronie kierowcy, tam gdzie pedały. Znalazłem cztery śruby:

- jedna po lewej strone tej osłony, za boczną zaślepką (podobnie jak po drugiej stronie, podczas wyciągania od schowka)
- jedna po prawej stronie osłony, schowana za panelem z radiem (tutaj też analogicznie do wyciągania schowka)
- dwie na dole w rogach.


Ale panel wciąż nie chce łatwo zejść. Blokuje się tam, gdzie regulacja świateł i hamulec ręczny. Moglibyście proszę napisać, co zrobić dalej? Jest tam jakiś trick potrzebny, czy po prostu rwać na siłę?


Pozdrawiam,
Artur

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2020, 17:30 przez ArcziPL.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Wyciągnij schowek i wypchnij do siebie plastik z pokrętłami i przyciskami.Szufladkę od ręcznego też wymontuj. Z boku pod zaślepką wykręciłeś śrubę?

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Odkopię trochę temat. S2Ph1. Czy są jakieś sprawdzone firmy produkujące te rezystory? Takie, które nie zdechną za 3 miesiące. Wiem, że mogę febi bilstein kupić za 120zł, ale są też takie za 50zł różnych firm.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

(02-05-2024, 14:09)Ghostman napisał(a): Odkopię trochę temat. S2Ph1. Czy są jakieś sprawdzone firmy produkujące te rezystory? Takie, które nie zdechną za 3 miesiące. Wiem, że mogę febi bilstein kupić za 120zł, ale są też takie za 50zł różnych firm.

Jak dla mnie te różnych firm, to są wszystko losowe tematy, które ktoś firmuje. Osobiście sam kupiłem do jedynki około 4 lata temu i do dziś kręci.
Niektórzy naprawiają oryginalne, pewnie znajdziesz sposób na forum.
Nie ma możliwości żeby był kłopot ze stykami we wtyczce i to powoduje spalenie reszty ?

Dodam że jak ostatnio u siebie w dwójce, właśnie wtyczka padła, to nowa była połowę mniejsza, oczywiście zaryzykowałem produkt za 50 zł

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

Online
W 2018 roku wymieniałem rezystor dmuchawy i póki co działa, a kupiłem najtańszy jaki był.

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Ja jestem zwolennikiem wymiany tranzystora typu mosfet w oryginalnym "rezystorze" . Koszta niewielkie, a jaki sąsiad z lutownica się znajdzie. Jak dobrze kojarzę to IRFP064N

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(02-05-2024, 23:28)rafal18031988 napisał(a): Ja jestem zwolennikiem wymiany tranzystora typu mosfet w oryginalnym "rezystorze"
W ręcznej klimie raczej nie ma takiego mosfeta/elektroniki.

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Dużo już elementów naprawiałem lutownicą w tym aucie, ale nie potrafię gniazda znaleźć na wymianę. Kupię jakiś najtańszy i najwyżej z niego wylutuję gniazdo.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(03-05-2024, 06:57)Ghostman napisał(a): Kupię jakiś najtańszy i najwyżej z niego wylutuję gniazdo.
Równie dobrze możesz wyciąć wtyk polutować na stałe. Skoro wytopiło się gniazdo to należy założyć że wtyk też ucierpiał. W Clio III wymieniałem rezystor (na Valeo) i lutowałem nowy wtyk do wiązki w miejsce stopionego (występują z kawałkami przewodów i często w zestawie są tulejki do zaciskania z termokurczami).

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości