SCENIC II PH I Nie działa dmuchawa nawiewu kabiny.
Witam,
jako że temat aktualny u niektórych i ja podepnę się pod temat. Problem pojawił się i u mnie, pierw wentylator działał, później przerywał, po jakimś czasie przestał całkowicie pracować (oczywiście w zimie), więc brak nadmuchu przedniej szyby był u mnie bardzo odczuwalny. Poczytałem kupiłem rezystor i zawiozłem do mechanika żeby nie czekać na sprowadzanie części. Mechanik wymienił część i wtyczkę, jak odebrałem auto to na następny dzień zauważyłem że wentylator działa od połowy skali- Climatronik Dopiero jak włączę od połowy to dmucha. Na fulu dmucha dobrze więc nie jest źle. Dodam że jak wróciłem i zapytałem o to mechanika to powiedział że pewnie przez to że kupiłem zły rezystor... Czy ktoś miał podobny problem. Nie przeszkadza to bardzo ale nie chce później słuchać przy sprzedaży że coś nie działa. (22-08-2017, 17:51)kilios napisał(a): Witam, Już słyszałem, że przy tańszych zamiennikach tak się zdarzało. Może być, że dmuchawa chodzi, ale na tyle słabo w stosunku do tego co było, że na początkowych biegach jej po prostu nie słychać. Jak dla mnie to faktycznie wina zamiennika.
Przy wytopionych stykach - należy przy wymianie opornicy wymienić wtyczki na NOWE (fabrycznie nowe).
Na allegro jest gość który ma nowe wtyczki - za komplet jakieś 40-50 pln . Co do zamiennika opornicy - kupiłem taką pod koniec maja - i póki co działa bardzo dobrze , nawet lepiej niż wcześniejsze oryginalne VALEO. Nawet obudowa jest lepiej poskładana niż było w valeo .... Nie wiem czy jest sens przepłacać .... Złudzenie że dmuchawa działa słabiej - moze być związana z użytym w niej tranzystorem. Słyszałem że są stosowane 2 tranzystory i jeden z nich daje większy prąd. W moim zamienniku - właśnie dmuchawa zaczęła pracować szybciej ;)
witam mam pytanie czy ktoś z Was wie dlaczego się wytapiają te w tyczki i pada rezystor (klimatronik) bo muszę wymienić a 2 miesiące temu wymieniałem rezystor i wolałbym usunąć usterkę niż znowu za jakiś czas wymieniać rezystor czy wtyczki.
Byłem, jestem i będę Brzydalem
Jak kupiłeś chiński rezystor to się nie dziw
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
I filtr wymienić przede wszystkim
Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka
Wtyczki się wytapiają bo się grzeją styki od płynącego prądu. Styki są po prostu do d..y. Z tego co pamiętam, wentylator ma ok 140-150W więc prąd płynący ma ok 10A i jak sa styki z gów..olitu to nie dziwota, że się topi. Przy okazji się grzeje tranzystor i też za jakiś czas pada. Tak, to prawda, są 2 rodzaje tranzystorów, gdzieś o tym pisałem na forum, jeden ma większy płynący prąd i jest mocniejszy.
Ja u siebie czyściłem te styki, wtyczki i doginałem je. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2017, 13:15 przez Lepus.)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
(25-08-2017, 13:15)Lepus napisał(a): Wtyczki się wytapiają bo się grzeją styki od płynącego prądu. Styki są po prostu do d..y. Z tego co pamiętam, wentylator ma ok 140-150W więc prąd płynący ma ok 10A i jak sa styki z gów..olitu to nie dziwota, że się topi. Przy okazji się grzeje tranzystor i też za jakiś czas pada. Tak, to prawda, są 2 rodzaje tranzystorów, gdzieś o tym pisałem na forum, jeden ma większy płynący prąd i jest mocniejszy.Dziękuję wymienię wtyczki i rezystor na lepszy mam nadzieję że będzie działać
Byłem, jestem i będę Brzydalem
Cześć dopadł mnie ten problem i oczywiście 1000 km od domu. pytanko czy jest szansa jakoś zapiać dmuchawkę by cały czas chodziła tzn razem z zapłonem bo wracać bez nadmuchu to ciężko.Pozdrawiam
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości