SCENIC II PH I Montaż chińskiego webasta
Kupiłeś wersję 2-3kW czy 5kW? Jak 5kW to obudowa jest trochę większa i daje za dużo ciepła jak na tak mały pojazd.
Musisz wyprowadzić rurkę ze spalinami poza samochód, spaliny są gorące, bardzo gorące, zasysać też powietrze do spalania spoza samochodu. Skoro kupiłeś wersje na ON to zbiornik w zasadzie najlepiej przy ścianie bagażnika zamocować bo przecież ma pompkę.
Moim zdaniem przesadziłeś z 5 kw . Możesz zamontować w kabinie tylko musisz usunąć spod pieca wykładzinę i wygłuszenie .Jak zamontujesz poza kabiną powietrze te które będzie podgrzewane musisz pociągnąć z kabiny. W ciężarówkach jeśli jest w kabinie ( teraz w większości poza) jest postawione na samej blasze , skąd pod samochodem weźmiesz powietrze do komory spalania tak żeby nie mogło złapać spalin albo zalepić się śniegiem . W życiu nie dałbym zbiornika z paliwem do bagażnika . Jak masz benzynę trzeba było kupić benzynowe i góra 3kw .U siostry w Tucssonie fabrycznie jest zamontowane w lewym nadkolu , powietrze do spalania ssie z okolicy intrcoolera a spaliny wyprowadzone pod skrzynkę rozdzielczą napędu 4X4.
(12-01-2024, 15:47)noidemm napisał(a): Kupiłem tą większą wersję 5 kv.To pozostaje raczej montaż przy ścianie bagażnika, zbiornik po drugiej stronie bagażnika, wydech i ssanie powietrza gdzieś po spód i jak kolega pisze wyciąć trzeba wykładzinę i po spodem musi być miejsce na tłumik i rurkę z gorącymi spalinami. (12-01-2024, 15:47)noidemm napisał(a): Czy umieszczenie samego pieca pod siedzenie samochodu to dobry pomysł?Raczej się nie zmieści. (12-01-2024, 16:34)Jurek napisał(a): U siostry w Tucssonie fabrycznie jest zamontowane w lewym nadkolu , powietrze do spalania ssie z okolicy intrcoolera a spaliny wyprowadzone pod skrzynkę rozdzielczą napędu 4X4.No ale ono grzeje płyn w obiegu. Podobne zestawy są na pewno do Scenic IV. Wiele Mazd, Audi, BMW ma tez takie dogrzewacze/ogrzewania w standardzie. Poniżej przykład ogrzewania typowego dla Scenic II (diesel), grzeje płyn w obiegu, zapewne może robić jako podgrzewacz silnika albo pełne ogrzewanie postojowe (używa wtedy normalnych nawiewów jakby pracował silnik). https://allegro.pl/oferta/webasto-ogrzew...4598804343 https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...we-Webasto (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2024, 16:49 przez wojteks.) (12-01-2024, 16:51)Binio napisał(a): To się w ogóle uruchomi na jakiś rozsądny czas?Oczywiście, pierwszy raz w zimnym samochodzie. Potem będzie pracować co chwilę przez chwilę. (12-01-2024, 16:51)Binio napisał(a): Przecież 5 kw na taką budkę, to jest ogromna moc...podejrzewam że 2 to jest maks.No ale skoro kupił to zamontuje albo nie ewentualnie sprzeda za troszkę mniej niż kupił.
@ Binio temperatury pilnuje sterownik najpierw zmniejsza wydajność przez wolniejsze pompowanie paliwa i obroty wentylatora później przechodzi w stan czuwania i rusza po spadku temperatury . Tylko przy tej mocy będzie się często uruchamiać .Mam teraz Manie TGA z największą kabiną 3,5 kw i w naszych warunkach jest wystarczające .Zimną kabinę przy -20 stopniach przez 30 minut nagrzewa do 15-18 stopni ,po osiągnięciu 20 pryka sobie bez wyłączania .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2024, 17:32 przez Jurek.)
Znam zasadę działania, niezależnie jednak od tego jak dobrze będzie "modulować", jest zdecydowanie za dużo.
Co z tego że na grzejniki będzie głowica termostatyczna, jeśli grzejnik będzie kilka razy za duży ?
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
Niestety, ale chinbasto nie działa tak jak jego firmowe odpowiedniki. Chińczyk pracuje cały czas. Po osiągnięciu zadanej temperatury, pracuje na minimalnych obrotach i minimalnej częstotliwości pompki, ale nadal grzeje. Wiele tego wynalazku montowałem i powiem, że wybór 5 kW do Scenica to gruba przesada. Na przykład, w przyczepie N126N mam założone 2 kW i w zupełności wystarcza do ogrzania, nawet w mroźne dni.
Wysłane z Xiaomi |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości