Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Mechanicy rozkładają ręce ?


Patrycja30
Kobiety

op Witam wszystkich.
Mam ogromną nadzieję, że ktoś zmierzył się z takim problemem i będzie potrafił mi pomóc. Z góry dziękuję.
Posiadam piękne Renault Scenic 2 1.6 16V.
Jeżdżę z autem średnio co 2 tygodnie do mechanika, który chyba na oślep szuka przyczyny i wymienia część za częścią.
Otoz tak :
Auto ma problemu z gaśnięciem przy odpaleniu,.dopiero po kilku próbach odpalenia i przegazowania można ruszyć.
Podczas jazdy zdarza mu się przy dojeździe np do świateł zgasnąć.
W piątek zgasł na światłach, jednak już nie dało się odpalić. Został zepchnięty na bok i dopiero po kilkunastu minutach odpalił, były takie objawy jakby od akumulatora. Więc wczoraj akumulator kupilam,.został wymieniony i wydawało by się super . Odpalił za pierwszym razem bez gaśnięcia. Ucieszyłam się za bardzo,.wieczorem podczas jazdy nagle przestała działać na chwilę klimatyzacja, słychać było dziwny dźwięk tak jakby przewijania taśmy z tyłu po prawej stronie ? zjechałam samochód już nie chciał odpalić , nie mogłam go wyłączyć dopiero odpięcie akumulatora pomogło.
Ręce mi już odpalają, niestety nie mam możliwość wymienić na nowy ?
Wymieniane było chyba już dosłownie wszystkio

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

A przepustnica była czyszona? Czujnik położenia wału sprawdzony? Ja miałem podobne objawy, tzn osobno występowały...Jak mi gasł przy dojeżdżaniu do świateł to okazało się że przepustnica była do czyszczenia i to pomogło. A jak nie mógł odpalić, to problemem był czujnik położenia wału.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Patrycja30
Kobiety

op Tak stara była czyszczona, nie pomogło wymieniona została na nową też nic.
Czujnik też jest nowy ?
On odpala za każdym razem ,tyle że zaraz gaśnie. Trzeba go gazować by ruszył i nie zgasł

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

A stopień sprężania był sprawdzany?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Patrycja30
Kobiety

op Dawno temu tak.
Ciśnienie pompy paliwa, kompresja na tłokach i było ok.
Teraz tłumaczyli że gdyby kompresja była słaba to w ogóle nie mógłby odpalić

Przy odpale pracuje równo

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2024, 09:44 przez Patrycja30.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Rozumiem, że na desce nie wywala żadnych komunikatów, a po podłączeniu pod komputer nie ma błędów?

Odpowiedz
Patrycja30
Kobiety

op Dokładnie

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Hmm dźwięk z tyłu po prawej, jeśli o jego źródło chodzi, do głowy przychodzi mi albo hamulec parkingowy, albo pompa paliwa.
Jak otworzysz schowek pod nogami kierowcy, nie jest tam mokro/wilgotno?
Podobnie z szufladą pod fotelem kierowcy, czy pod nią jest sucho? Chociaż trudniej ją wyciągnąć do sprawdzenia tego...

Odpowiedz
Patrycja30
Kobiety

op Nie sprawdzałam tego.
Ale była kiedyś sytuacja gdzie zapchały się kanały odprowadzające wodę na podszybiu i woda spływała właśnie pod kierowce.

A czy to może mieć jakikolwiek związek z tym że gaśnie ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2024, 10:11 przez Patrycja30.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Nie jestem pewny, rozważam problem z szalejącą przez wilgoć elektroniką, ale zastanawia mnie jednak brak jakichkolwiek błędów.
Przez czarną kostkę R2 pod lewą nogą kierowcy biegnie połączenie do pompy paliwa - tu nie trzeba tłumaczyć, że mógłby to być problem, tylko wtedy również spodziewałbym się jakichkolwiek błędów w sterownikach. Niemniej skoro wiadomo, że w przeszłości dostała się tam woda, warto tam zajrzeć tak czy inaczej.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości