mdpost@op.pl
175
0
3
55
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
lubelskie
op
Witam,
Dziś podczas jazdy renault scenic 2, 2003 r. benzyna, zaświecił się komunikat Landstrom defekt ( samochód z Holandii), oraz inne kontrolki: stop, air bag, service, stop, oil, kontrolka otwartych drzwi, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy itp istna choinka. Po zjechaniu na pobocze już nie mogłem odpalić samochodu, światła i wycieraczki były włączone i też nie mogłem ich wyłączyć, nic nie mogłem zrobić. Po jakimś czasie padł akumulator i skończyło się na odholowaniu samochodu. Co może być przyczyną takiej usterki?, Co się zepsuło? I jaki koszt naprawy?
Pozdrawiam, proszę o pomoc.
•
easydoor
105
0
18
42
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Grodzisk Wlkp.
easydoor
Zarejestrowani
— 29-09-2019, 09:50
Alternator nie ładuje - jechałeś na akumulatorze aż do wyczerpania
•
mdpost@op.pl
175
0
3
55
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
lubelskie
op
Witam. Czy da się go naprawić, a jeżeli tak to co w nim się zepsuło?
•
pio555
31,302
124
11108
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 29-09-2019, 21:53
sprawdź blokadę kierownicy
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
mdpost@op.pl
175
0
3
55
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
lubelskie
op
Witam
Dziś odebrałem samochód od mechanika, jednak jego wyjaśnienia odnośnie przyczyny awarii nie dają mi spokoju: twierdzi on,że przyczyną były ostatnio intensywne opady deszczu i że zdemontował podszybie i okazało się że odpływy były zapchane i woda nie miała którędy odpływać i zalała, musiał udrożnić i wysuszyć. Czy rzeczywiście to mogło być przyczyną wyświetlania się komunikatu Landstrom defekt, oraz zaświecenia się wszystkich możliwych kontrolek: stop, air bag, service, stop, oil, kontrolka otwartych drzwi, migające kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy a następnie padnięcia akumulatora, gdyż nie mogłem wyłączyć wycieraczek i świateł? Nie podważam kompetencji mechanika ale dziwi mnie czy to możliwe że przez taką bzdurę ( zapchane odpływy) miałem taki problem. Myślałem, że tak jak pisaliście przyczyną może być alternator, blokada kierownicy itp. Proszę o wasze opinie. Pozdrawiam
•
maciej1486
21,010
23
2410
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Zajrzyj do kostki pod fotelem kierowcy.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
twilk7
4,250
17
2592
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
Online
— 30-09-2019, 17:29
Odpływy w Scenic to bardzo poważna rzecz. Nie należy ich bagatelizować.
•
mdpost@op.pl
175
0
3
55
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
lubelskie
op
(30-09-2019, 17:14)maciej1486 napisał(a): Zajrzyj do kostki pod fotelem kierowcy.
A jaki wpływ może mieć kostka pod fotelem kierowcy, choć czasami jak przesuwam fotel to zaświeca się kontrolka airbag i chyba serwis jak dobrze pamiętam i dopiero wyjęcie szuflady i poruszanie trzema kostkami powoduje, że kontrolki przestają świecić, ale dalej nie wiem co może powodować nie łącząca kostka. Kilkanaście razy zaświecał się airbag i serwis, ale nigdy nie taka choinka jak teraz. Wytłumacz jak może mieć wpływ któraś z kostek.
Pozdrawiam
A jeszcze jedno teraz, po tym wyczyszczeniu odpływów z przodu samochodu, gdzieś za licznikiem, pod maską słychać tak jakby się coś gotowało, jakby woda się przelewała. Co to może być.
A jeszcze jedno teraz, po tym wyczyszczeniu odpływów z przodu samochodu, gdzieś za licznikiem, pod maską słychać tak jakby się coś gotowało, jakby woda się przelewała. Co to może być.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2019, 20:34 przez mdpost@op.pl.)
•
mdpost@op.pl
175
0
3
55
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
lubelskie
op
Czy może ktoś wyrazi swoją opinię.
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 02-10-2019, 11:11
Może faktycznie zalalo wiatrak. Jeśli tak to będzie woda również w sandwichowej strukturze podłogi.
Zdemontuj schowki w podłodze, szuflady spod foteli, listwy podłogowe przy uszczelkach, odwiń wykładzinę i sprawdź czy styropian w podłodze nie pływa w wodzie. Rób to na wzniesieniu z delikatnie pochylonym przodem w dół - zdarzyło mi się ze stałem z przodem lekko w górze i tez to sprawdzałem. Okazało się że było wilgotno ale cała woda dopiero siedziała w środkowej części podłogi. Istny basen.
Zbadaj dokładnie przestrzeń pod fotelem kierowcy. Jeśli gdziekolwiek natkniesz się na wodę, jak najszybciej demontowac fotele, wykładzinę i suszyć całą podłogę włącznie z demontażem styropianu.
Nie musimy chyba tłumaczyć jak woda może wpływać na główne kostki łączące tył samochodu z przodem, czujnik uderzenia dla poduszek czy czujnik przyspieszenia bocznego dla ESP.... Jeśli tam jest wszędzie sucho, to pewnie padł moduł komfortu lub coś podobnego ale to nie związane z zalaniem.
Moduł ECU sterujący silnikiem oraz moduł komfortu wnętrza są umiejscowione w miejscach gdzie nie ma możliwości zalania ich przez niedrozne odpływy.
Wyjmij też filtr powietrza kabinowy. Jeśli jest mokry to niedobrze. Jeśli faktycznie jest zalany to jezdzilbym dłuższy czas bez filtra żeby wydajniej suszyć wszystko
Tak jak poprzednicy pisali, odpływy wody w scenicu to rzecz chyba ważniejsza niż regularna wymiana oleju. Tak samo odpływ skroplin z parownika klimatyzacji.
#Wytapatalkowane
A kostka R2 pod fotelem kierowcy ma wpływ na wszystko bo w niej idzie kilkadziesiąt przewodów odpowiedzialnych za dużo elementów, od świateł, przez hamulec parkingowy (który jest powiązany z modułem komfortu i sterownikiem silnika po linii can) przez sterowanie szyb, aż po chyba czujniki parkowania jeśli są.
#Wytapatalkowane
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-10-2019, 11:15 przez Trodor.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Trodor for this post
• mdpost@op.pl
|