Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Krzywo przykręcona kierownica


siwusek216
Zarejestrowani

Punktu zero nie ruszamy, kierownica do jazdy na wprost i do tego ustawia się zbieżność.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Po ustawieniu wszystkiego geometrycznie "na wprost" i zgodnie z osią pojazdu - wykonuje się procedurę ustawienia punktu zerowego układu wspomagania.
Po jeździe próbnej wiadomo od razu, czy nie sciaga.
W tym przypadku zerować kąty trzeba - bo geometrycznie było już ruszone.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2018, 08:05 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Lepus
Lepus
Zarejestrowani

Czyli rozumiem, wymieniam końcówki, przy ustawionej kierownicy na wprost robimy zbieżność i jak jedzie bez ściągania i kiera jest na w porządku, na wprost to OK a jak nie to Clipem ustawiamy punkt zerowy. Tak?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Po wymianie końcówek ustawiamy kierownicę na wprost, blokujemy specjalną blokadą albo jeden siedzi w środku i trzyma. Ustawiamy zbieżność, kontrujemy nakrętki na końcówkach i już. Jazda testowa albo jest ok. a jak nie to ustawianie od nowa. Do zbieżności musi być sprawne zawieszenie, wyważone koła, taka sama wartość powietrza w oponach itp. Na koniec można sprawdzić clipem kąt 0.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Lepus
kszyba
Zarejestrowani

(20-03-2018, 21:12)lalunia37 napisał(a): Witam, chciałem zapytać jakie są szanse na niewłaściwe przykręcenie kierownicy po jej demontażu? Wymieniałem ostatnio manetki i miałem wrażenie, że dobrze przykręciłem. Wydaje mi się nawet, że kierownicę można zamocować chyba tylko w czterech pozycjach a  nie jak to w niektórych bywa przesuwać co ząbek.
Pytam dlatego, że miałem właśnie wymieniane drążki kierownicy i przy okazji zbieżność zrobiono i kierownica do jazdy na wprost jest skręcona lekko w lewo.
Mechanik imputuje ze to zbieżność zrobiona komputerowo na pewno jest OK i na pewno źle przykręciłem kierownice

Zbieżność ustawiona na odp.erdol na krzywych skręconych kołach.
Tam nie ma żadnej filozofii i regulacji poza dwoma końcówkami drążków.
Trzeba się postarać żeby spartolić.

Odpowiedz
wozaq
Zarejestrowani

Też mi kiedyś typek tak ustawił, potem twierdził, że dlatego jest kierownica krzywo bo opony mam złe Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości