Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Jak można sprawdzić moduł elektrycznego podnoszenia szyb ?


Bravo8
Zarejestrowani

op Witam, jak w temacie jak można sprawdzić moduł elektrycznego podnoszenia szyb? Mam Scenic II rok 2004. Jakiś pół roku temu przestały nagle działać dwie szyby jednocześnie , przednia pasażera i tylna lewa. Zero reakcji włącznikiem góra dół . Dwie po przekątnej czyli kierowcy i prawa tylna opuszczały się bez problemu. Wczoraj mój syn opuścił do połowy prawą tylną szybą i stanęła jak zaklęta , żadnej reakcji góra dół. Jest otwarta do połowy wiec coś muszę z tym zrobić .Patrzyłem na kostkę R2 pod siedzenie i wydaje się w idealnym stanie. Tam nigdy nie było problemy z zalaniem wodą , żadnej widocznej korozji. Pryskałem to płynem kontaktowym, oraz te złączki na słupkach w drzwiach . Nie wydaje mi się aby był to problem w kostce R@ pod siedzeniem. Inna hipoteza że padły nagle dwa moduły i teraz ten trzeci , hmm może tak. Muszę sprawdzić bezpieczniki pod siedzeniem i pod hamulcem ręcznym, bo tego jeszcze nie zrobiłem .  Ale chciałbym zapytać czy pod panelem sterowania szybami od kierowcy jest jakaś elektronika  czy to tylko zwykłe przełączniki, oraz jak mogę sprawdzić moduł szyby , czyli pod jakie piny podłączyć masę i plus 12 V . Chciałbym je podpiąć na krótko , bezpośrednio z napięcia 12 V . Bo zanim zabiorę się za lutowanie kostki R2 to chcę sprawdzić czy do modułu w  drzwiach dochodzi napięcie ( który kabel jest masowy a który plusowy ?)
 
Pozdrawiam

Załączone pliki

Miniatury
               

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Temat nie jest taki prosty jak może się wydawać. Na pewno padniecie poszczególnych modułów nie powinno być połączone ze sobą - przypadek.

Pytanie co rzeczywiście padło. Ja proponuję sprawdzać w takiej kolejności :

* Silnik szyby (wypiąć moduł z niego i podać napięcie z aku, są tam dwa piny, chyba że masz zamiennik podnośnika to mogą być różne wynalazki - potrzebne zdjęcie jaki masz moduł bo były różne.

*moduł - wypiety z silnika, wpieta kostka, włączony zapłon. Miernikiem albo neonowką 12v podpiąć się do śruby ogranicznika (jakiejś nie pomalowanej przy drzwiach) i dotykać sondą pinów wyjściowych na silnik podczas naciskania przełączników (zarówno w tych drzwiach jak i z poziomu kierowcy bo to system krzyżowy) jak świeci, moduł i cała reszta sprawna. Jeśli silnik i to jest sprawne, to wystarczy wyczyścić i bardzo dokładnie i delikatnie podgiac konektory pomiędzy modułem i silnikiem.

Jeśli jednak neonowka nie reaguje, najprawdopodobniej któryś przełącznik lub kabel. Proponuję wtedy zamienić przełącznik w drzwiach z innych, działających (używany sprawny można kupić za 5zl).

Jeżeli to nic nie da, może być faktycznie walniety moduł. Ale jeszcze pozostaje przełącznik kierowcy. Ten już jest dużo droższy i tu się zaczynają schody - przydałoby się go rozebrać i pomierzyc, lub otworzyć schematy i szukać po kablach. Tej opcji nie życzę.

Mam nadzieję że jasno napisałem, bo nie mam teraz za bardzo czasu. Jakby co postaram się pomóc kiedy indziej dokładniej.

Jedno jest pewne, warto się zaopatrzyć w taki najprostszy chociaż tester 12V - kosztuje max kilkanaście złotych

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2018, 14:59 przez Trodor.)

Odpowiedz
Bravo8
Zarejestrowani

op
(02-08-2018, 13:16)Trodor napisał(a): Temat nie jest taki prosty jak może się wydawać. Na pewno padniecie poszczególnych modułów nie powinno być  połączone ze sobą - przypadek.

Pytanie co rzeczywiście padło. Ja proponuję sprawdzać w takiej kolejności :

* Silnik szyby (wypiąć moduł z niego i podać napięcie z aku, są tam dwa piny, chyba że masz zamiennik podnośnika to mogą być różne wynalazki - potrzebne zdjęcie jaki masz moduł bo były różne.

*moduł - wypiety z silnika, wpieta kostka, włączony zapłon. Miernikiem albo neonowką 12v podpiąć się do śruby ogranicznika (jakiejś nie pomalowanej przy drzwiach) i dotykać sondą pinów wyjściowych na silnik podczas naciskania przełączników (zarówno w tych drzwiach jak i z poziomu kierowcy bo to system krzyżowy) jak świeci, moduł i cała reszta sprawna. Jeśli silnik i to jest sprawne, to wystarczy wyczyścić i bardzo dokładnie i delikatnie podgiac konektory pomiędzy modułem i silnikiem.

Jeśli jednak neonowka nie reaguje, najprawdopodobniej któryś przełącznik lub kabel. Proponuję wtedy zamienić przełącznik w drzwiach z innych, działających (używany sprawny można kupić za 5zl).

Jeżeli to nic nie da, może być faktycznie walniety moduł. Ale jeszcze pozostaje przełącznik kierowcy. Ten już jest dużo droższy i tu się zaczynają schody - przydałoby się go rozebrać i pomierzyc, lub otworzyć schematy i szukać po kablach. Tej opcji nie życzę.

Mam nadzieję że jasno napisałem, bo nie mam teraz za bardzo czasu. Jakby co postaram się pomóc kiedy indziej dokładniej.

Jedno jest pewne, warto się zaopatrzyć w taki najprostszy chociaż tester 12V - kosztuje max kilkanaście złotych

#Wytapatalkowane

Dzięki za pomoc, okazało się że w tej ostatnie awarii otwartej szyby powodem były luźne piny we wtyczce do modułu. Szpikulcem lekko je zgniotłem tak aby wchodziła z większym ściskiem.
Auto ma już 14 lat więc je trochę już wytrzepało. Pomogło, teraz szyba działa poprawnie. Być może te dwie pozostałe szyby też mają podobny problem, ale na sprawdzenie tego nie miałem już czasu.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Częsty problem. Cieszę się że mogłem pomóc.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

Mam taki problem że silnik jak podepnę pod napięcie przez moduł ale wypięta linka robi tylko kilka obrotów. Czy tak powinno być szyba otwiera się tylko ok 3 cm. W czym problem w module czy silnik się zacina ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości