(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2024, 18:00 przez Adik.)
SCENIC II PH I Falujące obroty czy to map sensor.
op
Hej wiem że tematów na ten temat jest dużo. Ja borykam się z problemem nie równej pracy silnika i jak by przy dławienia na zimnym silniku. Jak złapie tylko trochę temperatury nie dławi się jest okej ale trochę obrotami przebiera. Podłączyłem pyclip i silnik na wolnych obrotach ma 700rpm po odłączeniu map sensora obroty podnoszą się w okolice 900 i w miarę równo chodzi tylko że wtedy jest bardzo czuły na gaz a wręcz ciężko idzie jechać. Wrzucam screeny z aplikacji z podłączonym i odłączonym map sensor może ktoś mi powie czy to problem w nim czy szukać dalej. Scenic 2 1.6 16v 2004r. Nowy rozrząd z kzfr plus nowe świece i nowe cewki beru. 1 zdjęcie z podłączonym, 2 odłączone, 3 zgaszony silnik z podłączonym. Dodam jeszcze że odłączyłem kostkę od zaworu zmiennych faz rozrządu ale jak by różnicy nie zauważyłem, jedyne co zauważyłem to że w kostce było trochę oleju ale to wymyłem wszystko.
Teoria z map-sensorem raczej jest fałszywym tropem, jeżeli nie przeprowadzono żadnej diagnostyki wb tym kierunku.
Żeby jednoznacznie wykluczyć ten element - dokonujemy odczytu ciśnienia w kolektorze dolotowym przy nie pracującym silniku (ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu) a następnie sprawdzamy, czy w ogóle i w jaki sposób zmienia się ta wartość wraz z obciążeniem silnika. Jednoznaczna przyczyna map-sensora - to z reguły wskazania jednej, najczęściej całkowicie przypadkowej wartości w całym zakresie obciążeń silnika. Odłączenie map-sensora przeprowadza sterownik w tryb pracy awaryjnej z przyjęciem jednej , wstępnie ustalonej przez producenta, wartości ciśnienia. Samochód będzie jechał, ale nie w pełnym zakresie obrotów i obciążeń, zużycie paliwa wzrośnie. Element ten nie jest zbyt drogi w używce (często udaje się kupić nawet sprawny) - w razie uzasadnionych podejrzeń po prostu podmiana boli kilkadziesiąt zł, do dostania na większym złomowisku w zasadzie bez problemu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2024, 18:37 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Uszczelki dolotu i przepustnicy. Zakładam się o lichą whiskey, że to one stanowią problem. Dwa oringi za kilka zł.
Znalazłem : https://www.scenic-forum.pl/Watek-Wahani...h-obrotach (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2024, 21:59 przez PunkRock86.)
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
op
(03-11-2024, 21:59)PunkRock86 napisał(a): Uszczelki dolotu i przepustnicy. Zakładam się o lichą whiskey, że to one stanowią problem. Dwa oringi za kilka zł. Zerknąłem w link to u mnie to wygląda trochę inaczej. Jeden oring zauważyłem tylko po odkręceniu przepustnicy od kolektora, ale gdzie miałby być drugi?
Po drugiej stronie przepustnicy, na łączeniu z dolotem. Jest zaznaczone na zdjęciu w 3 kroku .
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości