SCENIC II PH I Elektryczna nagrzewnica
(18-01-2017, 12:41)filozof napisał(a): Spaliła się grzałka?grzałka wspomaga grzanie auta, ale jak silnik ciepły to powinno być ciepło w aucie
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Hej,
ja też zaczynam się zastanawiać, czy z moim układem ogrzewania i klapami jest wszystko w porządku. Pisałem wcześniej, że nie słyszę cykania przekaźników i że grzałki się nie załączają. Ostatnio było trochę cieplej (okolice -2C do 0C) i grzanie się poprawiło. Zadowolony uznałem, że aku się doładował (byłem w paru trasach) i będzie ok. Okazuje się, że problem występuje dalej i chyba jest zależny od ustawienia pokręteł. Wiem, że muszą być spełnione odpowiednie warunki żeby grzałka wystartowała, mianowicie otwarty obieg, maks grzanie, nawiew na szybę i temperatura zewnętrzna, a opornikami grzejnymi steruje moduł zespolony. Po raz pierwszy ruszyłem pokrętłem od obiegu zamkniętego / otwartego i okazuje się, że ma opór. Przy jego zamykaniu jakby nie domykał się do końca, a przy otwieraniu blokuje się w położeniu 3/4 i trzeba cofnąć pokrętło i przekręcić jeszcze raz do pozycji otwartej - wtedy idzie. Podczas czyszczenia podszybia pamiętam, że klapka była otwarta w 100%, czy się zamyka do końca nie wiem, muszę sprawdzić. Przy regulacji ciepłe - zimne po podkręceniu na maksymalne ciepło słyszę pracującą przepustnicę, jednak ma jakby 2 sekundowe opóźnienie, tzn. jak zwiększę ciepło do maksimum i puszczę pokrętło to po 2 sekundach słyszę jakby domknięcie klapki (ciężko to opisać). Czy powyższe może mieć wpływ na start grzałek ? Zastanawiam się czy nie skopsałem czegoś po demontowaniu panelu sterowania ale są tam linki (sprawdzałem w sam naprawiam i jest informacja o połączeniu mechanicznym z regulatorem) i ich nie ruszałem, a pokrętła wróciły na swoje miejsce po naprawie opornicy. Eh, mrozów ciąg dalszy, a ja walczę z ogrzewaniem. Na szczęście po rozgrzaniu autka jest cieplutko, więc nie mogę narzekać...
Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary! Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem.
Grzałki powinny grzac w obiegu otwartym i zamknietym takze jesli zajdzie taka potrzeba. Klimatronic wrecz w duzy mroz sam odcina zewnetrzny obieg zeby grzac tylko powietrze ze srodka i podnosic temp szybciej w kabinie. Pozniej obieg jest otwierany. W manualnych tez to nie powinno byc zalezne akurat. Czy otwarte czy zamkniete to grzalki powinny sie wlaczyc i grzac jesli jest wszystko ok z nimi.
Czy "brak" przy "Typ grzałek" oznacza że w moim Scenicu nie występują grzałki? Skurczybyk w ogóle nie grzeje mi wnętrza jeżdżąc po mieście, dopiero po przejechaniu około 15 kilometrów w środku zaczyna się robić ciepło. Przy 4 kreskach to już chyba powinno być cieplutko? O odmrożeniu szyby mogę zapomnieć, przejadę po mieście 6 kilometrów i ledwo na niej widać że coś grzeje. Termostat wymieniony na nowy, nie pomogło. Klimatronik. Jakieś sugestie? :/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017, 17:22 przez Petr26.) (24-01-2017, 17:21)Petr26 napisał(a): Przy 4 kreskach to już chyba powinno być cieplutko?nawet bez grzałek powinieneś już mieć cieplutko w aucie (24-01-2017, 17:21)Petr26 napisał(a): Jakieś sugestie? :/skoro silnik i płyn ciepły, to i nagrzewnica powinna to ciepła przekazać do środka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017, 17:25 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Zapowietrzony uklad?
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości