(02-01-2017, 13:05)Lepus napisał(a):przestały cykać przekaźniki +w clipie pokazuje obciążenia altka 99%, mam zamontowany woltomierz pokazuje ładowanie 14,0 do 14,4(02-01-2017, 12:23)slawek0624 napisał(a): Witam, posiadam SCII phI 1.9dci grzałki chodziły ładnie i przestały clip pokazuje obciążenie alternatora 99% a nie wiem jaka może być przyczyna takiego obciążeniaJak działają grzałki 1,8KW to co w tym dziwnego? Alternator wtedy pracuje na full mocy.
Chyba, że grzałki mają zwarcie to też pracuje na full aż się sfajczy.
SCENIC II PH I Elektryczna nagrzewnica
dokładnie pokazuje 99,6% obciążenia a grzałki nie działają
Witam,
śledzę wątek od początku grudnia. Mam grzałki, 1800W. W zeszłym roku pracowały bez problemu. W lutym 2016 nawalił mi alternator więc dałem go do kompleksowej regeneracji i naprawy (mam alternator chłodzony cieczą 125A). Później nie kojarzę czy na koniec zimy grzałki pracowały czy nie. W tym roku mniej użytkowałem auto i w środku zrobiło się wilgotno (nie mam wody w schowkach ani mnie nie zalewa, po prostu auto było nie dogrzane po deszczach jesiennych). Cała wilgoć kondensowała się na szybie. W zeszłym roku po odpaleniu auta i włączenia grzania na full jakakolwiek para schodziła szybko i po chwili leciało ciepło z nawiewu. Teraz niestety para schodzi wolno (filtr kabinowy wymieniony), ciepła nie ma. Obstawiam więc ,że zrobiło się coś z grzałkami, charakterystycznego cykania też nie słyszę. Teraz pytanie gdzie i czego szukać ? Grzałki są pod kierownicą przy nagrzewnicy, tam coś jest ? Główny przekaźnik "opornika grzejnego" (bo tak grzałki nazywają się w instrukcji) znajduje się pod skrzynka z bezpiecznikami i modułem zespolonym. Czy naprawdę trzeba zaglądać aż tam ? Czy jest gdzieś jakiś dodatkowy bezpiecznik od nagrzewnic ? Znalazłem też w instrukcji coś dot. skrzynki oporników (dostęp przez demontaż schowka). Czy możliwe, że po wymianie alternatora coś nie działa ? A może to kwestia rezystora dmuchawy, który wymieniałem ? Ma on wpływ na nagrzewnice elektryczne ? Wymianę robiłem sam ale wydaje mi się że nagrzewnice działały (naprawa rezystora w listopadzie 2015, alternator padł w lutym 2016).
Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary! Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem.
Jeszcze mozna by bylo w clipie pogrzebac i zobaczyc jakie parametry pracy grzalek sa, czy sie cos tam nie zmienilo i czy tam pokazuje ze sie zalaczyc powinny a sie nie zalaczaja czy jak... Mniej roboty zanim sie zacznie dobierac do bezpiecznikow/przekaznikow itd...
(03-01-2017, 13:17)Oktawiusz napisał(a): Na 90% będzie w tym miesiącu w Łowiczu jak coś To z chęcią podskoczę do Łowicza daj znać kiedy mniej więcej będziesz Edit: Sprawdzę jeszcze napięcie na aku. Ostatnio mniej jeżdżone autko, trochę mrozów i może aku jest niedoładowany (kupowany był 2 lata temu więc chyba się jeszcze nie zużył), a wiem, że to też ma wpływ na start grzałek. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2017, 14:51 przez brytanpl.)
Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary! Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem.
czy jest możliwość żeby ktoś sprawdził jakie ma napięcie na białym kabelku idącym od alternatora.
U mnie na bez obciążenia jest 4v a jak wszystko włącze [światła,ogrzewanie szyby,dmuchawa] to pokazuje 0v ,chciałbym porównać jak powinno to wyglądać. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości