op
W sobotę przy okazji małych prac nad swoim autem gdy odstawiałem je na swoje miejsce zauważyłem pewną rzecz. A mianowicie, silnik zimny, uruchamiamy go i słychać od strony skrzyni biegów nie za głośne postukiwanie, turkotanie. Wcześniej myślałem, że to KZFR ale materiały z youtube mnie od tego pomysłu odsunęły, poza tym to ewidentnie druga strona silnika.
Wsiadam do auta, wciskam sprzęgło i ten hałas ustaje. Wysprzęglam i w większości przypadków hałas powraca. Przy jeździe tego nie słychać.
Samo sprzęgło jeszcze dobrze łapie. Tak na szybko wyczytałem teraz, ze to być może jest wybierak sprzęgnięty linkami z dźwignią lewarka. Sam lewarek jak na przebieg 220k jest już troszkę luźny (ale nie tak jak kiedyś w escortach) natomiast sam lewarek działa z lekkim oporem i nie ma takiej precyzji jak inne 1.6 16V.
Co na to szanowne Państwo ?
Wsiadam do auta, wciskam sprzęgło i ten hałas ustaje. Wysprzęglam i w większości przypadków hałas powraca. Przy jeździe tego nie słychać.
Samo sprzęgło jeszcze dobrze łapie. Tak na szybko wyczytałem teraz, ze to być może jest wybierak sprzęgnięty linkami z dźwignią lewarka. Sam lewarek jak na przebieg 220k jest już troszkę luźny (ale nie tak jak kiedyś w escortach) natomiast sam lewarek działa z lekkim oporem i nie ma takiej precyzji jak inne 1.6 16V.
Co na to szanowne Państwo ?
ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique
ScII PhI 1.9 dCI 120KM 2005 Confort Dynamique
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
ScII PhI 1.9 dCI 120KM 2005 Confort Dynamique
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive