universis
9
0
0
7
SC II ph I
2005
1.4 i 16V 98KM, 2003-2009
Warszawa
op
Renault mojego Kolegi to Scenic 1.4L Benz. 2005. Utrzymuje on że po wymianie filtra paliwa który jest w baku - zużycie paliwa dramatycznie wzrosło.
Po wstępnych oględzinach stwierdziłem że tunel powietrza między filtrem powietrza, a zespołem przepustnicy spadł z zamocowania od strony przepustnicy.
Zamocowałem go ponownie i zużycie spadło do 9-15 litrów na 100 km - tak wskazuje MaxiEcu, to jest gdy przemnożę wynik przez "10" bo przy jeździe
pokazuje na ekranie 0.9-1.5 litra/100km, a na wolnych obrotach 0.27L na godzinę. Po przeniesieniu MaxuEcu do mojego Megane - na "wolnych" mam
"normalny" wskaz : 0.7 L na godzinę i na drodze nie muszę mnożyć przez "10" bo jest normalnie 5 do 9 L/100 km. Moje podejrzenia biegną w stronę
zespołu przepustnicy - ale rad bym waszych sugestii poczytać, proszę więc - napiszcie kilka słów od siebie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2018, 19:53 przez universis.)
•
KulusioWy
5,937
63
4504
5,228
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Katowice
(20-01-2018, 19:41)universis napisał(a): zużycie spadło do 9-15 litrów na 100 km Spora rozbieżność
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi KulusioWy za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to KulusioWy for this post
• universis
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-01-2018, 20:03
Może tak tylko odczytuje komp, zatankowac do pełna przejechać kilka setek km, 200-300km i zatankowac do pełna. Wynik z dystrybutora podzielić przez km i jakie jest spalanie?
Takie liczenie spalania na postoju jest nie wiarygodne i nie można mnożyć przez nie wiadomo co. Co ma oznaczać x10?
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• universis
universis
9
0
0
7
SC II ph I
2005
1.4 i 16V 98KM, 2003-2009
Warszawa
op
Odpowiadam na oba na oba posty: od KulusioWy i od Mati.
KulusioWy: "Spora rozbieżność" tak - istotnie - to bardzo zależy jak się ciśnie i czy jest pod górę czy też w dół, a nawet jadąc po "równym" ze "stałym" gazem - zużycie waha się o 0.5 litra co ułamek sekundy - może to też zależy od częstości próbkowania przez MaxiEcu.
Mati : mnożenie przez "10" - no nie inaczej - kolega posądza swoje auto o zużywanie nawet 20L/100 km - więc jak jechaliśmy z podłączonym MaxiEcu to przy 90 km/h
pokazywał nam 1.5 l/h w co wieżyć nie sposób - więc stąd ten mnożnik "10", a te 1.5 litra to po przeliczeniu na 100 km to 16,66L/100km co by mniej więcej zgadzało się z jego (kolegi) obserwacjami.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2018, 20:42 przez universis.)
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-01-2018, 20:40
niech sprawdzi spalanie w podany przeze mnie sposób
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• universis
michaldck
4,822
25
3867
5,277
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Mati ma rację. W miarę wiarygodne spalanie komputer pokaże po minimum 100km od resetu.
telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michaldck za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to michaldck for this post
• universis
scrabi
32,551
103
12164
10,482
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
Online
— 20-01-2018, 21:28
ja ostatnio jak zresetowałęm licznik to po przejechaniu z rana 2 odcików po 3 km i wieczorem 1 odcienek 5km pokazywało mi 22l/100km szok!!!!!!!!
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• universis
universis
9
0
0
7
SC II ph I
2005
1.4 i 16V 98KM, 2003-2009
Warszawa
op
OK - mam wprawdzie nie telefon a MaxiEcu do kompa przez USB - jutro postaram się o adaptację tej przepustnicy
bo o to chyba chodzi w słowach "Reset telefonem".
•
michaldck
4,822
25
3867
5,277
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Reset to licznika na pozycji Trip (ang). A telefonem to pisze w talatalku, to taki podpis ;)
telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
scrabi
32,551
103
12164
10,482
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
Online
— 20-01-2018, 21:39
Michał zmień podpis ew na inną czcionkę sobie bo to faktycznie wygląda jak dalsza część zdania, posta ;-)
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• universis
|