vitia
374
1
96
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 20-02-2022, 09:47
(19-02-2022, 21:03)cichy555 napisał(a): Zaczynam się zastanawiać czy to nie jakiś całkowicie inny problem np. brak prawidłowego styku.
Podczas jazdy (akurat nie ja jechałem gdy się to stało) zaczął ponoć migać bieg R na wyświetlaczu tak jakby informacja o aktualnym biegu wariowała...
Podobny problem występuje w Espacach. Tam pomaga rozebranie i wyczyszczenie pozycjonera - może tu też? U mnie jednak nic takiego się nie dzieje.
(20-02-2022, 07:33)twilk7 napisał(a): Nie ma takiej opcji.
Nie ma opcji zmiany oprogramowania czy nie ma opcji by soft był ten sam?
•
cichy555
68
0
5
1
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
cichy555
Zarejestrowani
— 22-02-2022, 00:35
op
Jednak u mnie nie jest to ani chłodnica, ani olej ani elektrozawory.
Błąd jaki jest w skrzyni to DF093 OBWÓD STEROWANIA RĘCZNEGO IMPULS
Problem jest taki że "migają biegi", np czasem miga R a głównie nie da się wbić w ogóle D. Tzn po przesunięciu dźwigni znika całkowicie podświetlenie albo czasami np. podświetla się N, czasami R.
Czasem też nie łapie w ogóle P.
Zamówiłem pozycjoner/nastawnik czy jak to tam zwał, gdyż podejrzewam że to on jest wadliwy. Poruszałem wtyczką na skrzyni i kablami ale nic to nie zmieniło. Patrząc w DDT2000 przy zmianie biegów parametr Entrees du selecteur de vitesse się zmienia, ale Position du selecteur de vitesse stoi np. w miejscu (nie przechodzi na D tylko zostaje na N)
Na tym obrazku widać skrzynię która pokazuje bieg R mimo wrzuconego D.
Nie wiem czym są te wartości po prawej na górze ale podejrzewam, że to jakiś czujnik na samym lewarku zmiany biegów.
@ vitia jak jest z dostępem do tej dużej wtyczki skrzyni biegów? Widziałem dzisiaj, że przykręcona jest chyba na dwa inbusy. Po odkręceniu idzie jakoś po ludzku to wypiąć? Miejsca trochę mało.
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Zajrzyj pod dźwignię zmiany biegów. O ile dobrze pamiętam to z niej wychodzi sygnał na zegary.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 22-02-2022, 07:55
(22-02-2022, 00:35)cichy555 napisał(a): Jednak u mnie nie jest to ani chłodnica, ani olej ani elektrozawory.
Błąd jaki jest w skrzyni to DF093 OBWÓD STEROWANIA RĘCZNEGO IMPULS Może jednak sprawdź ten przełącznik przy dźwigni biegów tak jak sugeruje @ krzysztofk i niepotrzebnie szukasz usterki w samej skrzyni
Masz tu schemat sterowania, może się przyda
119 Sterownik skrzyni biegów
485 Przełącznik lewarka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2022, 07:56 przez marecky.)
•
vitia
374
1
96
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 22-02-2022, 09:44
(22-02-2022, 00:35)cichy555 napisał(a): Zamówiłem pozycjoner/nastawnik czy jak to tam zwał, gdyż podejrzewam że to on jest wadliwy. Poruszałem wtyczką na skrzyni i kablami ale nic to nie zmieniło. Patrząc w DDT2000 przy zmianie biegów parametr Entrees du selecteur de vitesse się zmienia, ale Position du selecteur de vitesse stoi np. w miejscu (nie przechodzi na D tylko zostaje na N)
Na tym obrazku widać skrzynię która pokazuje bieg R mimo wrzuconego D.
Nie wiem czym są te wartości po prawej na górze ale podejrzewam, że to jakiś czujnik na samym lewarku zmiany biegów.
Kto bogatemu zabroni? :P Nie wiem ile kosztuje do DP0, ale do SU1 w Espace pozycjoner 1,5tys. Rozebrałem, wyczyściłem, poskładałem. Jest nawet na YT filmik jak to zrobić. Działa póki co bdb. A problem był identyczny.
Wg mojej wiedzy sygnał pochodzi tylko z pozycjonera.
(22-02-2022, 00:35)cichy555 napisał(a): @ vitia jak jest z dostępem do tej dużej wtyczki skrzyni biegów? Widziałem dzisiaj, że przykręcona jest chyba na dwa inbusy. Po odkręceniu idzie jakoś po ludzku to wypiąć? Miejsca trochę mało.
Wtyczki da się wypiąć obie od strony koła. Średnio to wygodne, ale da się przy pomocy kilku inwektyw ;) Jeśli będziesz chciał odkręcać te imbusy, upewnij się, że dobrze wchodzą w gniazdo śruby. Na początku trudno ruszyć, potem luz.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi vitia za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to vitia for this post
• cichy555
cichy555
68
0
5
1
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
cichy555
Zarejestrowani
— 22-02-2022, 19:44
op
@ vitia do DP0 oryginał Bitrona 194zł na allegro, te z dopiskiem Renault już >350. Najgorszy to czujnik ciśnienia oleju bo widziałem że to małe badziewie kosztuje oryginalne 800zł..
Wg mojej wiedzy również to co się wyświetla pochodzi tylko z pozycjonera.
Też myślałem o czyszczeniu, ale stwierdziłem że za 194zł szkoda podwójnej roboty gdyby za miesiąc się powtórzyło, a przy Scenicu zrobienie czegokolwiek to małe wyzwanie bo trzeba pół auta rozebrać i stracić skórę na rękach, więc wolę odżałować te dwie stówki.
Gadałem z fachowcem od DP0 i też padło oskarżenie na pozycjoner.
Stary oczywiście wyczyszczę i zostawię sobie na wszelki wypadek.
Mam tylko jedno pytanie w sumie - wiem że kalibracje robi się na biegu N, pytanie tylko czy muszę jakoś przekręcać tą zębatkę w której siedzi trzpień selektora, czy po prostu ustawiam auto w N, zdejmuje stary zakładam nowy i dokręcam na multimetrze?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2022, 19:53 przez cichy555.)
•
vitia
374
1
96
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 24-02-2022, 00:09
No do Espace sporo drożej, gdyby kosztował tyle ile do DP0, też bym kupił. W Scenicu tylko zdjąłem i założyłem na stare ślady po śrubach - nie wiem jak nową ustawić. Multimetru nie podpinałem, nie miałem potrzeby.
•
cichy555
68
0
5
1
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
cichy555
Zarejestrowani
— 24-02-2022, 18:56
op
już wszystko chyba wiem, przyszedł mi pozycjoner. "Zębatka" jest spłaszczona, więc inaczej się jej włożyć na trzpień nie da.
Zdejmujemy pozycjoner na wrzuconym N, zakładamy nowy i szukamy pozycji (przesuwając na śrubach) w której na dwóch wystających bolcach jest zamknięty obwód - szukamy drugiej pozycji w której ten obwód przestaje być zamknięty i dokręcamy po środku tych dwóch punktów.
W ten sposób mamy prawidłowo ustawiony pozycjoner dla biegu neutralnego.
Będę wymieniał w sobotę, dam znać czy problem rozwiązany.
•
cichy555
68
0
5
1
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
cichy555
Zarejestrowani
— 26-02-2022, 21:38
op
No i problem zażegnany - wymiana pozycjonera pomogła. Rozebrałem stary ale nie wiem szczerze co tam można wyczyścić, środek wygląda jak nowy jedynie ścieżki są już powycierane i podejrzewam że w tym cały szkopuł.
Nie obeszło się jednak bez przygody - z jakiegoś przyćmienia i pośpiechu złożyłem już prawie wszystko i wsiadłem testowo zobaczyć czy pokazuje poprawnie biegi, ale zapomniałem zapiąć linki na wybierak. Serce mi podeszło do gardła jak zobaczyłem, że biegi stoją, na dodatek dźwignia zablokowała się na P. Ale przypomniałem sobie o tej lince, zdjąłem obudowę gałki zmiany biegów i odblokowałem elektromagnes (biały guzik po prawej stronie) no i po założeniu linki wszystko ożyło. Co ciekawe - w obudowie dźwigni znalazłem.... TELEFON STACJONARNY. A przynajmniej jego bazę. Firmy Nokia, nie wiem czy to oryginalna część wyposażenia którą ktoś tak sprytnie ukrył czy jakiś mod?
Odniosłem jedynie jedną małą ale bardzo bolesną klęskę w tej bitwie - niestety z nową wtyczką od pozycjonera bardzo ciężko zamykała się ta duża kostka od skrzyni, co ostatecznie (może i przez moją niewiedzę, choć oglądałem trochę filmików jak to ludzie rozłączają) skończyło się połamaniem tej białej blokady w środku, niestety plastik tak cienki że klejenie już nic nie dało, musiałem wyjąć ją całkowicie i odstawić fuszerkę z trytkami oraz drutem. Trzymać trzyma, raczej nie ma szans żeby się rozłączyło ale strasznie mnie ten fakt boli.
Nawet bez blokady ciężko się domykało, nie wiem czemu ta nowa wtyczka nie chciała się spasować, musiałem się sporo okombinować żeby zeszło się normalnie.
Czy jest jakakolwiek szansa żeby te blokadę/całą wtyczkę gdzieś dostać po ludzkich pieniądzach czy towar na wagę złota?
•
danio
268
0
45
4
SC II ph II
2009
INNY
Mikołów
danio
Zarejestrowani
— 26-02-2022, 22:05
(26-02-2022, 21:38)cichy555 napisał(a): Co ciekawe - w obudowie dźwigni znalazłem.... TELEFON STACJONARNY.
w tamtych latach to było popularne
poszukaj jaki model telefonu do tego pasuje
ewentualnie po kablach i usunąć resztę
masa wrogiem przyspieszenia
poka link do części która pomogła
•
|