Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I DP0 - wymiana chłodniczki oleju skrzyni biegów


cichy555
Zarejestrowani

op Cześć,

Szukałem po forum ale nic nie znalazłem za bardzo.
Zauważyłem w scenicu wyciek płynu chłodniczego gdzieś na górze skrzyni automatycznej.. płyn widać nawet od góry na korpusie skrzyni.
Jak zdjąłem lewe koło to zobaczyłem że krople płynu wiszą z chłodniczki/wymiennika ciepła na skrzyni.

Ostatnio też skrzynia weszła kilka razy w tryb awaryjny po rozgrzaniu, niestety nie udało mi się jeszcze odczytać błędów z powodu problemów z połączeniem do modułu (kiepski elm).
Trochę się obawiam czy powodem nie jest ta chłodniczka i np. zrobiło się masło w skrzyni... będę to sprawdzał robiąc kontrolę stanu oleju w skrzyni. W zbiorniczku wyrównawczym płyn jest czysty więc mam nadzieje że jeśli to z chłodnicy to wycieka tylko na zewnątrz.

Pytanie czy ktoś ją u siebie wymieniał? Na coś szczególnego trzeba zwrócić uwagę, jakieś porady? Z dostępem słabo jak do wszystkiego w scenicu..

Inne pytanie przy okazji automatu, byłbym wdzięczny gdyby ktoś odpowiedział: czy przy wymianie elektrozaworów starego typu potrzeba robić jakąś tą aktualizacje softu czy nie? Bo naczytałem się różnych opinii i niektórzy twierdzą że nawet ASO tego nie umie, nigdzie nikt nie napisał jak to zrobić a niektórzy twierdzą że w ogóle tego nie robili

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2022, 22:16 przez cichy555.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Wymieniałem ostatnio elektrozawory w DP0 i nie robiłem żadnej adaptacji.Poszedl nowy olej i auto śmiga.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Jeśli cieknie płyn chłodniczy to sprawdziłbym przewody doprowadzające płyn do chłodniczki.


Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Od góry skrzyni to pewnie obudowa termostatu lub przewody doprowadzajace płyn do parownika ( jeśli masz LPG)

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2022, 20:24 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Wymieniałem chłodniczkę - nie najgorszy dostęp od strony koła. Odkręcić wtyczkę obok i da radę.
Z tą wymianą softu - sam się waham. U siebie nie zmieniałem i nie jest idealnie. W C5 w AL4 był zmieniany z tej okazji soft i skrzynia jeździ nieporównywalnie płynniej.
Zmień olej, zobacz jaki ma kolor - zanim zmienisz chłodniczkę. Będziesz widział czy płyn przedostaje się do ASB. Jeśli nie, to bym jej nie ruszał, a ew. sprawdził przewody.

Odpowiedz
cichy555
Zarejestrowani

op No właśnie z tą aktualizacją ciężko znaleźć rzetelne informacje na internecie... dużo osób twierdzi do 2004 roku były montowane elektrozawory starego typu (biała wtyczka) i po wymianie na nowe (starych już nikt nie produkuje) trzeba robić update softu, tylko że nigdzie ani słowa jak taki update wykonać.
@ krzysztofk nic nie musiałeś robić bo po 2004 już szły nowe elektrozawory i tylko takie da się dostać, ja mam auto niestety z 2004r i dopóki nie ściągnę miski to się nie dowiem jakie są u mnie założone.

@ vitia czyli po wymianie elektrozaworów jeździ u Ciebie gorzej?\

Z tego co znalazłem tutaj: https://www.renaultforums.co.uk/threads/...re.585947/
Wychodzi na to że najnowszy soft do DP0 to C500. Sprawdziłem dane swojego sterownika w DDT2000 i wyszło na to że mam wersję C400, czyli starszą. Nowsza ponoć wspiera oba rodzaje elektrozaworów - stare są na 50hz a nowe na 100:



   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2022, 19:32 przez cichy555.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cichy555 za ten post post:
  • Przemek7
vitia
Zarejestrowani

U mnie to było tak - kupiłem auto, jeździło i zmieniało biegi w moim odczuciu ok. I tak jakiś miesiąc, może dwa. Przebieg symboliczny, bo zbiegło się to z pierwszą falą, lockdownem itp. W sumie - szczęście w nieszczęściu, ze w tym czasie, bo mogłem auto robić na spokojnie. Już wcześniej ktoś tam grzebał,bo zawory miały czarną wtyczkę, a auto z 2003. Ogólnie wnętrze skrzyni wyglądało jak nowe. Tak więc trudno mi powiedzieć jak zmieniła się kultura zmiany biegów. I nie jest w tej chwili tragicznie. Acz nie perfekcyjnie. A ja lubię jak wszystko działa jak powinno, nawet jeśli ma 20 lat Biggrin

Odpowiedz
cichy555
Zarejestrowani

op Jesteś w stanie podglądnąć DDT2000 albo czymś innym jaką masz wersje softu u Ciebie w skrzyni? Skoro były już czarne to może ktoś update zrobił.
@ krzysztofk może Ty masz dostęp do clipa/ddt2000? Ciekaw jestem jaka wersja softu byłaby u Ciebie skoro auto z 2007, ale podejrzewam że właśnie C500

Powiem szczerze że jak szukałem scenica to oglądałem jeden egzemplarz który miał podobno naprawianą skrzynie u "fachowca" i tragicznie to auto jeździło, przeciągało na biegach i w ogóle.

Update z tego co wiem da się zrobić CLIPem z płytą reprog, ciekawe czy ktokolwiek w okolicach Rzeszowa by miał. Wysłałem też zapytanie do ASO. Przy peugeotach i citroenach update można ponoć zrobić samemu chociażby Lexią, ciekawe czy to "tożsamy" software z Renault i zamienny czy nie ma takiej opcji.

U mnie generalnie skrzynia raczej ładnie zmienia biegi, jedynie od jakiegoś czasu zaczęła trochę szarpać gdy olej jest jeszcze zimny. No i później doszedł ten tryb awaryjny, ale jak na razie nie udało się go wywołać ponownie.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Chciałem sprawdzić w Clipie, ale nie do końca wiem, gdzie szukać. Mam w tej chwili trochę porozbierane, bo zmieniam rozrząd. Dopiero w przyszłym tygodniu skończę, bo zaskoczył mnie imbus 14mm przy kzfr i czekam na klucz. Później chętnie podepnę.

Z tego co mi wiadomo, wkłady PSA są nieco inne i nie pasują. Ale podobno zmiana softu nie podmienia wszystkich plików, więc może udałoby się coś pokombinować. Sam jestem jednak na to za cienki. 

Gdyby ktoś miał taką płytę, chętnie bym spróbował zrobić reprogamowanie.

Odpowiedz
cichy555
Zarejestrowani

op Zaczynam się zastanawiać czy to nie jakiś całkowicie inny problem np. brak prawidłowego styku.
Podczas jazdy (akurat nie ja jechałem gdy się to stało) zaczął ponoć migać bieg R na wyświetlaczu tak jakby informacja o aktualnym biegu wariowała...
dodatkowo czasem nie chce spuścić się ręczny dopiero pomaga np. wrzucenie wstecznego, no i te błędy o nieprawidłowych danych..

Podłączyłem się DDT2000 i znalazł błąd ale bez definicji w bazie danych, jedynie sam kod: DTC ##2466##. Muszę spróbować jeszcze DDT4ALL na kablu VAG-KKL bo chyba powinno zadziałać, szmelc vgate nie ogarnia K.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

(17-02-2022, 19:32)cichy555 napisał(a): @ krzysztofk nic nie musiałeś robić bo po 2004 już szły nowe elektrozawory i tylko takie da się dostać, ja mam auto niestety z 2004r i dopóki nie ściągnę miski to się nie dowiem jakie są u mnie założone.
Popatrzę jutro po hurtowniach i dam znać.
Ja mam manuał. Wymieniałem ostatnio w dwóch autach klientom.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2022, 07:28 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(18-02-2022, 17:47)cichy555 napisał(a): Przy peugeotach i citroenach update można ponoć zrobić samemu chociażby Lexią, ciekawe czy to "tożsamy" software z Renault i zamienny czy nie ma takiej opcji.

Nie ma takiej opcji.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości