aaa82
34
0
3
7
SC III ph I
2012
2.0 i 16V 140KM, 2003-2009
Poznań
aaa82
Zarejestrowani
— 20-03-2023, 17:51
op
Witam.
Mam SCII Ph1 z 2006 roku. Chciałem sprawdzić błędy. Mam kabel ELM327 (taki z dodatkowym przełącznikiem), używam PyREN. Teraz tak - w Vel Satisie ten zestaw działa na wszystkie moduły. W Sceniku pokazuje mi tylko 3 (hamulec postojowy, czujniki parkowania i skrzynię biegów):
Addr Family Index Name Warn
1 - 6E(7E1) 9 10025 AUTOMATIC GEARBOX N/A
2 - 0D(755) 13 10107 PARKING BRAKE 0
3 - 0E(74E) 55 10012 PARKING ASSISTANCE 0
Tak więc wygląda na to, że komunikacja gdzieś się urywa. Program skanuje z 94 moduły i zaczyna znajdować dopiero ok 84. Na włączonym silniku widzi 3, na samym zapłonie tylko hamulec.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub wie, jak idzie CAN i w którym miejscu może być przerwa ?
Wiem, że w profilu mam wpisany SCIII - tego też mam.
Kolejna sprawa - samochód nie zgłasza błędów. Tzn zgłaszał błąd hamulca ale go skasowałem, bo był zapamiętany. Zgłosił też błąd skrzyni, kiedy szarpała (bo to automat. olej + elektrozawory planuję zrobić).
W silniku klepie KZFR, nie wiem, czy to powinno dawać błąd, czy nie.
Silnik odpala, samochód jedzie, działa HF (przy odpalaniu, na drzwi nie), radio gra, działa sterowanie z kiery, szyby..
Czy skrzynia powinna płakać, że nie ma komunikacji z silnikiem ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2023, 17:51 przez aaa82.)
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 20-03-2023, 18:06
Na pewno masz ten dodatkowy przełącznik w prawidłowej pozycji? Wszystkie moduły, które znalazł, są na K-line, nie znalazło Ci żadnego na CANie. Przełącznik na Elmie najczęściej służy do przełączania linii CAN na inne piny (przydatne w niektórych autach, głównie fordach do komunikacji na dodatkowych liniach CAN), więc możliwe, że po prostu przestawiłeś przypadkiem przełącznik. Ewentualnie jest jakiś problem z pinami CAN w gnieździe OBD2, może są odgięte, wciśnięte, może gdzieś przy nim jest przerwa i sygnały nie dochodzą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2023, 18:08 przez Proxima.)
•
aaa82
34
0
3
7
SC III ph I
2012
2.0 i 16V 140KM, 2003-2009
Poznań
aaa82
Zarejestrowani
— 20-03-2023, 18:59
op
(20-03-2023, 18:06)Proxima napisał(a): Na pewno masz ten dodatkowy przełącznik w prawidłowej pozycji? Wszystkie moduły, które znalazł, są na K-line, nie znalazło Ci żadnego na CANie. Przełącznik na Elmie najczęściej służy do przełączania linii CAN na inne piny (przydatne w niektórych autach, głównie fordach do komunikacji na dodatkowych liniach CAN), więc możliwe, że po prostu przestawiłeś przypadkiem przełącznik. Ewentualnie jest jakiś problem z pinami CAN w gnieździe OBD2, może są odgięte, wciśnięte, może gdzieś przy nim jest przerwa i sygnały nie dochodzą.
Cześć, dzięki.
Próbowałem wykrywać na obu pozycjach. Co ciekawe, z tego, co pamiętam, to w wersalce nie miało znaczenia, w której pozycji był przełącznik - działało tak samo..
Jutro postaram się sprawdzić gniazdo. Jakieś luźne jest. No i jest w idealnym miejscu, żeby je zalać
Jeszcze wtyczkę pod fotelem sprawdzę - czy tam idzie też CAN ? Wydaje mi się, że raczej szyby/lusterka/zamki by zwariowały gdyby tam coś się działo.
A propo szyb, czeka mnie zdejmowanie tapicerki, bo jedna szyba odpadła
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 20-03-2023, 19:14
Podejrzewam, że problem leży w samym Elmie, być może w przełączniku.
Z tego, co widzę, w Vel Satisie praktycznie wszystkie moduły komunikują się po K-Line, dlatego wykrywa je bez problemu. Prawdopodobnie to Twój ELM ma problem z CANem, nie samochód.
Edit: mam tu na myśli Vel Satisa przedliftowego - a Ty o jakim piszesz? Chociaż w polifcie tam nadal mogło być dużo na K-line
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2023, 19:14 przez Proxima.)
•
aaa82
34
0
3
7
SC III ph I
2012
2.0 i 16V 140KM, 2003-2009
Poznań
aaa82
Zarejestrowani
— 20-03-2023, 23:59
op
(20-03-2023, 19:14)Proxima napisał(a): Podejrzewam, że problem leży w samym Elmie, być może w przełączniku.
Z tego, co widzę, w Vel Satisie praktycznie wszystkie moduły komunikują się po K-Line, dlatego wykrywa je bez problemu. Prawdopodobnie to Twój ELM ma problem z CANem, nie samochód.
Edit: mam tu na myśli Vel Satisa przedliftowego - a Ty o jakim piszesz? Chociaż w polifcie tam nadal mogło być dużo na K-line
Vel Satisa mam 2005 polifta.
A czy możesz powiedzieć, czy te moduły, które wykrywa w sceniku korzystają z innej magistrali, niż reszta ? Bo jeżeli nie, to chyba jednak nie w interfejsie leży problem ?
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 21-03-2023, 05:26
Tak. Moduły, które wykrywa, mają diagnostykę na K-line (pin 7 obd), CAN natomiast jest na pinach 6 i 14.
Pomimo diagnostyki na K-line, moduly między sobą komunikują się po magistrali CAN, więc tak, gdyby był problem z CANem na aucie(poza samym gniazdem obd i jego instalacją), powinnyone zgłaszać bląd komunikacji, np. hamulec parkingowy powinien płakać, że nie widzi ABSu.
Vel Satis pamiętasz, że na pewno polift, czy piszesz na podstawie rocznika? Zresztą w sumie nieistotne. Jak pisałem, polift nadal mógl mieć większość na k-line, szczególnie wczesny polift.
Co do ELMa to tylko podejrzenie, łatwiej najpierw sprawdzić na innym elmie, bądż elma na innym aucie, niż szukać od razu problemu w instalacji. Próbowales skanować ScIII? Tam pewnie wszystko po CANie idzie, więc jak walnięty ELM, to niczego nie znajdzie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2023, 05:26 przez Proxima.)
•
aaa82
34
0
3
7
SC III ph I
2012
2.0 i 16V 140KM, 2003-2009
Poznań
aaa82
Zarejestrowani
— 21-03-2023, 14:26
op
(21-03-2023, 05:26)Proxima napisał(a): Tak. Moduły, które wykrywa, mają diagnostykę na K-line (pin 7 obd), CAN natomiast jest na pinach 6 i 14.
Pomimo diagnostyki na K-line, moduly między sobą komunikują się po magistrali CAN, więc tak, gdyby był problem z CANem na aucie(poza samym gniazdem obd i jego instalacją), powinnyone zgłaszać bląd komunikacji, np. hamulec parkingowy powinien płakać, że nie widzi ABSu.
Vel Satis pamiętasz, że na pewno polift, czy piszesz na podstawie rocznika? Zresztą w sumie nieistotne. Jak pisałem, polift nadal mógl mieć większość na k-line, szczególnie wczesny polift.
Co do ELMa to tylko podejrzenie, łatwiej najpierw sprawdzić na innym elmie, bądż elma na innym aucie, niż szukać od razu problemu w instalacji. Próbowales skanować ScIII? Tam pewnie wszystko po CANie idzie, więc jak walnięty ELM, to niczego nie znajdzie.
Dzięki za Twój czas!
Vel Satis polift, czytnik przy podłokietniku. Podejdę dzisiaj sprawdzić w obu. W sumie na wszelki wypadek zamówiłem vgate icar2.
Pytanie - gniazdo OBD w sceniku jest wczepione do metalowej płytki - jak to wyjąć ? Płytka nie wiem jak jest zamocowana, wystaje spod innej płytki metalowej
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 21-03-2023, 16:41
Jeśli po skanowaniu Vel Satisa wkleisz taką listę z indexami itp., jak w pierwszym poście, to Ci mogę powiedzieć, czy znalazł coś na CANie, czy tylko na K-line, natomiast jak pisałem wcześniej, w Scenicu III wszystko jest na CANie, więc jeśli ELM ma uszkodzony/wadliwy CAN, to nie znajdzie niczego, i powinno to jednoznacznie rozstrzygnąć kwestię ELMa.
Możliwe też, że ELM jest nie tyle uszkodzony, co np. jest to jakaś stara wersja, lub jest zbudowana na innym układzie niż pic18f25k80 (chociaż wydaje mi się, że wtedy nie działałoby nawet po K-line, ale jest wiele wersji klonów ELMa). Ogólnie Renault są dość wybredne, jeśli o ELMy chodzi, więc nawet jeśli się okaże, że to ELM jest problemem, to bym go nie wyrzucał, bo może on działać zupełnie prawidłowo w aucie innej marki.
Co do samego gniazda OBD, wydaje mi się, że zawsze jest tak zamontowane, że jest trochę luźne, albo ja mam pecha, że tylko takie widywałem. Natomiast co do wymontowywania go nie pomogę, bo nigdy nie miałem takiej potrzeby.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2023, 16:42 przez Proxima.)
•
aaa82
34
0
3
7
SC III ph I
2012
2.0 i 16V 140KM, 2003-2009
Poznań
aaa82
Zarejestrowani
— 22-03-2023, 11:59
op
Cześć.
Wczoraj nie za bardzo był czas.. dzisiaj tylko na szybko przemierzyłem złącze. Na pinach CAN do masy mam 1,68V i 1,78V. Coś mało mi się wydaje. Linia K miala chyba 0.6 to chyba ok dla tej magistrali, zresztą i tak działa.
Następnie zmierzę chyba oporność między CAN Hi i Lo. Ogólnie auto rzuca jakimiś błędami, karta nie wykryta, ESP, więc coś będzie na rzeczy ehhh.
W środku jest dość wilgotno - urwała się jedna z szyb i pewnie była szpara nie wiem jak długo przed zakupem. Dam znać.
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 22-03-2023, 15:59
No cóż, jeśli jednak są jakieś problemy, to pewnie coś będzie na rzeczy :/ Cały czas zakładałem, że z autem nic się nie dzieje, i po prostu ELM nie widzi nic na CANie. Ale jak jest wilgoć to różnie może być...
Z pewnością wspomnianą przez Ciebie kostkę R2 szarą pod fotelem przejrzyj, bo CAN owszem, tamtędy idzie na tył auta. Samo gniazdo OBD przez tę kostkę nie jest podłączone, ale wiadomo, jak coś gdzieś indziej robi problemy z canem, to i gniazdo może nie działać.
Z samego OBD CAN idzie do UCH, ale rozgałęzia się na inne moduły jeszcze przed UCH... przede wszystkim sprawdź to R2 pod fotelem. Cóż, powodzenia :<
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2023, 16:00 przez Proxima.)
•
|