QCoo
94
0
4
6
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Włocławek
QCoo
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 15:49
op
Witam. 2 dni temu kupiłem Scenica 2 w wersji Grant. Na co zwróciłem uwagę to to, że nie paliła się prawa część wyświetlacza. Na jakimś forum poradzono mi bym sprawdził bezpieczniki oraz podświetlenie. Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą - wszystkie są ok. Wyświetlacz rozmontowałem, wyciągnąłem wtyczki z niego. Do niczego nie doszedłem. Jednak nie to jest problemem. Zamontowałem wyświetlacz ponownie do auta i zaczęły się cyrki. Przy próbie uruchomienia silnika cały ekran albo miga albo w ogóle się nie włącza. Rozlega się pikanie oraz takie stukanie. Oczywiście silnik nawet nie próbuje kręcić.
Odłączyłem + akumulatora. Na chwile ekran nie migał, ale odpalić nie dało rady.
Co jest grane? Bardzo proszę o pomoc!!!
https://youtu.be/-Yona77SJ6A
https://youtu.be/zATrg21V5Ew
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2018, 19:36 przez Asia.)
•
#asiarek
2,602
56
3430
7,361
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kędzierzyn-Koźle
#asiarek
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 17:17
Zmień zapis w profilu, w 2005 jest GS II PHI.
Prawa strona licznika nie wyświetla się, bo ......
masz nieoryginalne radio.
Ktoś zmienił, bo albo zgasła tzw. część radiowa w liczniku, bądz chciał mieć "lepsze" radio.
Co do awarii elektroniki: odepnij obie wtyczki z licznika (szarą i czerwoną) i odpal auto. Do odpalenia i jazdy nie jest potrzebny licznik.
Będzie wiadomo, czy awaria licznika ma wpływ na brak kręcenia rozrusznikiem.
Jeśli tak popraw klemy i bezpieczniki na aku.
A w temacie licznika: mam na stanie taki jak Twój, lub możesz zmienić na poliftowy i mieć polskie komunikaty na liczniku.
•
QCoo
94
0
4
6
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Włocławek
QCoo
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 18:50
op
Nie wiem co to GS II PHI, ale ufam zmieniam.
Prawa strona licznika nie wyswietla się po rozładowaniu akumulatora, jego odłączeniu celem naładowania i ponownym podpięciu do auta (tak przynajmniej twierdzi poprzedni właściciel).
Radio niefabryczne włożyłem ja, ponieważ nie widząc znaków nie potrafiłem wpisać kod radia.
Czym sie różni licznik poliftingowy od mojego? Czy taka wymiana licznika wymusza użycie komputera diagnostycznego?
A co do awarii to znalazłem już winnego tego zamieszania... Okazało się, że akumulator w stanie spoczynku wykazywał napięcie rzędu 10V... Scenic odpalił po kilkunastominutowym ładowaniu po przewodach z innego auta. Alternator sprawdziłem - sprawny. Akumulator możliwe, że fabryczny a na pewno co najmniej kilkuletni...
Jednakże sytuacja dziwna, bo użytkuje dosyć intensywnie auto od 2 dni, a jeszcze dzisiaj rano zrobiłem trasę 60km. Potem przerwa ok 2 godziny i już bum - scenic zaczął wariować...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2018, 19:37 przez Asia.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 18:54
jeżeli włożyłeś niefabryczne radio to dlatego nie wyświetla ci sie na wyświetlaczy prawa strona tzn info z radia....
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• #asiarek
David333
104
0
12
2
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Mińsk Mazowiecki
David333
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 19:04
Zmien aku i skoncza sie problemy. Co do licznika to aby byly komunikaty po polsku potrzebujesz jeszcze do tego radia. Zmieniasz licznik i radio i masz jdsyk pl i info z radia sie bedzie wyswietlalo po prawej stronie
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 19:09
(18-03-2018, 18:50)QCoo napisał(a): przerwa ok 2 godziny i już bum - scenic zaczął wariować... Scenic II jest, niestety, autem potrzebującym sprawnego i wydajnego akumulatora. Do tego stopnia, że kaprysi przy baterii, na której inny samochód jeździ bez problemu przez dwa kolejne lata.
Co do wyświetlacza radia - przyczyną ciemności najczęściej jest uszkodzony / odpięty przewód od radia do licznika. Często zdarza się uszkodzenie samego licznika.
Poliftowy zegar da się zastosować, wymaga, niestety, lekkie przeróbki w kabelkach + użycie radia nowszego typu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
siwusek216
5,931
17
4157
2,917
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(18-03-2018, 19:04)David333 napisał(a): Zmien aku i skoncza sie problemy. Co do licznika to aby byly komunikaty po polsku potrzebujesz jeszcze do tego radia. Zmieniasz licznik i radio i masz jdsyk pl i info z radia sie bedzie wyswietlalo po prawej stronie Radio akurat nie ma nic wspólnego z ustawieniem języka na pl.
Sam łucznik po liftowy różni się odrobinę wyglądem brak czerwonych cyfr na obrotomierzu, inne miejsca wyświetlania temperatury i zegarka no i język pl.
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
•
#asiarek
2,602
56
3430
7,361
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kędzierzyn-Koźle
#asiarek
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 19:13
Tak jak napisali koledzy, aku i sprawne połączenia kabli w SC II to podstawa.
Jeśli chcesz zmienić licznik, pisz na PW lub na forum.
Pomogę, objaśnię.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi #asiarek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to #asiarek for this post
• scrabi
|