Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Akumulator


Mateusz Kiełbik
Zarejestrowani

op Poniżej przedstawiam swój krótki filmik z pomiaru akumulatora. Według mnie kwalifikuje się do zmiany, prosiłbym o Wasze opinie.

Aktualny akumulator to Maxis 74Ah 680A (prezent po poprzedniku)

https://youtu.be/Rb4fiLGSbmI

Mając chwilę czasu sprawdziłem kilka modeli i nie wiem, na który się zdecydować:
1. Bosch S5 007 74Ah 750A
2. Bosch S4 007 72Ah 680A
3. Forse 74Ah 720A

Forse ma 190mm wysokości zmieściłaby się?

Czytając sporo na forum, dowiedziałem się, że nie ma co przesadzać z pojemnością, bo akumulator będzie wiecznie niedoładowany. Jeżdżę co drugi dzień ok. 40km, więc akumulator nie ma łatwo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2020, 17:54 przez Mateusz Kiełbik.)

Odpowiedz
Karewer
Zbanowani

Film jest prywatny. Ja brałbym na pewno z większym prądem rozruchowym czyli ten 750A. Ja mam u siebie 760A. Ty masz 1.9 dCi, wiec bierz z większym prądem, bo diesel potrzebuje większego prądu rozruchowego. Nie słuchaj głupot, że akumulator będzie nie doładowany, bo takie coś, to sobie można między bajki wsadzić. To jest jeden z powielanych mitów. Takie pojęcie pojawiało się za czasów Fiata 126p, gdzie miałeś prądnice i wiecznie nie doładowany akumulator, choćby przez włączone światła, właśnie że względu na prądnice, a nie alternator. Przy alternatorze o wydajności min.70ah, nie ma prawa wystąpić coś takiego jak nie doładowany akumulator. Najwięcej prądu akumulator pobiera przy rozruchu, a potem ładowany jest prądem stałym, jakieś 14,3V. Więc uważam, że teoria o nie doładowaniu akumulatora, jest po prostu mitem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2020, 18:30 przez Karewer.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Możesz sobie założyć alternator nawet 150 A i mieć niedoładowany akumulator. Jak robisz krótkie odcinki, częste rozruchy, do tego masz wiele urządzeń prądożernych w aucie to kiedy ma się ten akumulator naładować ? 100 % pracy alternatora nie idzie na ładowanie aku.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • Karewer, Mati
Karewer
Zbanowani

Lubię często podyskutować, bo coraz częściej intryguje mnie właśnie temat akumulatorów. Przyznaje rację Tomasz, ilość rozruchów i zbyt duża ich częstotliwość są zabójcze dla akumulatora, ale jak sam autor twierdzi, to jest 40 km. Wiem, że alternator nie ładuje tylko akumulatora, ale w pierwszej fazie ładowania, ładuje on akumulator i inne rzeczy swoją max. mocą czyli te przykładowe 70 amperów. Potem jest już troszkę gorzej, ale i tak alternator oddaje ok. 20-30 amperów. Nie potrzeba nam zatem kilkudziesięciu kilometrów, żeby naładować akumulator w pełni. Nie piszemy tutaj przecież o akumulatorach rzędu ok 85ah. Przecież 72ah czy 74ah to jest prawilny akumulator akurat. Choć decyduje tutaj na pewno prąd rozruchowy, gdzie te 680a to jest minimum przy dCi.

Ja mam u siebie 77ah i 760a. Wcześniej jeździłem ok 10 km. dziennie. Teraz robię troszkę więcej i unikam częstych rozruchów. Nigdy nie miałem problemów z nim.

Wszystkie te 3 akumulatory spokojnie dadzą radę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2020, 19:10 przez Karewer.)

Odpowiedz
Mateusz Kiełbik
Zarejestrowani

op film zmieniony

https://youtu.be/Rb4fiLGSbmI

edit

i co myślicie o tym moim akumulatorze?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2020, 19:25 przez Mateusz Kiełbik.)

Odpowiedz
Karewer
Zbanowani

Normalnie powinien wynosić jakieś 12,5-12,7 V. Wartość poniżej 12,5 V oznacza, że akumulator należy doładować. Problem jest wtedy, gdy napięcie spadnie poniżej 10,8 V,  bo wtedy już w grę wchodzi konieczność wymiany. Przy pracy na nie obciążonej instalacji powinno być 14,4 V, natomiast pod obciążeniem ok. 13,8-14,2 V, więc u Ciebie wydaje się być ok.

Fajnie by było, gdybyś podjechał do sklepu, żeby Tam Ci go sprawdzili. U mnie problem z rozruchem przy starym akumulatorze pojawił się przy 73% mocy i pojemności, która została z akumulatora.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2020, 19:57 przez Karewer.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Istnieje takie pojęcie jak "gęstość elektrolitu".
Żaden samochód podczas ładowania nie wysyci elektrolitu. Gęstość powinna być około 1.27 g/cm3
Gdyby akumulator raz lub dwa razy do roku naładować dobrym prostownikiem uzyskując żądaną gęstość wówczas miałby dłuższe życie.

Większość prostowników jak i alternatorów w samochodzie dba o to aby naładować do odpowiedniego napięcia - około 14-14.4 V
Wysycanie elektrolitu odbywa się przy wyższych napięciach 15-16V. Przy okazji odbywa się "gazowanie elektrolitu"
Na dłuższą metę gdyby takie napięcie zastosować w samochodzie doszłoby bardzo szybko do dużych ubytków w elektrolicie, które należałoby uzupełniać wodą destylowaną. Dzisiejsze akumulatory ze względu na "bezobsługowość" nie umożliwiają operacji dolewania wody.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • lekkir
Mati
Zarejestrowani

(05-02-2020, 18:20)Karewer napisał(a): Nie potrzeba nam zatem kilkudziesięciu kilometrów, żeby naładować akumulator w pełni. 

(05-02-2020, 19:50)Karewer napisał(a): Wartość poniżej 12,5 V oznacza, że akumulator należy doładować.


[Obrazek: zbtolxaWCO__7-EfKyYrA6MmUYpN8yO2PBzGlH1e...fOaVvHbmkg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2020, 00:48 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Mateusz Kiełbik
Zarejestrowani

op Akumulator do wymiany. Prosze mi powiedziec jak to jest z wysokoscia akumulatora w Scenicu 2 1.9 dci 120km 2004 r., 195mm wejdzie czy musze szukac 175mm?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości