Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Abgas system deffect


tomee79
Zarejestrowani

op Witam.Jestem nowym gościem na tym forum i reszta może niebedzie mnie scigać za powtorke wątku.Mam problem z renią  2 1.6 16v.Mianowicie problem pojawił sie nagle tzn silnik zaczął nierowno pracować i wyświetlił sie komunikat abgas dystem deffect.Po nim pojawił sie asr/esp aus.Objawy ma takie jakby chodził na trzy gary.Przeszukałem forum z czymś podobnym jest wiele tego ale nic mi to nie pomogło.Podpięcie do kompa wskazuje wypadanie zapłonu cylindra 4.Po wymianie wszystkich świec na nowe i pezetestowaniu cewek sytuacja nie uległa poprawie.Nie wiem czego sie czepić w następnej kolejności jakby ktoś mogł pomoc byłbym wdzięczny.
pio555 napisał 27-05-2018, 12:41:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 12:41 przez pio555.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

mam podobnie w Sc II rodziców, abgass system defekt oraz wypadanie zapłonów na 1 i 4 cyl. Wymieniłem na nowe cewki NGK, świece nowe NGK irydowe. Bez zmian. Podejrzewam wtryskiwacze benzyny, muszę je wyjąć i sprawdzić. Jak to nic nie da to....nie wiem gdzie zaglądać dalej

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jeszcze kompresja do sprawdzenia.
U mnie się taki komunikat pojawił po wypalonym zaworze.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Kompresję też u siebie sprawdzałem. Jest 13-14 barów na wszystkich garach

Odpowiedz
FanRenault89
Zarejestrowani

Może być to co Grzesiek mówi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2018, 14:14 przez FanRenault89.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

jest gdzieś na forum opis, jak sprawdzić i wyczyścić wtryskiwacze

mam tez taki objaw - przy przygazowaniu z tłumika leci czarno-siwy dym, poza tym auto pow 2000 obr nie mam mocy. Myślałem jeszcze o ustawieniu koła KZFR (było wymieniane wraz z rozrządem), ale nie wiem, czy to dobry trop.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2018, 14:23 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Amator...6V-1-6-16V

Odpowiedz
kamilf
Zarejestrowani

Temat widzę jak bumerang, wraca co jakiś czas.
U mnie po wymianie rozrządu i kzfr, też się pojawil.
Auto na zimnym pracuje elegancko, po uzyskaniu temperatury roboczej wypadają mi zapłony.
Gdy zatrzymam auto, na światłach czy tak jakoś na chwilę, nie za każdym razem ale często wyskakuje check z emisjami. Podłączyłem telefon z torq, mówi że wypadają zapłony, nie mówi gdzie, dniagnopuszka delphi mówi że wypadają na 1 cylindrze, wymieniłem świece na nowe ngk, podmienilem 4 cewki na używki bo miałem w garażu akurat takie jak mam pod maską. Nic to nie dało.
Może uda się dziś zamienić cewki miejscami i sprawdzić czy błąd się przemieści za cewka na inny cylinder.
Co więcej można sprawdzić?
Kostki cewek ładne, bez sniedzi, kable do cewka nie popekane tu gdzie widać , weszli nie ściągnąłem, stare cewki względnie ok na oko, gniazda świec przetarlem od niechcenia - może powinienem wyczyścić je na błysk, by nie było tam grama syfu?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kamilf
Zarejestrowani

Nie mogę edytować poprzedniego posta więc napisze tutaj.

Podmienilem cewki miejscami ostatnia i pierwsza. Nic to nie zmienia delphi widzi nadal wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

Rodzi się pytanie co sprawdzić dalej, sondy oscylują ta za kątem oscyluje szeroko, ta przed ledwo co, ale coś tam skacze na wykresie. Delphi je zamienia więc oscyluje ta przed z tego co wyczytałem, a druga jest nie ważna. Chwilowo skończyły mi się pomysły- może ktoś cos doradzi? Biggrin

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Kable, świece wymieniane ?

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości