Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 2005 2.0 16V 135KM. Problem z obrotami.


Adam Stefanowicz
Zarejestrowani

op Witam serdecznie wszystkich użytkowników serwisu. Tak jak w temacie mam problem z obrotami na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. W momencie wrzucenia tzw "luzu" pojawiają się falowania obrotów A to 1300 1200 A to poniżej 900 i tak po 10 - 15 sek. wraca do normy na jakieś 20 sek i od nowa to samo. Koło faz wymienione w styczniu br, cały rozrząd zmieniony przy 180tys. aktualnie 230tys., przepustnica wycYszcozna wraz z uszczelka, na desce żadnego błędu komp też nic nie pokazuje. Proszę o pomoc co jeszcze może być przyczyną wahania obrotów. Z góry dziękuję za pomoc [Obrazek: biggrin.gif]

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(24-09-2019, 21:15)Adam Stefanowicz napisał(a): przepustnica wycYszcozna wraz z uszczelka
(24-09-2019, 21:15)Adam Stefanowicz napisał(a): co jeszcze może być przyczyną wahania obrotów
adaptacja przepustnicy zrobiona?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Adam Stefanowicz
Adam Stefanowicz
Zarejestrowani

op
(24-09-2019, 21:19)pio555 napisał(a):
(24-09-2019, 21:15)Adam Stefanowicz napisał(a): przepustnica wycYszcozna wraz z uszczelka
(24-09-2019, 21:15)Adam Stefanowicz napisał(a): co jeszcze może być przyczyną wahania obrotów
adaptacja przepustnicy zrobiona?

Nie zrobiona. Rozumiem że mogę to zrobić omijając podpięcie do kompa? Wyczytałem na forum żeby odpalić zapłon na 2-3 min potem odpalić silnik na jałowym na 5 min zgasić auto i odpalić potem normalnie. Czy jest jakiś inny sposób?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

W clip jest procedura adaptacji....
Mozna tez jak piszesz

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Adam Stefanowicz
polaq
Zarejestrowani

Ja nie znalazłem procedury adaptacji przepustnicy w Scenicu II z silnikiem 2.0 16V.

Generalnie po odpaleniu zimnego silnika trzeba go zostawić na wolnych obrotach do pełnego zagrzania.

Wymieniałeś oringi? Często one ze starości puszczają lewe powietrze.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Adam Stefanowicz
pio555
Junior Administratorzy

(26-09-2019, 12:15)polaq napisał(a): Ja nie znalazłem procedury adaptacji przepustnicy w Scenicu II z silnikiem 2.0 16V.
adaptacja z tego co pamiętam jest w kalkulatorze wtrysku
ja robiłem to w Clio 1.6 16V
adaptacja ma na celu ustawienie max i min wychyleń przepustnicy
aby prawidłowo ją ustawić należy wyczyścić przepustnice wymienić uszczelkę i filtr powietrza

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Adam Stefanowicz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości