Zrobię później zdjęcie.
Hello Moto G5S
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
SCENIC II PH I [2.0T F4RT] "nadtopiony" pasek osprzętu
op
Zauważyłem ostatnio przypadkiem, że pasek osprzętu wygląda z wierzchu na "nadtopiony", pojawiła się na nim jakaś fala/zaciek nierówność, nie wiem jak to nazwać. Boję się żeby nie zerwało paska bo jak wkręci w rozrząd to wiadomo, katastrofa. Ok 50 tys. km temu zmieniany rozrząd razem z paskiem osprzętu i rolką prowadzącą, a później jeszcze raz pasek osprzętu bo mechanik źle go założył. Czytałem gdzieś że felerne bywają koła pasowe. Jakieś różne ciekawe dzwięki na zimno dochodzą z paska, ale czy one są normalne czy nie, to ja nie wiem.
Zrobię później zdjęcie. Hello Moto G5S
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
op
Zdjęcia
Hello Moto G5S
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
Diagnoza- rolki prowadzące pofałdowały wierzchnią stronę paska,
Dlaczego?- słabej jakości pasek, lub słaby naciąg sprężyny samonapinacza. Rozwiązanie na lata- kup dobrej jakości pasek, (np. hutchinson, contitech, bosch) i nowy napinacz z nową rolką. Załóż, i zapomnij o problemie. Założyć możesz samodzielnie, to dość proste, na dniach będzie wideo poradnik mojej produkcji. Na YouTube
op
(19-12-2018, 23:27)Warsztat pod chmurką napisał(a): Diagnoza- rolki prowadzące pofałdowały wierzchnią stronę paska,Hmm. Napinacz wymieniany na oryginał 50 tys. km temu. Pasek początkowo oryginał, potem jak zauważyłem że jest źle założony kupiłem chyba Dayco. Zrobił może ze 20-30 tys. Nadtopienie musiało pojawić się niedawno- często zaglądam pod maskę. Hello Moto G5S (19-12-2018, 23:43)Przemek7 napisał(a): Proszę o przypomnienie jakie paski (liczba rowków) i na których rowkach kół (zewnętrzne lub wewnętrzne). Były stosowne zalecenia i zmiany Renault... Nie sugerowałbym się autodatą itp.F4R 776, numer oryginalnego zestawu osprzętu to 7701477515. Pasek ma 7 rowków, wszystkie rowki na kole pasowym są zajęte. Hello Moto G5S (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2018, 23:48 przez diabel.)
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
Chwila, chwila.
Mówisz, że rolka prowadząca była wymieniana na nową. Mówisz też, że napinacz. Żeby było jasne, rolki prowadzące są dwie. Jedna przykręcona bezpośrednio do korpusu, a druga jest na samonapinaczu. Pasek wygląda tak jakby tarł zewnętrzną stroną (stroną zewnętrzną jedzie tylko po tych dwóch rolkach, stroną zębatą po kołach pasowych, alternatora, klimy i koła wału) lub jakby normalnie się po rolkach toczył, lecz uległ zbytniemu przegrzaniu. Być może "mechanik" wcale rolki nie wymieniał i teraz łożysko już podjechane poprzez tarcie wydziela takie ciepło, że pasek się topi? Zdjął bym ten pasek i sprawdził rolki, wystarczy zakręcić ręką, hałas łożyska zdradzi jego zużycie. A jak narazie to kupiłbym nowy pasek i obserwował jego stan. Nowy pare złotych, a strach o mega koszty mniejszy. Jedna z tych rolek zdaje się jest plastikowa więc raczej takiej temperatury nie wydziela, ale nigdy nie wiadomo. Pojezdziłbym i oczywiście na wyłączonym silniku sprawdził temperaturę paska i tych nieszczęsnych rolek. Jeżeli nic to nie da, zmień pasek (tak czy inaczej i tak go zmień), jeżeli da, to być może znajdziesz winowajcę. Miże cię wydymał na kasę i powiedział że rolka i napinacz dał nowy. I nie mieści mi się w głowie "jak" MECHANIK mógł założyć źle pasek? To jakiś ślepak nie mechanik (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2018, 00:12 przez Warsztat pod chmurką.)
op
Wymieniany był tylko napinacz (na nim jest stalowa rolka). Nie wydymał, kolega w ASO Renault po godzinach mi wymieniał, mam faktury z części, a stare mi oddał.
Źle był założony, bo został jeden rowek wolny, a jeden rowek paska w związku z tym toczył się poza wszelkimi rolkami i kołami, najpewniej przez przeoczenie lub przeskoczenie tuż po montażu. Przez to zebrał się brud na nieużywanej części rolki napinacza. Po wymianie paska nowy pasek starł ten brud z czasem, bo był już prowadzony poprawnie. Hello Moto G5S
Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.
Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
A mnie mechanik zawsze polecał to podobnego silnika F4R zakładać pasek o jeden rowek mniejszy. Miałem tak w Lagunie i teraz w Espace także.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości