Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 2.0 16v DP0 wibracje całego auta na zimnym silniku


cichy555
Zarejestrowani

op Witam, zakupiłem scenica 2 rocznik 2004 z silnikiem 2.0 16v (136km) i skrzynią automatyczną DP0, auto ma udokumentowany przebieg 115 tys (serwisowany w ASO regularnie praktycznie do samego końca) i jest w świetnym stanie zarówno wizualnym jak i pod każdym innym względem. Ma tylko jeden "problem" który zauważyłem od razu przy oglądaniu auta, mianowicie przy pierwszym odpaleniu auto strasznie wibrowało, czuć to było dosłownie na całym aucie, po otworzeniu bagażnika cała klapa wibrowała. Oczywiście sprzedawca twierdził że "ten typ tak ma" jednak jeździłem innymi z dużo większymi przebiegami zanim kupiłem tego i nie spotkałem się z takim problemem.
Po rozgrzaniu auta wibracje stają się dużo słabsze, nadal coś czuć na niższych obrotach ale jest już znośnie. Zauważyłem, że przy utrzymywaniu obrotów w okolicach 2k wibracje praktycznie całkowicie znikają. Tak samo przy tym pierwszym odpaleniu gdy gazowałem to raz wibracje ustawały, potem wracały itd.
Właśnie wymieniłem rozrząd i zleciłem przy tym mechanikowi zobaczenie i ewentualnie naprawienie tego, nie wiem czy faktycznie szukał przyczyny ale powiedział mi że dla niego to wygląda jakby wibracje szły od skrzyni. Jednak auto wibruje na postoju na P czy N więc czy to może w ogóle być skrzynia? Biegi zmienia według mnie dobrze bo jeździłem dużo gorszymi egzemplarzami i tam była tragedia, tutaj autko ma bardzo fajną moc i fajnie zmienia biegi, mechanik mówił że jemu się to zmienianie coś nie podobało ale może po prostu przyzwyczajony był do skrzyń wyższej klasy a to przecież zwykłe stare DP0.
Skrzynia nigdy raczej nie miała wymienianego oleju, mechanik oczywiście odmówił wymiany oleju w skrzyni twierdząc że powinna spokojnie przejeździć 300 tys. Ja jednak wolałbym prewencyjnie wymienić ten olej póki przebieg jest jeszcze w miarę niski, czynność jest w miarę prosta i podołałbym temu sam, jednak z tego co wiem to po wymianie oleju trzeba robić adaptacje skrzyni czego już nie będę mógł sam wykonać. Czy faktycznie jest to konieczne?
Dodam, że auto ma gaz BRC ze smarowaniem gniazd zaworowych jednak wibracje występują zarówno na benzynie jak i na gazie. Po przełączeniu na gaz na postoju przez chwile wibracje są mocniejsze jednak zaraz wracają do poprzedniego poziomu, podczas jazdy zmiana jest kompletnie niewyczuwalna.

Co może powodować te wibracje? Czy ktoś spotkał się już z takim problemem?
pio555 napisał 02-07-2018, 19:05:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2018, 19:05 przez pio555.)

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Poduszki silnika i skrzyni biegów trzeba zweryfkować w jakim są stanie.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Glowna poduszka olejowa kiedy jest uszkodzona ale jeszcze jako tako trzyma daje takie objawy, ze po rozgrzaniu wibracje ustepuja.

Po wymianie oleju w skrzyni biegow nie trzeba robic zadnej adaptacji. Nic nie trzeba zmieniac zadnego parametru w ustawieniach skrzyni za pomoca clipa.
Jedynie temperature oleju skrzyni sie clipem sprawdza zeby w odpowiednim momencie wypuscic olej.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Powinno się wprowadzić datę wymiany oleju. To ważne bo resetuje adaptacje hydrauliki.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Ano wlasnie nie jest to wymagane.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

(03-07-2018, 07:34)A2-eR11 napisał(a): Ano wlasnie nie jest to wymagane.

No pewnie ze nie musisz.Nikt nikogo Nie zmusza. 
Nie musisz też miec żadnego diagnoskopu do tej operacji. Nie trzeba nawet kupować Elfa - są inne oleje syntetyczne. 
Twierdzisz że nie ma to znaczenia ?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Ano mozesz uzyc oleju Ravenola przeznaczonego do DP0 tak na przyklad. Nie musi to byc Elf.
Diagnoskop jedynie potrzebny jest co do okreslenia wlasciwej temperatury oleju ASB, w ktorej to nalezy go spuszczac.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Nie odpowiedziałeś mi - uważasz że zmiana daty i tym samym kasowanie adaptacji nie ma żadnego znaczenia ?
Ten wspomniany wyżej olej nie jest dobrym zamiennikiem Elfa.  Poszę po doświadczeniach z kilkoma DP0 i AL4 po wymiarach. Jest polecany przez jeden ze sklepów . Poza tym bez sensu jest mieszanie oleju. A przy wymianie zlewasz tylko część. 
Po co robić cos po łapkach skoro można zrobić to dobrze. Później piszą ludzie o problemach po wymianie , dziwnej pracy , braku kicka itd....

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

No wlasnie dlatego ze wymieniasz czesc oleju tylko to nie trzeba wpisywac daty zmiany oleju w skrzyni biegow. Problemy sie robia bo pozniej nieudana/bledna itd adaptacja skrzyni wykonywana jest i dziwne rzeczy sie dzieja. A tak, jest tak jak fabryka zrobila i dziala bezawaryjnie. Przynajmniej u mnie dziala bezproblemu az w ASO byli zdziwieni nawet.
Dziwna praca skrzynki, brak kicka to moga byc problemy elektryczne... Jakies uszkodzenie czujnika, przelacznika, potencjometru... itp
W tych skrzynkach glownie zuzyciu ulegaja elektrozawory i wowczas tez sie cuda dzieja. Trzeba je wtedy wymienic.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Nie masz racji. Zmiana daty powoduje wykasowanie adaptacji i ustawienia fabryczne. Ta skrzynia dostosowuje się do zużycia oleju .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości