kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 25-03-2019, 17:56
op
Ktoś wymieniał i opisze dużo roboty i co dodatkowo trzeba rozwalać?
No zaczęło lecieć, najpierw sączyło się ale teraz to masakra. suchy blok ale okolice miski pływają.
Podejrzewam że uszczelnienie diabli biorą bo jakiś żabojad uparł się żeby tylna łapa była dokręcona do miski olejowej. Wibracje robią swoje.
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 25-03-2019, 18:20
Przede wszystkim sanki w dół. Bo dostęp do części śrub blokują sanki...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• kszyba
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
Raczej sanek opuszczać nie trzeba.
Wystarczyłoby odkręcić prawe koło i wyciągnąć nadkole.
Ale głowy za to obciąć nie dam.
Dopiero co w sobotę patrzyłem przy okazji wymiany filtrów gazu.
U mnie też już się lekko sączy.
Co prawda 2.0 benzyna ale miska i układ jest identyczny.
Myślę, że jak będę zmieniał olej za 5tyś km to temat ogarnę i nagram stosowny wideoporadnik.
Czyli za jakieś 3-4 miesiące.
Wiem wiem trochę długo, ale spoko.
Za kilka dobrych dni będę taką robotę robił w espace 4 a tam jest identyczna miska, niestety jest tam zdaje się wiele lepszy dostęp, ale samą procedurę będzie można podpatrzyć.
W scenicu dopiero za 3-4 miesiące
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Do wymiany uszczelki miski olejowej należy odkręcić ławę pod chłodnicami a co się z tym wiąże oba koła, zdjąć lewe i prawe nadkole, odkręcić blachy łączące ową ławę z karoserią (śruby 13). Ława z przodu jest na 18-stki a na łączeniu z sankami na nakrętki 13.
Po zdjęciu miski należy ją dobrze umyć i odtłuścić brzeg na którym idzie uszczelka, tak samo postępujemy z brzegiem bloku na styku z miską. W miejsce gdzie idzie uszczelka w misce nakładamy cienką warstwę silikonu (dobry i tani jest silikon Renault). Po chwili układamy uszczelkę w misce olejowej i dociskamy palcami tak aby ułożyła się na swoim miejscu, silikon wypłynie na zewnątrz. Na górę uszczelki kładziemy kolejną warstwę silikonu. Czekamy około 20-25 min. aż silikon nieco skrzepnie i kręcimy michę. Ja kręcę śruby po przekątnych a fabryka zaleca inny system. Na początku dokręcam lekko a jak wszystkie śruby są na swoich miejscach dokręcam. Nadmiar silikonu który wypłynie zbieram a resztę rozsmaruję na łączeniu michy z blokiem. Olej do silnika zalewamy po 24 h. tak aby silikon wysechł.
Zdarza się, że jak olej jest zalany od razu i silnik uruchomiony to po kilku dniach pojawia się wyciek na łączeniach michy z blokiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2019, 21:48 przez haszczurur.)
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
(25-03-2019, 21:48)haszczurur napisał(a): Do wymiany uszczelki miski olejowej należy odkręcić ławę pod chłodnicami a co się z tym wiąże oba koła, zdjąć lewe i prawe nadkole, odkręcić blachy łączące ową ławę z karoserią (śruby 13). Ława z przodu jest na 18-stki a na łączeniu z sankami na nakrętki 13.
Po zdjęciu miski należy ją dobrze umyć i odtłuścić brzeg na którym idzie uszczelka, tak samo postępujemy z brzegiem bloku na styku z miską. W miejsce gdzie idzie uszczelka w misce nakładamy cienką warstwę silikonu (dobry i tani jest silikon Renault). Po chwili układamy uszczelkę w misce olejowej i dociskamy palcami tak aby ułożyła się na swoim miejscu, silikon wypłynie na zewnątrz. Na górę uszczelki kładziemy kolejną warstwę silikonu. Czekamy około 20-25 min. aż silikon nieco skrzepnie i kręcimy michę. Ja kręcę śruby po przekątnych a fabryka zaleca inny system. Na początku dokręcam lekko a jak wszystkie śruby są na swoich miejscach dokręcam. Nadmiar silikonu który wypłynie zbieram a resztę rozsmaruję na łączeniu michy z blokiem. Olej do silnika zalewamy po 24 h. tak aby silikon wysechł.
Zdarza się, że jak olej jest zalany od razu i silnik uruchomiony to po kilku dniach pojawia się wyciek na łączeniach michy z blokiem. Dobra rada zawsze w cenie.
Piwko leci.
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 26-03-2019, 05:51
W 1.9dci nie ma opcji żeby odkręcić mi he bez dokręcania i nawet odchylenia sanek.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Zapomniałem o dwóch rzeczach a mianowicie odkręceniu łącznika silnika z budą i odkręceniu koła pasowego (potrzebny pneumat) albo blokada wału i dobry klucz. Koło pasowe dlatego, że pod nim skrywają się śrubki miski. Niby można to ominąć ale bez koła pasowego o wiele wygodniej. Do śrub miski jest torx zewnętrzny.
Co do zdejmowania bądź luzowania sanek już nie pamiętam ale nie przypominam sobie aby było to konieczne.
Nie chce mi się włazić pod samochód aby to obejrzeć.
•
kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 26-03-2019, 18:36
op
https://www.youtube.com/watch?v=-pEU9vpQI2k Megane
Tu nic nie wspomina żeby bawić się kołem pasowym.
Kurde, wymiana uszczelki w tym aucie to masakra. Jeszcze jak kołem będę się bawił to diabli pewnie wezmą rozrząd i silnik.
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Koło pasowe nie ma wpływu na przestawienie rozrządu, zdejmujesz pasek osprzętu, zakładasz nasadkę 18 i jak masz klucz pneumatyczny albo elektryczny idzie momentalnie. Tylko przy montażu trzeba gwint śruby posmarować klejem do gwintów. Zgadza się na filmie nie ma mowy o kole pasowym ale weź pod uwagę, że ten chłopak ma wprawę w Renówkach i idzie mu to sprawnie i szybko ale jak uszkodzi śrubę od miski to na pewno zdejmie koło pasowe. Ja nie za każdym razem zdejmuję koło ale jak widzę, że micha będzie szła opornie to staram się mieć jak najlepszy dostęp.
Wymieniałem uszczelki pod miskami w SC II i M II kilkukrotnie, wiem, że są problemy z odkręceniem śrub znajdujących się po stronie rozrządu gdyż przysłania je koło pasowe. Można odkręcić z kanału ale jak nasadka się omsknie i obrobi łeb śruby to jest kłopot. Dlatego lepiej odkręcić koło.
Wiem, że z pozoru wygląda to na pracochłonne ale idzie dość szybko.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to haszczurur for this post
• kszyba
fredi72
291
0
161
143
INNY
2013
INNY
Lublin
fredi72
Zarejestrowani
— 27-05-2019, 17:22
(25-03-2019, 21:48)haszczurur napisał(a): W miejsce gdzie idzie uszczelka w misce nakładamy cienką warstwę silikonu (dobry i tani jest silikon Renault). Po chwili układamy uszczelkę w misce olejowej i dociskamy palcami tak aby ułożyła się na swoim miejscu, silikon wypłynie na zewnątrz. Na górę uszczelki kładziemy kolejną warstwę silikonu. Jeszcze raz odświeżę ten temat. Czy przy zastosowaniu uszczelki (oryginał)jest konieczne zastosowanie silikonu?Pytam bo mechanik, który ma mi ją zmieniał, zarzeka się że to nie ma sensu.
•
|