SCENIC I PH II niskie obroty
mimo wszystko, to nie jest wątek o rozkodowaniu VIN. Poszukaj czy czegoś takiego nie było na forum, dotyczące rozkodowaniu nr vin.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
wracając do tematu w końcu w dniu wczorajszym udało się rozebrać auto. Kolega mechanik ani ja nie mogliśmy znaleźć silnika krokowego. Wyjąłem i wyczyściłem przepustnice oraz jeden element nie wiem jak się nazywa ( nie wiem jak go pokazać wam bo zrobiłem zdjęcie a nie umiem dodać go niestety) Znajduje się on na lewo od pierwszej cewki (patrząc od wlewu oleju) długość podobna . Krokowa nie znalazłem niestety szukając czegoś takiego http://allegro.pl/silnik-krokowy-renault...24104.html lub http://allegro.pl/silnik-silniczek-kroko...51363.html ewentualnie http://allegro.pl/silnik-krokowy-renault...45405.html ( chociaż nie wiem czy jest to ta część). Idąc dalej poskładałem i wyczyściłem wszystko. Na początku obroty falowały dalej dość mocno od 2 tys do 1100 po podłączeniu kompa i kalibracji przepustnicy auto ma niezłego kopa ale pojawił się błąd ( mam fotkę nr 038 tylna sonda lambda, podgrzewanie) wiem ze muszę ja wymienić ( pewnie to ta na dole przy tłumku przy katalizatorze czy się mylę? Pomóżcie ustalić czy mam tego krokowca czy tez nie. po zabiegach obroty falują nieznacznie i auto już nie gaśnie podczas jazdy lecz niesmak pozostaje nadal bo nie jest jak powinno być
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2015, 10:14 przez kieras26.)
Klasycznego krokowca (jak w VW nie znajdziesz, bo najprawdopodobniej, podobnie jak w silnikach PSA (Peugeot, Citroen) go po prostu nie ma.
Jest za to w zespole przepustnicy zabudowany zawór sterowany elektrycznie - i to on pełni rolę "krokowca" . Dodatkowo na osi przepustnicy zabudowany jest czujnik jej położenia. Z doświadczenia - przy takich objawach - wyczyść, a następnie dokonaj odczytu parametrów pracy - czujnika ciśnienia bezwzglednego w kolektorze dolotowym (często nazywanego MAP-sensorem).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
O ile się orientuję, w tym rozwiązaniu sonda lambda MA wpływ na obroty, generuje także komunikaty o błędach.
Także zamontowanie sondy nieoryginalnej (zamiennika) może, choć nie zawsze powodować komunikaty o błędach. Przerabialiśmy temat w volvo.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
(10-12-2015, 14:01)ko-ma napisał(a): O ile się orientuję, w tym rozwiązaniu sonda lambda MA wpływ na obroty, generuje także komunikaty o błędach. no to na pewno kupie oryginał wtedy (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2015, 22:14 przez kieras26.)
Witam jak zdemontować silnik krokowy w senicu 1.6 16v z 2001 rok nie mogę go nigdzie znaleźć i wyzyścić
czy ktoś pomoże dopiero nabyłem autko i mam obroty trochę za niskie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2015, 21:41 przez Mati.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości