op
Witam. Posiadam Scenica z 2002r. Przeskoczył rozrząd i szykuje się do wymiany silnika. W moim jest k4m708 D067909, skrzynia manual, climatronic i mam pytanie do kolegów. Szukałem jednoznacznej odpowiedzi ale nie znalazłem. Czy mogę wsadzić byle jaki silnik k4m 1.6 16V ze Scenica 1 ph2? Czytałem, że musi być po 2002r. bo ma KZFR. Szukam obecnie k4m708, ale ciężka sprawa i tak się właśnie zastanawiam czy np k4m700 będzie pasował. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić to będę bardzo wdzięczny.
SCENIC I PH II Wymiana silnika 1.6 16V k4m
Scenic 1 1.6 nie ma KZFR.
Szukaj po prostu silnik z sc1 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2021, 18:16 przez Markus.)
op
Wyczytałem, że silniki k4m posiadają KZFR w zależności od wersji. Mechanik też powiedział żebym zwrócił na to uwagę. Posiadam Scenica 1 ph2 2002r.
W S1 k4m różniły się tylko przepustnicą, 708 miał elektroniczną więc jeżeli będziesz zmieniał goły słupek to chyba będzie bez znaczenia.
Wysłane z mojego telefonu
Też mam Sc1 z tym silnikiem z 2003 i nie ma KZFR. W Sc1 z silnikiem 1.6 nie było.
op
Czyli mam rozumieć, że jeśli kupię słupek np k4m700 to nie będzie problemu z przekładką?
Skąd pewność że przeskoczył rozrząd? Że od razu chcesz wymieniać silnik, pomyśl nad naprawą przynajmniej będziesz wiedział co masz. Nigdy nie wiesz co kupisz, a bywa różnie. Jeżeli tylko przeskoczył to straty nie powinny być duże, ja bym proponował zdjąć głowice i ocenić uszkodzenia, może nie będzie tak strasznie
Wysłane z mojego telefonu
op
(16-09-2021, 20:31)kotleto napisał(a): Skąd pewność że przeskoczył rozrząd? Że od razu chcesz wymieniać silnik, pomyśl nad naprawą przynajmniej będziesz wiedział co masz. Nigdy nie wiesz co kupisz, a bywa różnie. Jeżeli tylko przeskoczył to straty nie powinny być duże, ja bym proponował zdjąć głowice i ocenić uszkodzenia, może nie będzie tak strasznie Rozpadło się koło pasowe i guma z niego wkręciła się w pasek rozrządu. Po wymianie koła i ustawieniu rozrządu zero kompresji. Mechanik stwierdził, że pokrzywiło zawory.
Moim skromnym zdaniem lepiej zdjąć głowice, sprawdzisz co i jak lepiej i taniej wyjdzie ci zrobić tą głowice i śmigasz dalej. Ja miałem podobną sytuację w swoim k4m 708 tyle że mi zerwało pasek. Wymieniłem wszystkie zawory i uszczelniacze, głowica do planowania. I śmigał aż miło
Wysłane z mojego telefonu |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości