SCENIC I PH II Woda na dywaniku pasazera
op
Prawdopodobnie znalazłem przyczynę, choć nie jest oczywista, to jest logiczna. Rozebrałem żonie pół auta w niedzielę z rana i nic nie znalazłem dziwnego. Dobrze, że deskę szybko się ściąga w tym modelu.
![]() Przyczyną prawdopodobnie była mała ilość czynnika, zostało 170g zamiast 700g. Kumpel co w zasadzie całe życie zajmował się klimą domowa i biurową, twierdzi, że gdy jest mało czynnika to tak się zdarza. Nie będę się zapędzał w szczegóły jakie podał i jak to wyjaśnił, bo w zasadzie to fizyka szkoły średniej, ale dziś naprawiłem przyczynę ucieczki gazu i uzupełniłem ilość czynnika. Jak do tej pory zero skroplin. Dam znać jeszcze za tydzień, ale dziś pojeździliśmy scenic-iem dość dużo i długo i było ok.
op
Auto zrobiło od naprawienia i napełnienia klimy około 700km. Zero wody na dywaniku, zatem jeżeli ktoś ma podobnie, warto sprawdzić ilość czynnika i uzupełnić pewnie.
Temat zakończony z mojej strony. (15-07-2024, 19:30)user64 napisał(a): Kumpel co w zasadzie całe życie zajmował się klimą domowa i biurową, twierdzi, że gdy jest mało czynnika to tak się zdarza.Ja natomist słyszałem takie info odnośnie lodówek, że gdy czynnika jest za dużo to szronieją rurki za parownikiem, czyli przed wejściem do kompresora. I miałem tak po naprawie lodówki. Zwróciłem naprawiaczowi uwage że nabili za dużo czynnika, żeby mi działało dopuki jest gwarancja. Zabrał lodówke i przywiózł bez efektu szronienia. Odnosząc to do auta, zbyt dużo czynnika da taki sam efekt. A z tego co wiem takie szronienie oznacza, że nie cały gaz nie przeszedł w faze gazową. Dostanie się czynnika ciekłego do komory sprężania, może spowodowac uszkodzenie tłoka sprężarki. Dowiedziałem się też że w klimie aby uchronic przed szronieniem tych rurek za skraplaczem a przed kompresorem, stosuje się tak zwany zawór rozprężny. Ów zawór ma sprzeżenie zwrotne w postaci kapilary zawiniętej wokól tych szroniejących rurek i z chwilą gdy one temperatura rurek zbyt sie obnizy, zawór rozprężny odcina dopływ czynnika do parownika i rurki nie szronieją. Ale może ty masz układ z dysza dławiącą. Sam nie wiem jaki w moim scenicu siedzi układ chłodzenic, trzeba zdajesie szukac zaworu rozprężnego za osuszaczem Chętnie zapoznam się krytyką moich wyjaśnień, bo może błędnie to rozumiem. Tak jak napisał @ kotleto jest tam rurka gumowa "Odpływ skroplin z klimy" W istniejącym wątku, ktoś miał podobny probel i przyczyną była właśnie ta zagięta rurka. Nawet znalazłem ją pod moim autem nie zagiętą.
Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km)
silnik F9Q 736, JA0N po lifcie |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości