Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Woda na dywaniku pasazera


user64
Zarejestrowani

op Kłopotek zostawia trochę wody na dywaniku pasazera. 
Woda zostaje tylko przy włączonej klimie, odpływy na podszybiu czyste, czyściłem. Skąd tam może kąpać woda?

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Szyberdach masz ?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Odpływ skroplin z klimy

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kotleto za ten post post:
  • Binio
user64
Zarejestrowani

op Nie ma szybera. Gdzie jest wężyk w kabinie, bo od spodu kapie woda, ale gdzie szukać go w kabinie?

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

op Prawdopodobnie znalazłem przyczynę, choć nie jest oczywista, to jest logiczna. Rozebrałem żonie pół auta w niedzielę z rana i nic nie znalazłem dziwnego. Dobrze, że deskę szybko się ściąga w tym modelu. Biggrin
Przyczyną prawdopodobnie była mała ilość czynnika, zostało 170g zamiast 700g. Kumpel co w zasadzie całe życie zajmował się klimą domowa i biurową, twierdzi, że gdy jest mało czynnika to tak się zdarza. Nie będę się zapędzał w szczegóły jakie podał i jak to wyjaśnił, bo w zasadzie to fizyka szkoły średniej, ale dziś naprawiłem przyczynę ucieczki gazu i uzupełniłem ilość czynnika. Jak do tej pory zero skroplin.
Dam znać jeszcze za tydzień, ale dziś pojeździliśmy scenic-iem dość dużo i długo i było ok.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:
  • Binio
user64
Zarejestrowani

op Auto zrobiło od naprawienia i napełnienia klimy około 700km. Zero wody na dywaniku, zatem jeżeli ktoś ma podobnie, warto sprawdzić ilość czynnika i uzupełnić pewnie.
Temat zakończony z mojej strony.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:
  • Binio
szaryscenic
Zarejestrowani

(15-07-2024, 19:30)user64 napisał(a): Kumpel co w zasadzie całe życie zajmował się klimą domowa i biurową, twierdzi, że gdy jest mało czynnika to tak się zdarza.
Ja natomist słyszałem takie info odnośnie lodówek, że gdy czynnika jest za dużo to szronieją rurki za parownikiem, czyli przed wejściem do kompresora. I miałem tak po naprawie lodówki. Zwróciłem naprawiaczowi uwage że nabili za dużo czynnika, żeby mi działało dopuki jest gwarancja. Zabrał lodówke i przywiózł bez efektu szronienia. Odnosząc to do auta, zbyt dużo czynnika da taki sam efekt. A z tego co wiem takie szronienie oznacza, że nie cały gaz nie przeszedł w faze gazową. Dostanie się czynnika ciekłego do komory sprężania, może spowodowac uszkodzenie tłoka sprężarki. Dowiedziałem się też że w klimie aby uchronic przed szronieniem tych rurek za skraplaczem a przed kompresorem, stosuje się tak zwany zawór rozprężny. Ów zawór ma sprzeżenie zwrotne w postaci kapilary zawiniętej wokól tych szroniejących rurek i z chwilą gdy one temperatura rurek zbyt sie obnizy, zawór rozprężny odcina dopływ czynnika do parownika i rurki nie szronieją. Ale może ty masz układ z dysza dławiącą.
Sam nie wiem jaki w moim scenicu siedzi układ chłodzenic, trzeba zdajesie szukac zaworu rozprężnego za osuszaczem

Chętnie zapoznam się krytyką moich wyjaśnień, bo może błędnie to rozumiem.

Tak jak napisał @ kotleto jest tam rurka gumowa "Odpływ skroplin z klimy" W istniejącym wątku, ktoś miał podobny probel i przyczyną była właśnie ta zagięta rurka. Nawet znalazłem ją pod moim autem nie zagiętą.

Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km) 

silnik F9Q 736,   JA0N   po lifcie
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości