iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 13-12-2023, 19:23
op
Witam,
Jakim urządzeniem i oprogramowaniem będę w stanie sprawdzić błędy i parametry silnika. Scenic I PHII, 1.6 16V 107KM K4M 700.
Potrzebne mi to, do określenia z jakim problemem mam obecnie do czynienia. Auto na jałowych wyraźnie przerywa na obu paliwach, objawy jak przy wypadaniu zapłonu, miewa problemy ze zgaśnięciem po odjęciu nogi z gazu. Jednorazowo miałem problem z EWIDENTNYM brakiem zapłonu na jednym z cylindrów (przez kilka minut silnik działał jak młockarnia, brak mocy) problem wystąpił raz i więcej się nie pojawił. Wymieniony czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze, czujnik położenia wału, cewki, świece, silnik krokowy, uszczelnienia dolotu, przepustnicy. "Gaz" na linkę. Jedyne rzeczy które obstawiam na chwilę obecną to: wilgoć w okolicach świec zapłonowych (co sprawdzę na dniach), uszkodzenie sterownika silnika/problem z połączeniem, nieszczelność wydechu (na łączeniu w okolicach kata), ewentualnie zgon głowicy. Silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego, na UPG nic nie wskazuje, problemy niezależne od temperatury, pogody. Na chwilę obecną po wymianie krokowca, obroty tak gwałtownie nie lecą na łeb, dalej na jałowych zdaje się wypadać zapłon co skutkuje lekkim falowaniem obrotów w granicach 800-600 obrotów (wcześniej potrafiło to być od 1000 do poniżej 500 XD), to samo na obu paliwach, lecz na benzynie w stopniu mniej znacznym niż na LPG aczkolwiek też odczuwalne. Podczas jazdy bardziej dynamicznej czuć ewidentnie "przyrost mocy" w okolicach 3000 obrotów. Spalanie w mieście na poziomie 9-10l PB i ok 12 LPG.
pio555 napisał 13-12-2023, 20:27:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2023, 20:27 przez pio555.)
•
user64
701
6
254
661
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 13-12-2023, 19:45
Bardzo dobrze z tym autem gada ryżowy Delphi wraz z tym samym programem.
W zasadzie to tylko nim obsługuję Kłopotka.
A co do twoich kłopotów to jak dla mnie brudna przepustnica jest najbardziej prawdopodobna, ale sondy lambda również są mocno podejrzane.
•
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 13-12-2023, 21:25
op
(13-12-2023, 19:45)user64 napisał(a): Bardzo dobrze z tym autem gada ryżowy Delphi wraz z tym samym programem.
W zasadzie to tylko nim obsługuję Kłopotka.
A co do twoich kłopotów to jak dla mnie brudna przepustnica jest najbardziej prawdopodobna, ale sondy lambda również są mocno podejrzane.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diag...LOEALw_wcB
Mówisz o czymś w podobie do tego?
Kurde brudna przepustnica szczerze wątpię gdyż przy wymianie oringów podejrzewam, że mój mechanior by tam zajrzał. Właśnie zastanawiam się nad uszczelnieniem tego przepiardu w wydechu.
A co do nazwy, już wiem czemu Kłopotek XD Momentami mam krzyż z tym autem a mimo to go lubie
pio555 napisał 13-12-2023, 21:37:
kolejna prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2023, 21:37 przez pio555.)
•
user64
701
6
254
661
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 14-12-2023, 04:36
Wymiana oringow nie musi oznaczać czyszczenia przepustnicy, bo robi się to bez jej wykręcania. Ale to tylko możliwość, tylko tyle.
Nieszczelność wydechu raczej nie spowoduje takich efektów, może spowodować błędy związane z katalizatorem, nawet ograniczenie prędkości obrotowej do około 3000rpm.
Sondy lambda za to mogą powodować to co u ciebie się dzieje, nawet właściwie to czesto powodują dokładnie to zachowanie.
Przywitaj się w odpowiednim dziale i nie denerwuj moderatorów, po co im fikac, sprawdzą dokumenty i wsadza na dołek jeszcze. ;)
Co do interfejsu tak, taki. Nie wiem czy dokładnie ten, bo Chińczycy to mistrzowie klonowania, klonują juz klony i nawet klony klonów, a jak wiesz ze szkoły, klonowanie zawsze powoduje jakiś błąd w dna. Tutaj jest podobnie, zaczynają wymieniać elementy na inne, tańsze i się okazuje, że kompatybilność spada.
No i między bajki wloz zapewnienia, że działa na win10 czy 11, nie działa. Win7 w dowolnej wersji jest najnowszym systemem na którym to dobrze działa i są wszystkie funkcje.
Sorry, się rozpisalem, ale mam nadzieję, że pomoże ci to trochę.
Ten z linka powinien działać bez problemu (powinien, bo ja od niego kupiłem jakoś z rok temu do mercedesa głównie, a teraz działa że scenic-iem).
https://a.aliexpress.com/_mK1vVlq
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to user64 for this post
• iceq941
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 14-12-2023, 14:57
Objawy wskazują na sondy. Jeśli niewymieniane od nowości, to pewnie umarły.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 14-12-2023, 19:31
op
(14-12-2023, 04:36)user64 napisał(a): Wymiana oringow nie musi oznaczać czyszczenia przepustnicy, bo robi się to bez jej wykręcania. Ale to tylko możliwość, tylko tyle.
Nieszczelność wydechu raczej nie spowoduje takich efektów, może spowodować błędy związane z katalizatorem, nawet ograniczenie prędkości obrotowej do około 3000rpm.
Sondy lambda za to mogą powodować to co u ciebie się dzieje, nawet właściwie to czesto powodują dokładnie to zachowanie.
Przywitaj się w odpowiednim dziale i nie denerwuj moderatorów, po co im fikac, sprawdzą dokumenty i wsadza na dołek jeszcze. ;)
Co do interfejsu tak, taki. Nie wiem czy dokładnie ten, bo Chińczycy to mistrzowie klonowania, klonują juz klony i nawet klony klonów, a jak wiesz ze szkoły, klonowanie zawsze powoduje jakiś błąd w dna. Tutaj jest podobnie, zaczynają wymieniać elementy na inne, tańsze i się okazuje, że kompatybilność spada.
No i między bajki wloz zapewnienia, że działa na win10 czy 11, nie działa. Win7 w dowolnej wersji jest najnowszym systemem na którym to dobrze działa i są wszystkie funkcje.
Sorry, się rozpisalem, ale mam nadzieję, że pomoże ci to trochę.
Ten z linka powinien działać bez problemu (powinien, bo ja od niego kupiłem jakoś z rok temu do mercedesa głównie, a teraz działa że scenic-iem).
https://a.aliexpress.com/_mK1vVlq
Dzięki za pomoc, na pewno to sprawdzę. Mówicie o sondach, to może dorzucę kilka informacji. Potrafi walić niedopaloną benzyną, o dziwo mam wrażenie że spalanie mimo teoretycznie uszkodzonych sond. odczyty z kompa w mieście ok 9l. Podpinałem go już pod kompa jakiś czas temu gdy ten problem występował i błędu sond nie było (ogólnie check żaden się nie zapala, chyba że ABS od czasu do czasu : ) chyba że znajomy który się wpinał zeskanował jedynie jakiś jeden moduł o ile to możliwe. Postaram się nagrać jutro zachowanie auta na zimno jak i na ciepło i gdzieś tu podrzucić. Swoją drogą, on ma dwie sondy? jeśli tak, to można poprosić o nr katalogowe części żeby coś namierzyć?
Edit: już się przywitałem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2023, 19:31 przez iceq941.)
•
user64
701
6
254
661
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 14-12-2023, 19:37
Mój ma dwie sondy, wg. pierwszej reguluje dawkę paliwa, a druga to do sprawdzania działania (lub nie) katalizatora. Ja mam drugą uszkodzoną i brak katalizatora (handlarzyna wyciął) więc odłączyłem drugą i mam spokój. Ale pierwsza jest ważna, a skoro wali benzyną z wydechu, to raczej bardzo ważną jest.
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 14-12-2023, 19:41
Błędów sond może nie być. Mogą natomiast podawać błędne dane. Możesz podpiąć komputer od gazu; tam powinna być informacja o odczycie z pierwszej sondy. Jeśli podaje „bogatą mieszankę” to będziesz miał wysokie spalanie i plucie benzyną w wydech, i żadnych błędów. Nie pytaj skąd wiem
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to filozof for this post
• iceq941
iceq941
16
0
1
2
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
końskie
iceq941
Kobiety
— 14-12-2023, 19:46
op
(14-12-2023, 19:37)user64 napisał(a): Mój ma dwie sondy, wg. pierwszej reguluje dawkę paliwa, a druga to do sprawdzania działania (lub nie) katalizatora. Ja mam drugą uszkodzoną i brak katalizatora (handlarzyna wyciął) więc odłączyłem drugą i mam spokój. Ale pierwsza jest ważna, a skoro wali benzyną z wydechu, to raczej bardzo ważną jest.
U mnie niemal na pewno nie ma kata XD czyli dobrym pomysłem byłoby sprawdzenie pierwszej sondy, najlepiej poprzez wpięcie się pod interfejs LPG. A czy bezpośrednio z OBD (zakłądając użycie dobrego interfejsu) też sprawdzę czy odczyty z sondy są OK? bo jeśli nie to nawet nie będę zawracał gitary znajomemu mechanikowi
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 14-12-2023, 19:53
Tak, jeśli interfejs się połączy ze sterownikiem silnika, to pokaże Ci co pokazuje sonda. Sygnał powinien być zbliżony do sinusoidy w zakresie ±1V. Jeśli trzyma się bliżej górnego zakresu, to silnik „widzi” za dużo tlenu w mieszance i zaczyna aplikować więcej paliwa.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
|