funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 30-03-2015, 06:21
(29-03-2015, 20:10)Yeti napisał(a): Osobno idą przewody do koła, osobno do ABS-u no i te trzecie które cieknął.
Co najciekawsze one wcale nie idą do koła ![Sad Sad](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/sad.gif)
Pompa ABSu pracuje na przewodach hamulcowych. Sprzężona jest z elektrycznym czujnikiem ABS (współpracującym z koronką na piaście koła), który przesyła informację, że dane koło się blokuje, w takiej sytuacji zmniejsza ciśnienie w przewodzie hamulcowym idącym do tego koła (pary kół w starszych układach). Wtedy tłoczek zmniejsza nacisk klocka na koło, które może zacząć się obracać - łapać przyczepność.
Nie ma opcji, żeby jakikolwiek przewód hamulcowy nie szedł do zacisku albo żeby oddzielny szedł od ABSu.
•
miro
12,322
39
2646
595
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Chorzów
miro
Moderatorzy
— 30-03-2015, 07:55
A może jest korektor siły hamowania. Sprawdzę u siebie czy jest.
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
•
siwusek216
5,974
17
4202
3,000
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 30-03-2015, 08:40
miro napisał(a):A może jest korektor siły hamowania. Sprawdzę u siebie czy jest. ![Biggrin Biggrin](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif) Jeszcze sie nie spotkałem żeby był korektor i ABS.
•
Yeti
141
1
6
5
SC I ph II
2000
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Wrocław
Yeti
Zarejestrowani
— 30-03-2015, 10:55
op
No i autko u mechanika. Zobaczymy co powie i co to w ogóle jest...
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
•
blazejk
13,809
22
2654
797
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 30-03-2015, 11:15
siwusek216 napisał(a):Jeszcze sie nie spotkałem żeby był korektor i ABS.
A czemu niby jedno wyklucza drugie?
Tu jest korektor do Scenic I : http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...wania.html
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
Yeti
141
1
6
5
SC I ph II
2000
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Wrocław
Yeti
Zarejestrowani
— 30-03-2015, 12:45
op
(30-03-2015, 11:15)blazejk napisał(a): Tu jest korektor do Scenic I : http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...wania.html
Dobra cena.............
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
•
siwusek216
5,974
17
4202
3,000
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 30-03-2015, 14:07
blazejk napisał(a):siwusek216 napisał(a):Jeszcze sie nie spotkałem żeby był korektor i ABS.
A czemu niby jedno wyklucza drugie?
Tu jest korektor do Scenic I : http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...wania.html Wtedy ABS spełnia zadania korektora. Moze nie wszystkie ScI miały ABS
•
blazejk
13,809
22
2654
797
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 30-03-2015, 14:15
Moim zdaniem korektor siły hamowania służy do zwiększenia/zmniejszania siły hamowania na tylnej osi zależnie od obciążenia tej osi, a system ABS służy do nieblokowania kół podczas hamowania - być może się mylę ,ale przynajmniej taki mi w szkole tłumaczyli ![Biggrin Biggrin](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif) .
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
siwusek216
5,974
17
4202
3,000
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 30-03-2015, 14:44
To dobrze tłumaczyli ![Biggrin Biggrin](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif) tylko przy ABS korektorem jest on sam sprawdź czy masz w lalce korektor...
•
Yeti
141
1
6
5
SC I ph II
2000
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Wrocław
Yeti
Zarejestrowani
— 30-03-2015, 17:35
op
Ok autko odebrane, hamuje. 250pln... za dwa przewody z wymianą. Pech chciał, że to są przewody długi idące od silnika do złączki z przewodami elastycznymi na belce, gdzie dalej rozchodzą się na koła. Weszło prawie 7m przewodów, plus zarobienie końcówek plus montaż. No i wiadomo cennik "wrocławski" czyli drogo. Oczywiście wymienione 2 (bo skoro rozbierają niech robią). Jak już autko zaczęło hamować, to pojawiło się stukanie w prawym tylnym kole. Diagnoza: wyrobione jarzmo zacisku. Roboty na chwilę, ale gdzie ja tu na jutro jarzmo dorwe??? ![Sad Sad](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/sad.gif) (nie mylić z zaciskiem). Najwyżej pojadę autostradą z takim stukającym, luźnym klockiem ![Thumbup Thumbup](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/thumbup.gif) i zrobię na chacie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-03-2015, 17:35 przez Yeti.)
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
•
|