op
Szukałem, szukałem i nie znalazłem. Na zaprzyjaźnionym forum jest, ale zdjęcia wygasły, a z opisu nie bardzo idzie wywnioskować co i jak. Dlatego wrzucam manuala.
Instrukcja dotyczy rygla o nr OEM 7700420164. Istnieje jeszcze jeden rodzaj tych siłowników, niestety nie znam jego numeru. Różnica jest jak na obrazku:
UWAGA! Obrazki w przeważającej większości są zapożyczone z Internetu. Wrzucone są w chmurę, z której długo nie zrezygnuję, więc może nie znikną. Linki do źródeł na końcu.
Mowa o tym powyżej. Jest on przykręcany na jedną nakrętkę pod klapką wlewu paliwa.
Nie miałem czasu robić zdjęć niestety, ale sprawa jest na tyle prosta, że to, co wrzucam powinno wystarczyć.
Do rzeczy:
Powodzenia.
PS.
Jeśli ktoś ma małe, zwinne łapki powinno się udać bez ściągania boczku. Ale miejsca jest wtedy trochę mniej.
PS 2.
Z tego, co udało mi się ustalić z lektury innych for, jest to rozwiązanie doraźne, nietrwałe i niegwarantujące poprawnego działania. Kiedy u mnie się zepsuje dam znać, zobaczymy jak to z tą trwałością jest. W moim przypadku naprawa była bezkosztowa, więc jestem zadowolony. Nowy siłownik na allegro to koszt 130 - 150 zł (używane od 50,-). Quippo ma za 132,-.
Linki do zjdjęć:
http://ci.catcar.info/renault/dessins/00155472.png
https://www.eurofrance.pl/userdata/gfx/5...46d6b4.jpg
https://www.eurofrance.pl/userdata/gfx/5...711ca8.jpg
https://a.d-cd.net/f8af84as-960.jpg
Instrukcja dotyczy rygla o nr OEM 7700420164. Istnieje jeszcze jeden rodzaj tych siłowników, niestety nie znam jego numeru. Różnica jest jak na obrazku:
UWAGA! Obrazki w przeważającej większości są zapożyczone z Internetu. Wrzucone są w chmurę, z której długo nie zrezygnuję, więc może nie znikną. Linki do źródeł na końcu.
Mowa o tym powyżej. Jest on przykręcany na jedną nakrętkę pod klapką wlewu paliwa.
Nie miałem czasu robić zdjęć niestety, ale sprawa jest na tyle prosta, że to, co wrzucam powinno wystarczyć.
Do rzeczy:
- Narzędzia:
- Klucz 17 (raczej płaski, choć i oczko podejdzie)
- wkrętak T20
- wiertło Ø2mm
- wiertarka
- klej dwuskładnikowy
- drut miedziany w moim przypadku drut elektryczny 1,5mm²
- „substancje pomocnicze” (piwo, piwo, jeśli ktoś potrzebuje - fajki)
- Klucz 17 (raczej płaski, choć i oczko podejdzie)
- Czas operacyjny:
- Rozbieranie: 10 min
- Klejenie: 24 godz.
- składanie: 10 min
- Rozbieranie: 10 min
- Naprawa właściwa
- Zdejmujemy osłonę prawego, tylnego głośnika. Na zdjęciu zaznaczone są zielonymi strzałkami zatrzaski. Wystarczy użyć trochę „perswazji”.
- Zdejmujemy schowek, który również trzyma się na zatrzaskach zaznaczonych na czerwono. Górny jest zapadką, więc trzeba ją odgiąć w kierunku przodu samochodu (widać to po zdjęciu maskownicy głośnika).
- Odkręcamy boczek: cztery wkręty z łbami T20 zaznaczone żółtymi strzałkami.
- Dla ułatwienia można odkręcić głośnik, żeby dostać się do wtyczek głośnika i lampki, ale nie jest to konieczne. W każdym razie trzeba odłączyć te wtyczki.
- Wyciągamy boczek.
- Wyciągamy czarną, piankową uszczelkę przy lampie.
- Odkręcamy nakrętkę trzymającą zamek pod klapką (klucz 17).
- Wyciągamy zamek od środka, przez otwór przy lampie.
- Zdejmujemy osłonę prawego, tylnego głośnika. Na zdjęciu zaznaczone są zielonymi strzałkami zatrzaski. Wystarczy użyć trochę „perswazji”.
- Rozbieramy siłownik, podważając za pomocą śrubokręta zatrzaski.
- Nawiercamy otwory: w trzpieniu na głębokość ok. 2cm (ideałem byłoby nawiercenie przez całą długość i rozklepanie na końcu, ale nie mam tak długiego wiertła), w uchwycie - przez ściankę.
- W trzpień wklejamy drut miedziany z zapasem, żeby było czym połączyć całość i czekamy aż zwiąże.
- Po przeschnięciu kleju (w moim przypadku 1 godzina) przewlekamy drut przez ściankę uchwytu, zawijamy „oczko” wewnątrz wgłębienia i zalewamy całość klejem. Kleimy również czoła trzpienia i uchwytu.
- Po przeschnięciu kleju (kiedy już nie płynie) można wzmocnić połączenie trzpienia z uchwytem, „ulewając” niewielki stożek, ale bardzo niewielki, bo później będzie się zacinał w zębatce.
Powodzenia.
PS.
Jeśli ktoś ma małe, zwinne łapki powinno się udać bez ściągania boczku. Ale miejsca jest wtedy trochę mniej.
PS 2.
Z tego, co udało mi się ustalić z lektury innych for, jest to rozwiązanie doraźne, nietrwałe i niegwarantujące poprawnego działania. Kiedy u mnie się zepsuje dam znać, zobaczymy jak to z tą trwałością jest. W moim przypadku naprawa była bezkosztowa, więc jestem zadowolony. Nowy siłownik na allegro to koszt 130 - 150 zł (używane od 50,-). Quippo ma za 132,-.
Linki do zjdjęć:
http://ci.catcar.info/renault/dessins/00155472.png
https://www.eurofrance.pl/userdata/gfx/5...46d6b4.jpg
https://www.eurofrance.pl/userdata/gfx/5...711ca8.jpg
https://a.d-cd.net/f8af84as-960.jpg
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.