Krzysztof Łuczek
19
0
1
5
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Namysłów
op
Dzień dobry. Mam problem z tzw. lewym powietrzem tak mi się bynajmniej wydaje. Od dłuższego czasu mam obroty jałowe na poziome 500, a podczas dojeżdżania np do krzyżówki potrafią zejść poniżej 500 i zaraz wracają do tych 500 nie więcej. Robiłem próbę zatkania rury dolotowej oraz nawet ściągnąłem puszkę przed filtrem, zatkałem puszkę z filtrem, a silnik nawet nie odczuł, że ma zatkany filtr. Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem oringi na przepustnicy oraz na kolektorze dolotowym wszystkie gumki. Psikałem plakiem w okolicach całego układu dolotowego, przepustnicy i nie ma żadnej reakcji.
Czy ktoś z was może mi coś doradzić?
•
Chudy1964
93
1
8
0
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tychy
Jaki silnik?
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Chudy1964 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Chudy1964 for this post
•
Krzysztof Łuczek
19
0
1
5
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Namysłów
op
Silnik 1.8 16v 115KM rok 2002
•
Chudy1964
93
1
8
0
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tychy
Za filtrem powietrza jest taka długa pucha, która wchodzi do przepustnicy wyjales to przy czyszczeniu przepustnicy?? Może być pęknięte na dole tak jak u mnie.
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
•
Krzysztof Łuczek
19
0
1
5
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Namysłów
op
tak wyjmowałem ją ale nie sprawdziłem tego. Sprawdzałeś tylko wizualnie tą puchę czy jakimś sposobem?
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Robiłeś reset ECU? ESP jest?
•
Krzysztof Łuczek
19
0
1
5
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Namysłów
op
esp jest ale z nim też mam problem. po wymianie końcówek drążków ( nie wiem czy to akurat przypadek, oczywiście zbieżność jest zrobiona) różnie raz po kilku km raz po kilkunastu km wyłącza się esp. Na clipie wyszło błąd czujnika esp. ECU nie resetowałem jedynie na czas wymiany gumek odłączałem klemy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 19:40 przez Krzysztof Łuczek.)
•
pawloplus
16
0
0
1
SC I ph II
2001
1,6 i 107KM, 1999-2003
Lublin
Co do esp sprawdź włącznik stopu. On jest dwufunkcyjny, a mianowicie: jeśli padał hamulca jest zwolniony daje sygnał do esp że nie hamujemy i w razie poślizgu wiadomo esp koryguje tor jazdy, natomiast jak wciśniemy załącza światła stop. Jeśli jakimś cudem włącznik Ci się lekko przestawił to może dawać sygnał o wyciśniętym hamulcu ale jeszcze nie załącza świateł stop. Ja tak miałem, wywalało mi esp w różnych momentach. Sposób naprawy bardzo prosty. Dopychamy czujnik do końca. Kolejny powód usterki z esp to przy wymianie końcówek mógł przestawić się kat kierownicy i esp widzi skręcone koła mimo iż są na wprost. Clipem trzeba wykasować kąt skrętu. Wiadomo reset robimy na kołach idealnie do jazdy na wprost. Co do obrotów . przy lewym powietrzu obroty miałbyś wyższe od normalnych. W Twoim przypadku problem tkwi w czymś innym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018, 21:13 przez pawloplus.)
•
Chudy1964
93
1
8
0
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tychy
Niekoniecznie, bo jeśli ma pękniętą tą puszkę to tuż pod nią znajduje się kolektor wydechowy i powietrze tam jest bardzo gorące przez co mieszanka jest uboga, stąd takie obroty
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
•
Krzysztof Łuczek
19
0
1
5
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Namysłów
op
Dobra chłopki. Dziś spróbuje od najłatwiejszej rzeczy, czyli sprawdzę tą puszkę. Następnie muszę coś pokobinować z tym czujnikiem, bo z tego co pamiętam ma zjechany gwint i siedzi tam tyle o ile. A tym resetem na CLIPIE to pomyślę w miedzy czasie, bo ten gość co akurat go ma jest, że tak powiem dość mało kumaty, a do tego arogancki jakie kolwiek rozmowy z nim są straszne, muszę poszukać kogos innego w pobliżu. Tak więc dam znać co zrobiłem, wrzucę może klika fotek z moich wypocin.
•
|