SCENIC I PH II Dmuchawa wyłącza przy wejściu na wyższe obroty
op
(19-02-2021, 15:25)polaq napisał(a): Jeżeli po puknięciu w obudowę wentylatora zaczyna prawidłowo pracować to albo szczotki ablo wtyczka od wentylatora.Dziękuję Wtyczkę czyściłem. Utrzymuję że na 3 kresce działa bez zarzutu. Czekam na info czy te szczotki się wymienia...czyści czu szkoda zabiegów Czy spryskanie całości wd 40 pomoże doraźnie jeśli to szczotki? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2021, 15:35 przez Binio.)
Szczotki można wymienić. Pytanie tylko czy starczy Ci cierpliwości przy próbie wymiany...
Może być też zużyty komutator, wtedy to już nie ma sensu zabawa. Jak masz wentylator na wierzchu to nic nie zaszkodzi spróbować się dobrać do szczotek. Musisz je pomierzyć bo w ciemno to nie wiem czy gdzieś doradzą jakie kupić. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2021, 16:51 przez polaq.)
op
Zrobiłem tak...aż się boję .
Zastrzegam że na razie działa. Wyjąłem sprężynki od szczotek...tam jest yaki element którym można je bardziej naprężyć, co zrobiłem. Wyszło że wentylator raz za razem działał na wysokich obrotach. Więc wyjąłem sprężynki i je rozciągnąłem. Na szczęście nie zepsułem, są stalowe. Jak wyżej, na razie działa...czas pokaże co dalej ale myślę że na dniach napiszę że wszystko nadal działa.
op
Z bólem przyznaję się że dziś dmuchawa przestała działać. Czasem słychać jak jeszcze próbuje ale ostatecznie się wyłącza. Mam podejrzenie że to jeszcze kwestia smarowania. Bo też przyznam spryskałem wszystko WD-40
Czy można czymś nasmarować komutator, szczotki? Bo rozumiem że pozostałe elementy tłoczne to coś typu ŁT-43 wystarczy?
op
Cześć,
Więc z przyczyn różnych nie udałem się do elektryka. Rozebrałem deskę i zacząłem ruszać tym wszystkim. Raz dmuchawa działała przez sekundy, raz prze kilka dnia. Tak czy inaczej wyglądało że to jednak przewody ale nie potrafiłem zlokalizować które ruszając. Z kolejnymi próbami i pomiarami doszedłem do tego że czasem brakuje masy. Zdecydowałem się rozebrać rezystor dmuchawy, ponieważ widziałem że pomaga ruszanie wtyczką. Jako że to Climatronic, jest to wersja na zieloną wtyczkę. Po chwili poszukiwania dojrzałem że na "masie" pęknięty jest lut. Zalutowałem od nowa jak potrafiłem i działa bez zarzutu. Nie mam wątpliwości że to było przyczyną awarii. Zaskakuje mnie jednak fakt że był taki moment że pukanie w dmuchawę, wystarczało żeby styk załapał...to tak jakby na przyszłość ktoś szukał...w szczotkach. Poznałem lepiej swoje auto Dziękuję wszystkim za pomoc |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości