Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 07:56
op
Cześć, taki temat temat,
Mam kłopot z dmuchawą że w momencie kiedy auto złapie temp. i climatronic podniesie obroty dmuchawy, to na kilkanaście sekund kręci się ona szybciej, po czym mimo sygnału o wysokich obrotach, jest głucha. Czasem pomaga włączanie i wyłączanie, ale widzę że coraz rzadziej. Wczoraj wyciągnąłem dmuchawę...jest czysta, po wyciągnięciu działała bez zarzutu. Dziś sytuacja się powtórzyła.
Czytam o "konserwacji" dmuchawy albo wymianie rezystora, ale tam albo hałasuje albo nie działa, a u mnie widzę że raz działa a raz nie.
P.S. ostatnio jak miałem trasę i wróciłem do auta po kilku godzinach, to działało wszystko bez zarzutów.
...jeśli ma ktoś elektryka w Łodzi, to bardzo proszę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2021, 07:56 przez Binio.)
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 08:07
Ja bym mimo wszystko zajrzał do rezystora. Sprawdzałeś może, czy ręczne zmniejszenie obrotów ratuje sytuację?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 08:25
op
Czy to jest ta "słynna" kostka z przewodem czarnym i czerwonym która znajduje się pod podszybiem?
Sprawdzałem, nic to nie zmienia, załapuje kiedy wyłączę całkiem...ale coraz rzadziej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2021, 08:25 przez Binio.)
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 08:34
Tylko, że takie zachowanie (wskoczenie na wyszło obroty) po ręcznym ustawieniu obrotów nie powinno mieć miejsca.
Jeśli zmienisz cokolwiek (poza temperaturą) w ustawieniach na panelu, to klima przechodzi w tryb „półautomatyczny”: zmieniasz kierunek nawiewu - dalej steruje temperaturą i obrotami dmuchawy. Dlatego, jeśli chcesz ustawić na stałe obroty dmuchawy, to musisz ją włączyć i od razu nacisnąć przycisk z małym wiatraczkiem. Tylko w tym przypadku będziesz miał „na stałe” ustawioną prędkość, oczywiście do następnego uruchomienia klimy.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy - może się szczotki zawieszają? Na wysokich obrotach wirnik dostaje większego bicia, aż w końcu któraś za szczotek odsuwa się od komutatora. W końcu przez, że przestaje działać dopiero, kiedy wyjdzie na obroty...
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to filozof for this post
• Binio
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 08:43
op
...czyli jeśli ręcznie ustawię niższe obroty zaraz po włączeniu klimy=odpaleniu silnika i nie pozwolę wejść na wyższe i dokładnie w ten sposób będzie dmuchawa chodziła to by oznaczało że to raczej szczotki? W sensie to wykluczy ten rezystor?
(19-02-2021, 08:34)filozof napisał(a): Tylko, że takie zachowanie (wskoczenie na wyszło obroty) po ręcznym ustawieniu obrotów nie powinno mieć miejsca. ...czy dobrze zrozumiałem że odbierasz to jako samoistne wejście dmuchawy na wyższe obroty mimo ręcznej regulacji?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2021, 09:12 przez Binio.)
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 09:29
(19-02-2021, 08:43)Binio napisał(a): ...czyli jeśli ręcznie ustawię niższe obroty zaraz po włączeniu klimy=odpaleniu silnika i nie pozwolę wejść na wyższe i dokładnie w ten sposób będzie dmuchawa chodziła to by oznaczało że to raczej szczotki? W sensie to wykluczy ten rezystor?
(19-02-2021, 08:34)filozof napisał(a): Tylko, że takie zachowanie (wskoczenie na wyszło obroty) po ręcznym ustawieniu obrotów nie powinno mieć miejsca. ...czy dobrze zrozumiałem że odbierasz to jako samoistne wejście dmuchawy na wyższe obroty mimo ręcznej regulacji?
Tak, dokładnie o to mi chodzi.
Z tym rezystorem może tak właśnie być, zwykle kiedy pada, to wentylator pracuje tylko na najwyższych obrotach, albo wcale.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 10:28
op
Więc prostuję, widać napisałem mało czytelnie
Jeśli ustawiam ręcznie, to wentylator już nie zmienia obrotów, czasem zaczyna zwyczajnie działać- coraz rzadziej, ale kiedy tylko włączam Auto i wskakuje na wyższe obroty to mija chwila i się wyłącza.
Czy jeśli po wyjęciu całego silnika zaleje to wszystko jakimś dedykowanym smarowidłem to nie zaszkodzi?
Dziś przyjże się temu co piszesz, w sensie popatrzę co i jak.
Dziękuję
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2021, 10:28 przez Binio.)
•
PRZEMEK1981
388
0
105
503
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Pabianice
Witam kolegę dobry elektryk w Łodzi jest na ul. Suwalskiej 24, pozdrawiam
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 10:49
op
(19-02-2021, 10:36)PRZEMEK1981 napisał(a): Witam kolegę dobry elektryk w Łodzi jest na ul. Suwalskiej 24, pozdrawiam
Dziękuję
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-02-2021, 14:58
op
...dopóki trzymam dmuchawę na 3 kreskach, działa. Jak wrzucę na 4 wentylator wyłącza się. Pomaga stukanie w obudowe i wtedy znów dopóki nie wrzucę na 4 kreskę
•
|