Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II 1.6 16v K4M przegrzewanie i nagłe ubytki płynu


kewinmal
Zarejestrowani

op Witam Biggrin
Auto to Megane I ph II 1.6 16V K4M
(no powiedzmy że Scenic I ph II XD)

Opowiem wszystko od początku:
Miesiąc temu byłem na myjni, potem gdy jechałem na uczelnie zauważyłem że wskaźnik temperatury płynu chłodniczego wskazuje ponad 90st C (kreska wyżej niż poziomo) przejechałem 1km i zgasiłem auto, wentylator pracował przez 15min na zgaszonym silniku.
Okazało się że w zbiorniku nie ma płynu,
poszedłem więc do najbliższego sklepu i kupiłem 2l płynu.
Po godzinie postoju dołałem litr płynu i odpaliłem, poczekałem aż termostat się otworzy, niby się otworzył i wszystko było git. Więc przejechałem się kawałek i znowu ta sama sytuacja (wskazówka ponad 90 i brak pół litra płynu) uzupełniłem płyn i auto działało normalnie.

Wiem że powinienem wymienić termostat ale święta itd. Itp i nie zrobiłem tego.
Odrazu mówię że to napewno nie uszczelka pod głowicą Biggrin trochę się znam i odrazu sprawdziłem czy nie kopci, czy jakieś płyny się nie wymieszały itd. także tu jest ok na 1000%

Auto śmigało prawie miesiąc bez jakiś dziwnych objawów.
Właśnie przed chwilą jeździłem sobie tu i tam i zostawiłem samochód odpalony, wyłączyłem klimatyzacje/ogrzewanie  (zawsze klima jest włączona) i wysiadłem żeby sobie zapalić .
Wsiadam spowrotem a temp. ponad 90st C, odpalam nawiew na 2, klima rusza,
Przejechałem może 50m bardzo powoli jakoś 10km/h i temperatura spadła do normy czyli ok 89st C.

Zauważyłem że wentylator się nie załączył jak sobie stała odpalona, być może za krótko stała itd. (zazwyczaj włącza się na 30s i gaśnie i po 1-2min znowu rusza)
Ale płynu nie ubyło.

Temperatura podczas jazdy jest ok, silnik normalnie się nagrzewa, ogrzewanie działa jak należy.

Moje pytania:
-Dlaczego kiedyś wyrzuciła nagle prawie 2l płynu? I którędy? Jakiś zawór bezpieczeństwa?
- gdzie jest i jak sprawdzić czujnik który załącza wentylator?
- być może zalałem coś na myjni?

Jakie są wasze spostrzeżenia i wnioski?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc Biggrin
Życzę szczęśliwego Nowego roku :-D
I żeby takie smutne posty się tutaj więcej nie pojawiały ;)







Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

Przepraszam...  Powinienem dodać ten wątek do działu układ chłodzenia.
Da radę przenieść ten wątek do odpowiedniego działu?

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
TomaszB napisał 01-01-2018, 09:22:
Przeniesione

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2018, 09:22 przez TomaszB.)

Odpowiedz
kewinmal
Zarejestrowani

op Dziękuję za przeniesienie Biggrin

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Czy chłodnica była gorąca? Węże twarde?
Może się termostat nie otwiera i cały czas chodzi na małym obiegu.
A propos ubywania płynu. Jeżeli jak piszesz uszczelka pod głowicą jest OK to gdzieś masz nieszczelność.
Niekoniecznie zauważysz po spalinach dostawanie sie płynu chłodniczego do cylindrów. Wszystko zależy w jakich ilościach się dostaje do komory spalania. Test na obecność CO2 w płynie chłodniczym rozwieje wątpliwości.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • kewinmal
sportway
Zbanowani

Jeżeli wentylator się nie załączył którymś tam razem-masz źle odpowietrzony układ chłodzenia. Patrz po wężach i chłodnicy jak kolega pisał. Powietrze krąży po układzie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • kewinmal
kewinmal
Zarejestrowani

op W godzine wywaliło 2l płynu a potem przestało ubywać to niby jaka nieszczelność? XD Teraz nadal nie ubywa

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

Węże miękkie jak powinno być a chłodnica gorąca, ale wtedy co wyrzuciła płyn
była zimna bo pewnie przyciął się termostat te 2 razy i tyle. Ale 2l płynu wyrzuciło nagle i przestało.
Wszędzie sucho itd. Silnik normalnie pracuje.
Słyszałem o zaworze bezpieczeństwa który się otwiera gdy woda się gotuje żeby nie rozerwało układu.

Jak pisze że uszczelka jest ok to jest i koniec.
Wiem jakie są objawy uszkodzonej uszczelki, wiem jak sprawdzać.
Nie potrzebuje żadnych testerów.

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

Może jakieś podpowiedzi jak odpowietrzyć układ?
Dolewałem kilka razy płynu bo że tak powiem połykała go, więc powinien być odpowietrzony

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2018, 22:49 przez kewinmal.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Gotowanie wody na pewno byś zauważył. Mnóstwo pary spod maski.
Korek od zbiornika wyrównawczego jest zaworem bezpieczeństwa.
2 litry płynu nie może uciec w kilka chwil; cały silnik byłby zalany nie mówiąc o wszechobecnym zapachu płynu.

Skoro podejrzewasz termostat to go wyjmij (otwórz na stałe duży obieg) lub wymień.

W Scenicu I na wężach były odpowietrzniki przynajmniej dwa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2018, 23:36 przez polaq.)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

sprawdź dokładnie węże bo może być małe uszkodzenie i płyn cieka ale tylko jak jest zwiększone ciśnienie przy wysokich obrotach, na wolnych może nic być nie widać. Zobacz też czy nie przybyło oleju.

Odpowiedz
kewinmal
Zarejestrowani

op Płynu od tamtej pory co wyleciał już nie ubywa, oleju nie ubywa ani nie przybywa

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Wymień termostat i obserwuj. Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze czujnik temperatury

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • kewinmal
adi84
Zarejestrowani

Joł. Pytanie mam. Od jakiegoś czasu wentylator nie włącza się gdy już powinien. Dopiero jak włączę klimę to zaczyna pracować. Który czujnik odpowiada za włączenie wentylatora ? Ten w bloku nad skrzynią tuż pod rezonatorem??

Jak coś proszę przenieść.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości