KuPel
2
0
0
0
SC I ph I
1999
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Poznań
KuPel
Zarejestrowani
— 27-08-2015, 23:00
op
Witam,
W moim nowo nabytym Scenicu zauważyłem jeden problem. Samochód ciężko odpala na ciepłym silniku,a czasami jest to wręcz niemożliwe. Po pokonaniu trasy ok 30KM, zgaszeniu samochodu i próbie odpalenia po 5 minutach trzeba dość długi kręcić aby odpalił. Dzisiaj przejechałem około 50KM, zgasiłem samochód, wyszedłem do sklepu i wróciłem (zajęło to max 2 minuty) i samochód nie chciał odpalić. Dopiero po około 20 minutach załapał. Dodam że podczas jazdy temperatura oscyluje troszkę nad 3 kreską,czyli odrobinę powyżej normy. Co może być przyczyną tego zjawiska ? Silnik to 1.9 DTI 98KM. Na zimnym silniku samochód odpala bez problemu.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2015, 23:03 przez KuPel.)
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 27-08-2015, 23:05
KuPel napisał(a):Dodam że podczas jazdy temperatura oscyluje troszkę nad 3 kreską,czyli odrobinę powyżej normy. Co może być przyczyną tego zjawiska ? widocznie się przegrzewa, może termostat się nie otwiera do końca? albo się przycina?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
RobercikN
513
2
49
13
SC III ph II
2015
2.0 dCi 150KM, 2014-2016
Kobyłka
z tego co pamiętam to w moim własnie wskazówka była troszeczkę ponad kreską, a temperatura pracy to 89 stopni.
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-08-2015, 07:10
KuPel napisał(a):Samochód ciężko odpala na ciepłym silniku obstawiam czujnik wału
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
woser
176
2
33
13
SC II ph II
2008
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
woser
Zarejestrowani
— 28-08-2015, 07:11
U mnie to był czujnik położenia wału , koszt ok 100zł , podstawowy zestaw kluczy i 5 minut roboty (2 śrubki) jak masz gdzie podjedz na komputer, sprawa bedzie jasna
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 28-08-2015, 08:00
Z dawnych lat pamiętam - mieliśmy taką historię - ale w VW Jetta.
Też ciepły nie zapalał.
Przyczyną był brak kompresji na jednym cylindrze.
Może by tak to sprawdzić, jeśli inne możliwości się nie sprawdzą?
W tym silniku akurat dostęp jest dobry i pomiar nie stanowi problemu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 28-08-2015, 08:12
W sc I potrafił mi gasnac przy wyższej temp. nawet na światłach. Wystarczyło wyczyścić czujnik pokozenia wału który znajduje sie pod termostatem
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-08-2015, 08:30
Mati napisał(a):Wystarczyło wyczyścić czujnik pokozenia wału od tego bym zaczoł
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Oktawiusz
14,817
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
a wytłumaczone dlaczego akurat czujnik położenia wału jest tutaj
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
wrocer
16
0
1
3
SC I ph I
2000
1.9 dTi 80KM, 2000-2003
Uchanie
wrocer
Zarejestrowani
— 25-09-2016, 19:56
Witam, temat stary, ale tu się podepnę.
Renault Megane Scenic '97 1.9DT silnik F8Q pompa Lucas na zimno odpala ładnie, na gorąco - nie.
Żeby bez problemu odpalił na gorącym silniku, podpompowanie paliwa gruszką /powietrza w przewodach brak - mam przezroczyste/, lub, po włączeniu zapłonu, czekam aż zgaśnie immo i kontrolka świec żarowych i jeszcze ok 5 sek, start i OK.
Moim zdaniem niepotrzebnie włączają się świece żarowe, alem laik, więc proszę o podpowiedź gdzie jest problem?
Czy jest czujnik temperatury paliwa, jeśli tak to gdzie i jak toto wygląda, może ktoś ma fotkę?
Sc I Ph I 2000 r.
[b]1.9Dci F9Q[/b]
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wrocer za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wrocer for this post
•
|