Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[SC II] Montaż tempomatu


Buter
Zarejestrowani

Odświeżę nieco temat bo w końcu dojrzałem do założenia tempomatu Biggrin
W poprzednich postach pojawia się stwierdzenie, że niekoniecznie trzeba kupować przełącznik zespolony, a czasem wystarczy dokupienie samej manetki tempomatu. Jednak nie znalazłem jak sprawdzić przełącznik zespolony czy należy go wymienić czy nie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 09:23 przez Buter.)

[Obrazek: icon4.png]
2.0 w automacie - wolno, ale wygodnie.
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

a jest sens kupowac sam przelaczynik do tempomatu, ktory prawie nie wystepuje osobno i po kupnie stwierdzic, ze nie bedzie on pasowal do pająka?
Koszt calosci kompletu do zalozenia pajak, poduszka plus przyciski nie jest jakis kosmiczny przeciez... Jakies dwa lata temu jak kupowalem to za calosc (poduszka, pająk kompletny i przyciski) dalem 200zl...

Odpowiedz
Buter
Zarejestrowani

(01-03-2018, 12:48)A2-eR11 napisał(a): a jest sens kupowac sam przelaczynik do tempomatu, ktory prawie nie wystepuje osobno i po kupnie stwierdzic, ze nie bedzie on pasowal do pająka?
Koszt calosci kompletu do zalozenia pajak, poduszka plus przyciski nie jest jakis kosmiczny przeciez... Jakies dwa lata temu jak kupowalem to za calosc (poduszka, pająk kompletny i przyciski) dalem 200zl...

Właśnie z tymi cenami jest dość ciekawie. Przeszukałem internet i kompet taniej niż 300pln nie wyjdzie(licząc z wysyłkami). Sam przełącznik zespolony w dobrym stanie to koszt około 150pln, a znalazłem samą manetkę za 50zł, więc to różnica warta zainteresowania.

[Obrazek: icon4.png]
2.0 w automacie - wolno, ale wygodnie.
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

To podrozaly ceny, ale moze upolujesz komplet jakis na allegro. Mnie sie wlasnie tak udalo, gosc sprzedawal calosc w komplecie wszystko razem.
A.. bo nie pamietam... masz automatyczna skrzynie? To wtedy odpada wymiana pedalu gazu. Przy manualnej wypadaloby go dla bezpieczenstwa wymienic, chociaz tmepomat bedzie dzialal w glownej czesci...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Buter
Warmiak
Zarejestrowani

(01-03-2018, 09:22)Buter napisał(a): niekoniecznie trzeba kupować przełącznik zespolony, a czasem wystarczy dokupienie samej manetki tempomatu.
W kompletnym przełączniku masz manetkę i taśmę, którą trzeba wymienić, bo w normalnej nie ma ścieżek i kostki do podłączenia przełączników na kierownicy. Sama taśma zwijacza bez przełącznika jest bardzo rzadko oferowana. Jak znajdziesz samą taśmę, wówczas wystarczy dokupić taśmę i manetkę, bez przełącznika świateł i wycieraczek.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Warmiak za ten post post:
  • A2-eR11
wozaq
Zarejestrowani

A ja u siebie miałem normalnie założoną fabrycznie taśmę z 7-mioma żyłami, brakowało tylko wyprowadzeń bo były zaślepione plastikiem (swoją drogą jaka to była oszczędność dla producenta i co za idiota takie rozwiązanie wymyślił?). Także odsłoniłem tylko zakończenia taśmy, do nich polutowałem kabelki z wtyczkami, do wiązki z kolumny kierowniczej dolutowałem drugą wtyczkę, wszystko połączyłem, aktywacja CLIP-em i tempomat działa. Pająka nie kupowałem, obudowę poduszki zmodyfikowałem Dremelem. Kupiłem tylko całą kierownicę z przyciskami (tutaj chodziło o wymianę całej, bo moja była powycierana) i przełącznik tempomatu, wszystko wyniosło mnie ok 200zł, przy czym sama kierownica była warta 150zł, czyli same części tempomatu to coś koło 50-60zł plus 50zł za CLIP.

Także na początek radzę sprawdzić jaka taśma jest zamontowana w pająku, po co wydawać kasę na inny, tym bardziej, że na allegro zwęszyli ten tempomatowy interes i potrafią sobie sporo zawołać za części.

Odpowiedz
skrodzka
Zarejestrowani

Z tego co patrzylem na alledrogo to można kupić samą taśmę do poduchy bez problemu i nie ma tam raczej żadnej różnicy. Ja kupiłem cały pająk bo mniej zabawy a trochę się lutowania obawiałem. Jednak od jakiegoś czasu słyszę regularne obcieranie podczas obracania także przypuszczam że za niedługo wyskoczy błąd poduszki i trzeba będzie jednak lutować nową. Poza tym mam w tym pająku czasem kłopot z oporną manetką kierunkowskazu. Także czasem nie wiesz co trafisz na aukcji (dałem 200zł za pająka).

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wozaq
Zarejestrowani

Oporna manetka kierunkowskazu przy lekkim skręcie kół to standard, tak jest i było od nowości jak wyjechał z salonu, u mnie też to występuje. Po prostu jest jakiś martwy punkt w którym nie idzie wbić kierunkowskazu/dźwigni.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018, 20:10 przez wozaq.)

Odpowiedz
sivvy
Zarejestrowani

U mnie był taki przypadek że przełącznik zespolony miał juz wtyczkę pod przyciski. Wystarczy poduszkę wypiąć i będzie jasne czy jest tam wolna wtyczka.
A najdroższy w tym wszystkim jest właśnie ten pająk.

Odpowiedz
barti7k
Zarejestrowani

(01-03-2018, 13:30)Warmiak napisał(a):
(01-03-2018, 09:22)Buter napisał(a): niekoniecznie trzeba kupować przełącznik zespolony, a czasem wystarczy dokupienie samej manetki tempomatu.
W kompletnym przełączniku masz manetkę i taśmę, którą trzeba wymienić, bo w normalnej nie ma ścieżek i kostki do podłączenia przełączników na kierownicy. Sama taśma zwijacza bez przełącznika jest bardzo rzadko oferowana. Jak znajdziesz samą taśmę, wówczas wystarczy dokupić taśmę i manetkę, bez przełącznika świateł i wycieraczek.

Czyli jak sprawdzić czy mam dobrą taśmę? Musze zdjąć poduszkę i zobaczyć czy mam wyprowadzone kostki pod przyciski tempomatu? Jeśli po wyjęciu poduszki mam 5 kostek to znaczy, że mam dobrze bo już nie bardzo się orientuje jak zdiagnozować czy mam dobra taśmę Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości