Ryzyko awarii silnika 1.5dci
op
(23-04-2024, 13:36)twilk7 napisał(a): Ja obstawiam, że to nie pompa paliwa. Przy takim błędzie i awarii, samochód by zgasł lub co najmniej szarpał. Innych błędów nie było, oprócz jednego dotyczącego klimatyzacji, ale to jakiś niegroźny, bo klima działa jak należy., a tak to czyściutko.. Ja już nawet pomyślałem, że to może od wygłuszenia maski, bo ja okleiłem, ale na pewno to nie od tego. Muszę jutro rano wszystkie kable posprawdzać. Około 3 tygodni temu wymieniali nowy egr ten drugi, tam jest ciężkie dojście, może tam coś nie dopięli.
Scenic IV 1.5 dci 132 KM /320Nm
Scenic III fl 1.6 dci 148 KM/ 336Nm
Błąd przekaźnika pompy jest opisany jako sporadyczny, nie ciągły. Daje się skasować i ponownie powraca?
Wcześniej ktoś zauważył, że świeci kontrolka ciśnienia oleju na pracującym silniku. Przy takim czymś na pewno będzie komunikat o ryzyku awarii silnika i dźwięk ostrzegawczy.
op
(23-04-2024, 14:20)andrzejwa napisał(a): Błąd przekaźnika pompy jest opisany jako sporadyczny, nie ciągły. Daje się skasować i ponownie powraca? Olej był zmieniany 2 tygodnie temu, nie ubywa, jest poziom na bagnecie prawidłowy, ta kontrolka od ciśnienia oleju włącza się przy komunikacie o ryzyku awarii silnika, ale jak czasem ruszę i auto jedzie po nierównościach to komunikat o awarii sam się wyłącza i jest czysto, ale za jakiś czas znowu się włącza tak ni stąd ni zowąd, i po chwili znowu gaśnie.
Scenic IV 1.5 dci 132 KM /320Nm
Scenic III fl 1.6 dci 148 KM/ 336Nm
op
(23-04-2024, 14:47)andrzejwa napisał(a): W tym silniku czujnik ciśnienia oleju przykręcony jest do plastikowej obudowy, do masy łączy go dodatkowy przewód. Podobnie jak w 1,6 dci. Nie raz z tym jest problem. To bym sprawdził. Sprawdzę to, dziękuję za porady. (23-04-2024, 14:52)deejayp40 napisał(a):(23-04-2024, 14:47)andrzejwa napisał(a): W tym silniku czujnik ciśnienia oleju przykręcony jest do plastikowej obudowy, do masy łączy go dodatkowy przewód. Podobnie jak w 1,6 dci. Nie raz z tym jest problem. To bym sprawdził. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2024, 14:55 przez deejayp40.)
Scenic IV 1.5 dci 132 KM /320Nm
Scenic III fl 1.6 dci 148 KM/ 336Nm
op
(23-04-2024, 15:20)andrzejwa napisał(a): Jeżeli to tylko czujnik to można spokojnie jechać, gorzej gdy faktycznie ciśnie oleju spada poniżej zadanej wartości. Czym może być to spodowane, jeśli faktycznie to nie będzie czujnik? Silnik się skończył? Ma nalotu 200 tys, ale jak wymieniali egr to nic w serwisie nie mówili, a mówiłem, by go sprawdzili po całości i niby wszystko było ok.olej co 8 tys wymieniany jest i nie poczułem ostatnio spadku mocy. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2024, 15:24 przez deejayp40.)
Scenic IV 1.5 dci 132 KM /320Nm
Scenic III fl 1.6 dci 148 KM/ 336Nm
op
Właśnie wróciłem z serwisu. Błąd powodował czujnik ciśnienia oleju, który powodował zwarcie, ponieważ był zalany olejem. Wymiana plus czujnik kosztowała mnie 590 zł. W 20 minut tyle zarobił serwis, bo tyle czasu trwała wymiana.
Scenic IV 1.5 dci 132 KM /320Nm
Scenic III fl 1.6 dci 148 KM/ 336Nm |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości