Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Rozgrzany nie pali i faluje na luzie


BOSTOON
Zarejestrowani

op Witam wszystkich
 Zakupiłem SC 2 1.6 16v .Po zakupie okazało się że gdy 
auto jest rozgrzane to nie chce odpalić. Kręci ale nie 
chce zaskoczyć. Jak ostygło to odpaliło natomiast po ok 15 minutach
na wolnych obrotach te nagle urosły do 4000 chwilę auto
popracowali i samo zgasło. Następnego dnia już u mechanika
Wymieniono:
Czujnik położenia wału korbowego
Czujnik wałka rozrządu
Elektrozawór tzw marchewkę
Przy okazji rozrząd i olej z filtrami
Komputer skasował błędy i auto było czyste
Mechanik zrobił krótka rundkę po mieście i miało być ok.
Przejechałem autem 20 km na chwilę stanąłem pod sklepem 
i te same objawy. Auto nie odpaliło,dopiero jak ostygł to odpalił
 Pomocy. Gdzie szukać przyczyny bo kasy wydałem sporo
a auto dalej niesprawne.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(23-07-2023, 08:42)BOSTOON napisał(a): Gdzie szukać przyczyny bo kasy wydałem sporo
a auto dalej niesprawne.
Trzeba było zacząć od naprawy/diagnostyki a nie wymiany rozrządu. Potrzebne odczyty live parametrów (np. czy odczytuje obroty wału jak jest ciepły i nie odpala). Za dużo na raz wymieniłeś i nie wiadomo czego szukać, co z cewką/cewkami WN, co ze świecami zapłonowymi?

(23-07-2023, 08:42)BOSTOON napisał(a): Komputer skasował błędy
Jakie, czy pojawiły się nowe/inne?

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Kolejny przypadek gdzie bez ustalenia przyczyny mechanik bierze się za wymianę. Jaki to ma sens?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Podłączyć komputer i zobaczyć, którego parametru sterownik nie widzi lub jest inny niż zadany, podczas kiedy silnik nie chce odpalić.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Jeśli niedawno kupiłeś i takie cyrki się dzieją to pewnie ktoś wiedział że uszkodzony i opchnął póki szybciej.
Może nie do końca taki przypadek ale kiedyś znajomy miał podobny problem w Passacie 1.6 benzyna. Na zimnym było wszystko ok a jak się
dobrze rozgrzał to ciężko palił i torchę trafił na mocy. Po wyjęciu głowicy i oddaniu do profesjonalnego warsztatu zajmującego się głowicami okazało się że była walniętą.

Odpowiedz
BOSTOON
Zarejestrowani

op Dobrze by było żeby powiedzial coś na ten temat ktoś kto miał identyczny przypadek bo póki co to narazie strzelanie w ciemno.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(23-07-2023, 14:17)BOSTOON napisał(a): bo póki co to narazie strzelanie w ciemno
Na razie to mechanik u którego robiłeś strzelał w ciemno i wziął kasę a nie naprawił nic.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(23-07-2023, 14:17)BOSTOON napisał(a): Dobrze by było żeby powiedzial coś na ten temat ktoś kto miał identyczny przypadek bo póki co to narazie strzelanie w ciemno.
Takie objawy daje czujnik położenia wału. Należy zmierzyć jego rezystancję na zimnym i na gorącym, a zwłaszcza kiedy auto nie odpala. Zamienniki długo nie wytrzymują.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(23-07-2023, 17:33)twilk7 napisał(a): Zamienniki długo nie wytrzymują.
albo wcale nie działają

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
BOSTOON
Zarejestrowani

op Jak pisałem wcześniej czujnik położenia wału został wymieniony,
Wielu z was pisze i krytykuje że za dużo wymienione ale czytając wcześniej fora i przeglądajac internet sugerowane jest wymiana czujników od tego też zacząłem wymianę. Rozrząd to odrębna sprawa wymieniony bo już była potrzeba.
Sprawdziłem też cewki ,są ok,falowanie obrotów to winne moga być jeszcze świece lub przewody ,będę sprawdzał. Natomiast po przeszukaniu internetu nadal nie znalazłem odpowiedzi co jest przyczyną ze nie odpala na ciepłym

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości