A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 10-06-2015, 23:14
op
Witam,
Spotkał się ktoś z Was z takim skutkiem jak rozbiegany silnik?
Czysto teoretycznie pytam jak sobie z tym poradzić, gdy już coś takiego nam się przytrafi?
Szczególnie jak sobie z tym poradzić w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów?
Pozdrawiam.
PS. Nie życzę tego nikomu oczywiście, bo stres zapewne jest niesamowity wtedy i w następstwie mogą się pojawić wysokie koszty naprawy...
•
maciej1486
21,017
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
My w Espace sie z tym spotkalismy.
Jazda na szczescie 50km/h przed zakretem. Silnik wkrecil sie na bardzo wysokie obroty elektryka sie wylaczyla czyli kierownica zablokowana. Wl awaryjne i dojechanie predkoscia samochodu do pobocza. Wtedy niestety nie wiedzielismy co robic z tym. Dymu pelno ze auta nie bylo widac. Kilka krotne duszenie guzika start stop nic nie dawalo. U nas na szczescie trwalo to bardzo krotko. Olej sie wypalil sie skonczylo.
Po rozebraniu silnika okazalo sie ze cylindry i tloki cale popalone. Nic nie dawalo sie do remontu. Wtryskiwacze napuchly jak gruszki.
Zakup silnik ze scenica i auto jezdzi do dzis bezawaryjnie;)
A wszystko zaczelo sie od pobierania oleju przez silnik i roznej diagnozy mechanikow.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
ko-ma
9,615
28
1639
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-06-2015, 05:43
Owszem, zdarzyło się spotkać, choć w VW.
Przyczyną było uszkodzenie łożyska turbosprężarki.
Na szczęście była manualna skrzynia.
Oparł się zderzakiem o słupek i zdusił na biegu zanim korbowód wyszedł bokiem.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
mojzesz92
8,726
29
2738
495
INNY
2011
INNY
Warka
książkowy przykład jak to się robi: sprzęgło -> najwyższy bieg -> hamulec -> strzał ze sprzęgła = czas uduszenia silnika zależny od prędkości, ale na filmie widać że to ułamek sekundy. Tylko to może uratować silnik
•
Asia
19,906
29
5658
2,582
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2007-2009
Sandomierz
Asia
Kobiety
— 12-06-2015, 06:32
mojzesz92 napisał(a):sprzęgło -> najwyższy bieg -> hamulec -> strzał ze sprzęgła = Dokładnie tak samo Mati mi to tłumaczy po kilka razy w roku Tak w razie czego, żebym pamiętała ale mam nadzieję, że nie będę musiała z tego korzystać nigdy.
A facet zrobił to w mega stylu, jakby nigdy nic wsiadł, udusił i poszedł hehe
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 12-06-2015, 07:47
op
Dobrze dobrze, ale jak to sie ma przy automacie?
•
mojzesz92
8,726
29
2738
495
INNY
2011
INNY
Warka
na moje oko hamulec opór ale na ile to się zda to nie wiem
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 12-06-2015, 08:45
Hamulec przy automacie nic nie da, tylko stopią sprzęgła skrzyni automatycznej lub rozpadnie się konwerter.
Zatrzymać się, wbić na N i:
1. spadać i ostrzec ludzi wokół czekając na to, aż korba wyjdzie bokiem, tłoki się zatrą czy coś innego jeszcze sprawi, że silnik nada się tylko na złom, albo zostać i:
2. wziąć gaśnicę z CO2 (jeśli się ma) i użyć jej przy wlocie powietrza (przy filtrze na ten przykład), aż silnik zgaśnie pozbawiony tlenu, albo mechanicznie odciąć dopływ tlenu do silnika (np. zatkać rurę doprowadzającą powietrze do turbo).
•
pio555
31,328
125
11119
3,035
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 12-06-2015, 09:35
funkoval napisał(a):zatkać rurę doprowadzającą powietrze do turbo) już widzę kierowce zatykającego ręką wlot powietrza w kłębach dymu
funkoval napisał(a):spadać i ostrzec ludzi wokół czekając na to, aż korba wyjdzie bokiem, tłoki się zatrą czy coś innego jeszcze sprawi, że silnik nada się tylko na złom, chyba najrozsądniejsze wyjście
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ko-ma
9,615
28
1639
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-06-2015, 11:07
(12-06-2015, 08:45)funkoval napisał(a): Hamulec przy automacie nic nie da, tylko stopią sprzęgła skrzyni automatycznej lub rozpadnie się konwerter.
Zatrzymać się, wbić na N i:
2. wziąć gaśnicę z CO2 (jeśli się ma) i użyć jej przy wlocie powietrza (przy filtrze na ten przykład), aż silnik zgaśnie pozbawiony tlenu, albo mechanicznie odciąć dopływ tlenu do silnika (np. zatkać rurę doprowadzającą powietrze do turbo).
Fantastyczne pomysły, hehe.
Dwutlenek węgla, nawet jeśli się znajdzie w pobliżu (agregat ze stacji paliw), w co śmiem wątpić - spowoduje zniszczenie silnika.
Dwutlenek rozprężając się silnie się ochładza, aż do zestalenia.
Nawet w fazie gazowej będzie miał tak niską temperaturę, że nie da się wykluczyć pęknięć elementów silnika. nawet jeśli zadziała - silnik i tak na złom, bo nie da się zagwarantować, że np. nie pęknie głowica.
Prędzej zadziała zatkanie wlotu powietrza (choć przy 5-6 tys. obrotów silnik wessie do kolektora wszystko, co się mu podetka, z wkładem filtra powietrza włącznie (zjawisko spiętrzenia).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2015, 11:07 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Orayle
|