Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Rozbiegany silnik.


A2-eR11
Zarejestrowani

op Witam,

Spotkał się ktoś z Was z takim skutkiem jak rozbiegany silnik?
Czysto teoretycznie pytam jak sobie z tym poradzić, gdy już coś takiego nam się przytrafi?
Szczególnie jak sobie z tym poradzić w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów?

Pozdrawiam.


PS. Nie życzę tego nikomu oczywiście, bo stres zapewne jest niesamowity wtedy i w następstwie mogą się pojawić wysokie koszty naprawy...

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

My w Espace sie z tym spotkalismy.
Jazda na szczescie 50km/h przed zakretem. Silnik wkrecil sie na bardzo wysokie obroty elektryka sie wylaczyla czyli kierownica zablokowana. Wl awaryjne i dojechanie predkoscia samochodu do pobocza. Wtedy niestety nie wiedzielismy co robic z tym. Dymu pelno ze auta nie bylo widac. Kilka krotne duszenie guzika start stop nic nie dawalo. U nas na szczescie trwalo to bardzo krotko. Olej sie wypalil sie skonczylo.

Po rozebraniu silnika okazalo sie ze cylindry i tloki cale popalone. Nic nie dawalo sie do remontu. Wtryskiwacze napuchly jak gruszki.

Zakup silnik ze scenica i auto jezdzi do dzis bezawaryjnie;)

A wszystko zaczelo sie od pobierania oleju przez silnik i roznej diagnozy mechanikow.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Owszem, zdarzyło się spotkać, choć w VW.
Przyczyną było uszkodzenie łożyska turbosprężarki.
Na szczęście była manualna skrzynia.
Oparł się zderzakiem o słupek i zdusił na biegu zanim korbowód wyszedł bokiem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

książkowy przykład jak to się robi: sprzęgło -> najwyższy bieg -> hamulec -> strzał ze sprzęgła = czas uduszenia silnika zależny od prędkości, ale na filmie widać że to ułamek sekundy. Tylko to może uratować silnik Biggrin

Odpowiedz
Asia
Kobiety

mojzesz92 napisał(a):sprzęgło -> najwyższy bieg -> hamulec -> strzał ze sprzęgła =
Dokładnie tak samo Mati mi to tłumaczy po kilka razy w roku Thumbup Tak w razie czego, żebym pamiętała ale mam nadzieję, że nie będę musiała z tego korzystać nigdy.

A facet zrobił to w mega stylu, jakby nigdy nic wsiadł, udusił i poszedł hehe

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

op Dobrze dobrze, ale jak to sie ma przy automacie? Biggrin

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

na moje oko hamulec opór ale na ile to się zda to nie wiem Biggrin

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Hamulec przy automacie nic nie da, tylko stopią sprzęgła skrzyni automatycznej lub rozpadnie się konwerter.

Zatrzymać się, wbić na N i:
1. spadać i ostrzec ludzi wokół czekając na to, aż korba wyjdzie bokiem, tłoki się zatrą czy coś innego jeszcze sprawi, że silnik nada się tylko na złom, albo zostać i:
2. wziąć gaśnicę z CO2 (jeśli się ma) i użyć jej przy wlocie powietrza (przy filtrze na ten przykład), aż silnik zgaśnie pozbawiony tlenu, albo mechanicznie odciąć dopływ tlenu do silnika (np. zatkać rurę doprowadzającą powietrze do turbo).

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
funkoval napisał(a):zatkać rurę doprowadzającą powietrze do turbo)
już widzę kierowce zatykającego ręką wlot powietrza w kłębach dymu Lol
funkoval napisał(a):spadać i ostrzec ludzi wokół czekając na to, aż korba wyjdzie bokiem, tłoki się zatrą czy coś innego jeszcze sprawi, że silnik nada się tylko na złom,
chyba najrozsądniejsze wyjście

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(12-06-2015, 08:45)funkoval napisał(a): Hamulec przy automacie nic nie da, tylko stopią sprzęgła skrzyni automatycznej lub rozpadnie się konwerter.

Zatrzymać się, wbić na N i:

2. wziąć gaśnicę z CO2 (jeśli się ma) i użyć jej przy wlocie powietrza (przy filtrze na ten przykład), aż silnik zgaśnie pozbawiony tlenu, albo mechanicznie odciąć dopływ tlenu do silnika (np. zatkać rurę doprowadzającą powietrze do turbo).

Fantastyczne pomysły, hehe.
Dwutlenek węgla, nawet jeśli się znajdzie w pobliżu (agregat ze stacji paliw), w co śmiem wątpić - spowoduje zniszczenie silnika.
Dwutlenek rozprężając się silnie się ochładza, aż do zestalenia.
Nawet w fazie gazowej będzie miał tak niską temperaturę, że nie da się wykluczyć pęknięć elementów silnika. nawet jeśli zadziała - silnik i tak na złom, bo nie da się zagwarantować, że np. nie pęknie głowica.
Prędzej zadziała zatkanie wlotu powietrza (choć przy 5-6 tys. obrotów silnik wessie do kolektora wszystko, co się mu podetka, z wkładem filtra powietrza włącznie (zjawisko spiętrzenia).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2015, 11:07 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Orayle




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości