Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witam Grono!
Od dłuższego czasu walczę z problemem ciężkiego rozruchu silnika po nocy. Wymieniłem cewki, filtr paliwa, czujnik wału i temperatury cieczy. Przepustnica wyczyszczona na błysk. Auta nie zalewa gazem bo problem jest też przy zakręconej butli LPG. Ciśnienie paliwa wg serwisu jest prawidłowe. CLIP nie zgłasza błędów.
Mimo tego wszystkiego silnik załapuje po 15, 20 sekundach kręcenia. Jak załapie to potem odpala bez problemów do następnego dłuższego postoju. Problem pojawił się jak trefny gaz zakleił mi syfem reduktor i iglica nie odcinała dopływu gazu- po nocy reduktor miał ciśnienie 3 bary, a membrana puszczała nadmiar w podciśnienie- skutek silnik zalany gazem. Reduktor został wyczyszczony i zmieniona membrana. Od tej pory nie pompuje gazu w układ.
I teraz pytanie czy jest możliwe, że komp silnika zapamiętał sobie jakiejś błędne ustawienia i stąd jest cyrk? I przede wszystkim czy operacja odpięcie akumulatora na minimum pół godziny i jego ponowne podpięcie i włączenie jakiegoś odbiornika prądu spowoduje, że ECU zgubi nastawy i wróci na ustawień fabrycznych?
Czy taka operacja coś daje, czy reset tylko CLIPEM?
Szukam jakiś bezkosztowych form bo serwis rozkłada ręce albo nie chciało im się dokładnie przysiąść
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
dexaven
92
0
5
4
SC I ph II
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
dexaven
Zarejestrowani
— 16-08-2017, 20:14
Generalnie nic nie przychodzi mi konkretnego do glowy.Sprawdz czy po zaplonie slychac pompe paliwa,moze przed odpaleniem sprobuj kilka razy przekrecic zaplon i dopiero odpalic.Moze jakis przekaznik od zasilania pompy itp.Sprawdz jeslia masz mozliwosc odpal od razu na lpg.Mozesz sprobowac odpalac z wcisnietym gazem ew.moze odpiac czujnik temperatury i wtedy sprawdzic.Wiem pisze tak byle jak ale czasem mala rzecz moze naprowadzic ma wlasciwy tor.
•
pio555
31,524
126
11257
3,070
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 16-08-2017, 20:19
(16-08-2017, 08:48)Kapitan Powolny napisał(a): I przede wszystkim czy operacja odpięcie akumulatora na minimum pół godziny i jego ponowne podpięcie i włączenie jakiegoś odbiornika prądu spowoduje, że ECU zgubi nastawy i wróci na ustawień fabrycznych? zawsze możesz spróbować to nic nie kosztuje a powinno pomóc
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(16-08-2017, 20:19)pio555 napisał(a): (16-08-2017, 08:48)Kapitan Powolny napisał(a): I przede wszystkim czy operacja odpięcie akumulatora na minimum pół godziny i jego ponowne podpięcie i włączenie jakiegoś odbiornika prądu spowoduje, że ECU zgubi nastawy i wróci na ustawień fabrycznych? zawsze możesz spróbować to nic nie kosztuje a powinno pomóc
Przeprowadziłem mały test i hmmm....  sam nie wiem... odpalił jakby chętniej i szybciej. W każdym razie wcześniej niż poprzednio usłyszałem lekki zgrzyt rozrusznika więc puściłem kluczyk i silnik gadał. Miał co prawda dość niskie obroty na ssaniu ale stał na słońcu więc to raczej normalne.
Nie wiesz może ile razy można taką operację powtórzyć bez szkody dla elektroniki sterującej?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
pio555
31,524
126
11257
3,070
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 16-08-2017, 20:45
(16-08-2017, 20:44)Kapitan Powolny napisał(a): Nie wiesz może ile razy można taką operację powtórzyć bez szkody dla elektroniki sterującej ile sie chce nie słyszałem zeby jakas szkodliwośc była dla ECU
(16-08-2017, 20:44)Kapitan Powolny napisał(a): usłyszałem lekki zgrzyt rozrusznika a może to rozrusznik jest powodem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2017, 20:47 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Rozrusznik jest nówka sztuka. W poprzednim zmieliło zębatkę bo stacyjka nie odbijała. To nawet nie jest zgrzyt. Dźwięk jest takiego lekkiego tarcia o siebie kół zębatych wieńca i rozrusznika- tak jakby czasem się niedokładnie bieg wrzuciło tylko znacznie ciszej i łagodniej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2017, 21:02 przez Kapitan Powolny.)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
polaq
2,313
18
637
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 16-08-2017, 21:15
A jakie masz ciśnienie na cylindrach na zimmym silniku?
Przy słabej kompresji też może nie chcieć gadać.
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(16-08-2017, 21:15)polaq napisał(a): A jakie masz ciśnienie na cylindrach na zimmym silniku?
Przy słabej kompresji też może nie chcieć gadać.
W sumie nie wiem. Nie mierzyłem, ale Szczeniak ma swoją moc i zbiera się całkiem normalnie z każdego biegu
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Z ostatnich testów resetu ECU. Aku odpięty na mniej więcej godzinę- silnik lekko przestygnięty odpalił prawie natychmiast. Rano po nocy- cit dłużej ale mam wrażenie, że jest lepiej niż przed resetem.
Co jeszcze można sprawdzić aby było tak jak na ciepłym motorze? Zastanawiałem się nad przekaźnikiem pompy paliwa oraz silnikiem krokowym bo czasem przy włączonej klimie zdarza mu się zgasnąć przy wysprzęglaniu oraz sprawdzeniem szczelności dolotu (może na ciepłym silniku puchną uszczelki i dlatego jest lepiej)
Ogólnie silnik ma moc i się ładnie zbiera
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
dexaven
92
0
5
4
SC I ph II
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
dexaven
Zarejestrowani
— 18-08-2017, 12:14
Mozesz sprawdzic ten przekaznik od pompy,map sensor ewentualnie samostartem popsikac ,,dookola''silnik przepustnice itp moze gdzies ujawni sie jakas nieszczelnosc.
•
|