h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 24-10-2019, 08:56
Na przykład Hybryda z LPG
https://www.youtube.com/watch?v=MAkKMQ4kmbU
W sterowniku LPG można podejrzeć ile czasu auto jechało na LPG, a ile na Pb.
Co do 1.2TCe to w 2014r. kilka salonów w PL oferowało Sc3 1.2TCe z instalacjami LPG, nie wiem jakie to były instalacje, ale pamiętam, że różnica była około ~7k zł, teraz to można zrobić za około 4,2k zł, mowa o BRC SDI 2.0, są też inne tańsze instalacje na rynku. Od nowego roku ma być już wersja SDI 3.0, jeszcze bardziej precyzyjna z oprogramowaniem pod konkretny silnik co zmniejszy dotrysk Pb.
Nie wszyscy wiedzą, że dotrysk Pb w autach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest po to, aby chłodzić wtryski Pb w czasie, gdy silnik pracuje na LPG i tak naprawdę do schłodzenia wystarczy ~2% Pb. Przy bezpośrednim wtrysku jak sama nazwa wskazuje wtryskiwacz benzynowy jest w komorze spalania, dlaczego więc w niektórych autach jest 8~10% dotrysku Pb ? to właśnie rola dobrej instalacji LPG z funkcją dotrysku, temat dość zawiły i nie będę go tu rozwijał, bo wyszedł by kolejny poemat.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2019, 08:58 przez h4jt.)
•
Mello3x
76
0
15
3
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Kutno Miasto Róż
Mello3x
Zarejestrowani
— 24-10-2019, 09:02
Dużym plusem przy instalacji LPG dla bezpośredniego wtrysku jest to, że nie wpinają się w układ chłodzenia.
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 24-10-2019, 10:22
Reduktor (parownik) LPG jest podłączony w układ chłodzenia tak jak we wcześniejszych instalacjach.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to h4jt for this post
• Vertige73
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 30-10-2019, 08:55
Jest jeszcze instalacja LPG V generacji w której nie ma reduktora i nie ma ingerencji w fabryczny układ chłodzenia, specjalne wtryskiwacze LPG podają płynne paliwo LPG, chyba taką instalację kolega @ Mello3x miał na myśli, obecnie koszt około 5k zł.
Znam jednego użytkownika z forum megane, który posiada takową instalację w Megane 1.4TCe i sobie ją chwali. W instalacji tej przełączenie na zasilanie LPG jest już po kilku sekundach.
Natomiast w systemach (SDI) SEQUENT DIRECT INJECTION jest reduktor, a wtryskiwacze podają LPG w postaci rozprężonej (gazowej).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2019, 08:56 przez h4jt.)
•
Mello3x
76
0
15
3
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Kutno Miasto Róż
Mello3x
Zarejestrowani
— 30-10-2019, 15:23
(30-10-2019, 08:55)h4jt napisał(a): Jest jeszcze instalacja LPG V generacji w której nie ma reduktora i nie ma ingerencji w fabryczny układ chłodzenia, specjalne wtryskiwacze LPG podają płynne paliwo LPG, chyba taką instalację kolega @ Mello3x miał na myśli, obecnie koszt około 5k zł.
Znam jednego użytkownika z forum megane, który posiada takową instalację w Megane 1.4TCe i sobie ją chwali. W instalacji tej przełączenie na zasilanie LPG jest już po kilku sekundach. Dokładnie taką instalacje miałem na myśli, ale nie doprecyzowałem
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 11-12-2019, 19:48
Dzisiaj rozmawiałem z właścicielem warsztatu montującego LPG z którym od lat współpracujemy, jego żona jeździ Nissanem Juke z silnikiem 1,2DIG-T 116KM (HR12DDT), to ten sam silnik co w Renault 1,2TCe, auto pomyka od 2,5 roku na LPG, max.spalanie po Wrocławiu oscyluje mu w granicach 9 LPG i do 1,5 litra Pb w tym rozruch, na trasie autostrada/eksprsówka normalna jazda bez eko 7 LPG i 1 Pb.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2019, 19:53 przez h4jt.)
•
bamil
825
0
191
96
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Szczecin
bamil
Zarejestrowani
— 12-12-2019, 21:45
Moim skromnym zdaniem zamiast bawić się w instalację, która zużywa LPG i Pb jednocześnie lepiej iść w kierunku wtrysku gazu w fazie ciekłej i będzie spokój bez zbędnych kombinacji.
•
Krzysiek_84
34
0
2
0
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
To ja odświeżam wątek
ostatni wpis był rok temu, nie chcę zakładać nowego wątku bo chyba nie ma to sensu.
Napaliliśmy się właśnie na scenica z silnikiem 1,2 tce. Stan jest dobry, sprawdzona historia, generalnie wygląda ok, do tego kolor jest w porządku. Ktoś ostatnio zakładał może instalację? może ma kogoś do polecenia, informacja czy nadal jest taka różnica w cenie z innymi silnikami też będzie cenna. Generalnie wydać 1000 więcej na założenie instalacji jesteśmy w stanie. Auto będzie robiło 25-30 tyś rocznie, w tym wypady na Chorwację latem, w góry zimą, na mazury weekendowo. Mieszkamy w Warszawie, więc miasta też trochę będzie ;)
Dlaczego ten silnik? bo nie ma praktycznie 1,4. Zwyczajnie nie ma takich na portalach. Klekocika nie chcę, więc praktycznie czego bym nie chwycił to będzie to ten silnik niestety :
Tak trochę odbiegając od tematu - 132 kuce starczają w tym aucie? mam obecnie SC 2ph2 2.0 i jest dla mnie spoko.
Gdyby prędkość zabijała, nie było by połowy Niemców
•
pio555
31,368
125
11138
3,049
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 01-03-2021, 14:53
(01-03-2021, 14:08)Krzysiek_84 napisał(a): Ktoś ostatnio zakładał może instalację mój znajomy ostatnio robił podchody pod instalacje do tego silnika co prawda w Megane i odpuścił.... bo sensowne instalacje zaczynały się od 4,5tyś
(01-03-2021, 14:08)Krzysiek_84 napisał(a): Auto będzie robiło 25-30 tyś rocznie powiem szczerze ,że ja osobiście nie wyobrażam sobie jeżdżenia takich dystansów na LPG....
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 01-03-2021, 14:54
Jeśli jeździsz z prędkościami do 120 km/h to może wystarczyć, w 1,4 te 130 koni jest spoko ale właśnie do tej prędkości, powyżej spalanie i hałas jest już wyższe... dla mnie nie akceptowalne ale raz lub dwa razy do roku to i mogę to znieść lub jechać wolniej.
Niestety pojemość ma też znaczenie i 1.2 będzie słabsze przy wysokich obrotach. Do jazdy w mieście może się lepiej sprawdzić niż Twoj obecny samochód, turbo vs. wolnossący.
Ja proponuję zawsze przejażdżkę takim samochodem, wyrusz na ekspresówkę, wyrób sobie sam zdanie.
•
|