op
Witam. Chciałem zapytać o orientacyjny koszt remontu (chyba remontu..) silnika po zerwaniu paska rozrządu. Zastanawiam się czy warto czy lepiej auto wyzłomować. Podczas jazdy ok 25-30 km/h spod maski doszło mocne uderzenie. Jakby duży kamień walnął w spód auta i po chwili silnik zgasł. Podniosłem maskę i odsunąłem osłonę rozrządu. Pasek był. Więc się nie zerwał jak napisałem, tylko był luźny. Nawet nie dotykał koła wielorowkowego. Być może strzelił napinacz lub koło na wale. Nie wiem, jeszcze nie rozkręcałem. Efekt jednak zakładam taki sam jak przy zerwaniu paska. Pytałem kilku mechaników i porady były różne. Nowy silnik, remont albo na złom ze staruszkiem. Ktoś może orientuje się ile taka naprawa lub wymiana silnika kosztuje? Bo w złomowaniu się orientuje
Remont 1,9 dci.. jaki koszt?
Remont silnika od 2500 do 4500 w zależności co masz przy okazji do zrobienia i na jakich mechaników trafisz.kwoty podaje orientacyjne proszę tym się nie sugerować.
W tym oleje ,kompletny rozrząd, bo i przy okazji pasowaloby zajrzeć do dolnych panewek. Silnik kupisz 1800-2500 tyś. Ale to loteria co trafisz, chyba że będzie opcja odpalenia i choć częściowego sprawdzenia.
Najpierw niech ktoś obejrzy to dokładnie.
Bo piszesz o "kole wielorowkowym" - a przecież pasek wielorowkowy napędza osprzęt silnika, nie układ rozrządu (tam jest pasek zębaty). Może po prostu padł napinacz paska osprzętu. Moze koło pasowe wału. Wtedy remont silnika nie jest potrzebny.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Chodzi mi o pasek rozrządu i kółka tego paska. Nie chodziło mi oczywiście o pasek wielorowkowy ale o zębaty. Sorry za pomyłkę ale trochę wk... jestem i tak napisałem z rozpędu. Dzięki za podpowiedzi. Wiem że wpierw fachowiec ale chciałem się zorientować ile plus minus znów mam wyłożyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2016, 17:36 przez roman123.)
Koszt zależy od tego, co wyjdzie po zdjęciu głowicy.
Tylko nie próbuj samodzielnie kręcić silnikiem - możesz narobić dodatkowych szkód. Na pocieszenie: zdarzyło mi się raz, ze były identyczne objawy: luźny pasek, ale nie zerwany (silnik Peugeota, przygoda w czasie jazdy). Nowy pasek i drobna naprawa (napinacz) i jeździł dalej. Inna sprawa, ze nie za długo - ale to już za przyczyną wałka rozrządu (krzywki).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości