Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Regulator napięcia w Scenicu 1ph2


adi84
Zarejestrowani

Online
op Siemka. Jak wiecie mam zbyt małe ładowanie w moim sc wacha się w okolicach 13,6 V podejrzewam regulator napięcia gdyż nigdy nie był ruszany. Gdzie go zlokalizować i czy ktoś go wymieniał. Czy jest to łatwa operacja? Podejrzewam że jest w alternatorze ale gdzie dokładnie nie wiem.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(12-05-2016, 20:17)adi84 napisał(a): podejrzewam regulator napięcia gdyż nigdy nie był ruszany.
jeśli się nie mylę to jest w alternatorze razem ze szczotkami ale nie chcę wprowadzać w błąd, niech mnie ktoś poprawi bądź potwierdzi

(12-05-2016, 20:17)adi84 napisał(a): Jak wiecie mam zbyt małe ładowanie w moim sc wacha się w okolicach 13,6 V
ale co masz wtedy załączone? wszystkie odbiorniki światła itd?

i ile wskazuje wartość aku w spoczynku?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2016, 20:27 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Online
op Światła radio klima włączona to ma 13,6 wszytko wyłączone to różnie bywa i pokazuje nawet 12,8. W spoczynku spada napięcie do 12,4v

U brata mierzyłem to ma 14,3 14,4 non stop.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2016, 20:43 przez adi84.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(12-05-2016, 20:42)adi84 napisał(a): W spoczynku spada napięcie do 12,4v
więc aku jest dobrze doładowany, 12.4 to mieści się jeszcze w normie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Podepnę się pod temat bo, to samo auto, taka sytuacja:
Pojechałem do Mielca na pokazy lotnicze, 20km cały czas jazda, a potem 3km zrobiłem w 40min - korki przed parkingiem. Oczywiście, radio, klima 18st mocny nawiew na szybę przednią, CB, światła -wszystko włączone od początku. Zaparkowałem i zobaczyłem na desce  kontrolkę ABS i SERV, a nie patrzyłem długo na deskę, bo oglądałem z auto inscenizację bitwy lotniczej ;) W sumie zlałem temat, zgasiłem auto ale chciałem przeparkować i nie odpaliłem - rozrusznik od bidy zakręcił, czyli padnięty aku. Poszedłem na pokazy, Mig29 dał czadu ;) wróciłem i o dziwo zapaliłem, ledwo ledwo dał rady. Po uruchomieniu, kontrolki ABS i SERV dalej świeciły ale po kilkunastu metrach zgasły. Wróciłem do domu i sprawdzam miernikiem, bez obciążenia, bez żadnych odbiorników prądu było 13,82V a jak włączyłem światła, przeciwmgielne, klimę, radio to spadło do 12,35V.

Czyli co, regulator pada? Wyjąć alternator i zawieść do punku regeneracji?
Włączone urządzenia rozładowały aku?
Mam przejmować się kontrolkami ABS i SERV? Czy to może, temp (34st) kurz, padnięty aku miały wpływ na chwilowe ich zapalenie?


Nie wiem czy przy okazji nie wziąć rozrusznika bo ze 4 razy od kiedy posiadam Scenica (4 miesiące) podczas rozruchu było takie bbbzzzziiiii, czyli chyba bendiks. Ale w ostatnim miesiącu mi się to nie zdarzyło, zawsze normalnie odpala chodź czasami wydawało mi się że nie płynnie tylko jakoś tak nie równo kręci. Może to było spowodowane słabo naładowanym aku.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Gdzie mierzyłes napięcie,na altku czy na aku?
Raczej brak ładowania, czyli altek do naprawy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 17:47 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Mierzyłem na klemach akumulatora, to źle?

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Dobrze,ale trzeba było zmierzyć jeszcze na alternatorze.Wtedy jest pewność że okablowanie ok.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • stasic
stasic
Zarejestrowani

do zrobienia jutro, będę wiedział które kable jak nigdy tego nie robiłem? Będą kolory?

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Z alternatora wychodzi jeden gruby kabel,to jest +,masę bierzesz z obudowy.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • stasic




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości