Regulacje zaworów 1,4 Tce
(14-07-2020, 16:29)robulinek napisał(a): Ja zdaję sobie sprawę, że to nie jest taka bułka z masłem i dlatego właśnie chciałbym sobie poczytać opis dokładny jak to się robi. Dokładnie od czego się zaczyna i na czym się kończy. Masz zlituję się nad tobą :asz tu serwisówkę silnika 1.4 Tce a w podpunkcie VALVE CHECK masz jak sparawdzić luz zaworowy + podane wartości prawidłowe na zimnym silniku. Powodzenia w sprawdzaniu ;>
3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi czopochrup za ten post post:
• BartekTRN, h4jt, robulinek
Z naszych doświadczeń warsztatowych oraz z własnej eksploatacji kilku silników 1,4TCe z LPG, szklanki regulacyjne w tym silniku są bardzo trwałe w jednym z naszych Sceników Grand jeżdżącym na taxi wymieniliśmy profilaktycznie dwie szklanki przy przebiegu 214tys.km, obecnie auto ma przebieg ~320tys.km.
Tematem luzów zaworowych w tym silniku interesowałem się już od 2010 roku przez zakupem pierwszego 1,4TCe i z myślą jego zagazowania. W sieci pojawiło się klika artykułów niedouczonych redaktorów motoryzacyjnych o częstej i kłopotliwej regulacji luzów przy zasilaniu LPG, co jak widać okazało się kompletną bzdurą, gdyż w tym silniku nie ma ręcznej regulacji luzów zaworowych za pomocą śruby regulacyjnej, taki system był w starszych silnikach jak 1,6 8V K7M oraz 2,0 8V F3R w nich faktycznie producent zalecał kontrolę luzów co 30tys.km, jednak w praktyce było to 60~80tys.km wiem, gdyż posiadałem Sc1 1,6e z LPG :-) Na trwałość szklanek regulacyjnych duże znaczenie ma jakość oleju silnikowego i jego częstotliwość wymian, warto go zmieniać co max. 15tys.km, bardzo zmęczony i brudny olej może doprowadzić do zacierania szklanek i zużycie gładzi krzywki wałka rozrządu, podobnie jak w systemach hydraulicznych, które też należy kontrolować. Trwałość szklanek można śmiało ocenić na 200~250tys.km przy prawidłowej eksploatacji silnika, a przy zmianach oleju co 10~12tys.km zrobią 300tys.km. Przed montażem LPG w 1,4TCe warto się pokusić o profilaktyczne sprawdzenie luzów zaworowych i nie jest to wcale kosztowna operacja (200~250zł) przy okazji można ocenić stan wałków rozrządu i łańcucha rozrządu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2020, 12:37 przez h4jt.)
Luz zaworowy w przypadku tych silników powinien (teoretycznie) się zmniejszać ze względu na LPG. Jak widać po Twoich doświadczeniach wcale się tak nie dzieje.
Mieliście może przypadki wypalenia gniazd lub spuchnięte tłoki/pierścienie przez LPG lub Lubryfikację w 1.4 TCe lub M4R?
Przy prawidłowo zamontowanej i zestrojonej instalacji zasilanie LPG nie ma wpływu na luzy zaworowe, osobiście polecam wszystkim strojnie instalacji LPG za pomocą sondy szerokopasmowej AFR, większość dobrych zakładów instalatorskich posiada taki sprzęt.
Posiadamy w rodzinie Scenika Grand 1,4TCe z rynku Niemieckiego od 1go właściciela który w 2012r. kupił nowego w salonie z instalacją LPG firmy Prins, instalacja bez dodatkowej lubryfikacji, z przebiegiem 168tys. serwisowaliśmy go: wymiana rozrządu i przy okazji sprawdzenie luzów, które były w normie, obecnie auto ma pod ~200tys. Auta z silnikami 1,4TCe i 2,0 16V M4R były dostępne w salonach Niemieckich i Holenderskich z instalacjami LPG Prins, a w salonach PL były Laguny III 2.0 16V M4R z BRC (30-07-2020, 14:08)szymin89 napisał(a): Mieliście może przypadki wypalenia gniazd lub spuchnięte tłoki/pierścienie przez LPG lub Lubryfikację w 1.4 TCe lub M4R? Nie spotkałem się jeszcze z wypalonymi gniazdami, jedyny przypadek to zniszczony tłok, ale była to ewidentna wina partacza instalatora, który źle wkleił wkrętkę doprowadzającą gaz i 3ci cylinder pracował na ubogiej mieszance, co ciekawe głowica i zawory na 3cim cyl. wytrzymały, świeca do połowy porcelanki prawie czarna. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2020, 19:38 przez h4jt.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości