(09-12-2018, 23:33)Trodor napisał(a): No i to już jakieś konkrety dzięki wszystkim za wskazówki.
Regulator na pewno chciałbym jak najlepszy bo jak już robić to wiadomo. Niestety grzałek w nawiewach nie mam, ale gdyby dało się to kiedyś chętnie bym dołożył.
Wydaje mi się małe napięcie bo serwisowka podaje gwarantowane 13,5V przy obciążeniu, z włączonymi odbiornikami prądu. A u mnie jest bliżej 13 niż 14 na samych światłach i zapalonym silniku. Będę myślał, narazie poszukam regulatorów
Jeśli planujesz wymieniać sam regulator napięcia, można to zrobić bez wyciągania całego alternatora. Odkrecasz przewód ( jak dobrze pamiętam śruba 13) wypinasz wtyke od wzbudzenia i ściągacz cała tylną osłonę. ( jeśli będziesz pogrzebowa mogę podesłać zdjęcia tyłu alternatira abyś miał łatwiej)
Regeneracja alternatora Scenic 2 Ph1 F4R - dane techniczne, parametry etc
Ponieważ regeneracja mojego alternatora jest nie zbyt opłacalna -coś około 400zł (przerwa na wirniku, do tego koniec szczotek i słychać łożysko) pan w punkcie regeneracji doradził mi, abym kupił używany, sprawny alternator, a on wymieni szczotki i jest szansa, że trochę pohula. Naświetlił mi sprawę, że w moim typie alternatora średnio w 8/10 padają wirniki, trochę mnie tym przestraszył.
U mnie fabrycznie siedzi 125A 8200290217. Szukałem używki i jest ciężko, są za to identyczne z wyglądu alternatory do Scenic II o tych samych parametrach, ale mają inne numery. Chciałbym zapytać jak to jest? -w autach takich jak moje montowano różne alternatory? Wiem, ze zależy to od wyposażenia, ale 125A, to zawsze 125A, a symbolika różna. Czy koniecznie podczas zakupu muszę sugerować się numerami, czy wystarczy, żeby miał taki sam amperaż?
Witam.
Również przymierzam się do wymiany regulatora, bo po podpięciu pod Clipa ( dzięki @ diablo79 !) okazało się, że jest nieoryginalny ( 96%obciążenia bez względu na włączone odbiorniki). Mam alternator 125 A Valeo z wtyczką 2 pin. Jaki regulator kupić? Na Alle.... jest taki: https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...7684425373 Będzie pasował? Ma ktoś może zdjęcie oryginalnego? Nie chcę wyciągać całego alternatora a tylko wymontować regulator, na co zwrócić uwagę przy wyciąganiu żeby niczego nie uszkodzić? M
Witam.
Dzisiaj dobrałem się do regulatora i jest oryginał Valeo o nr 1 029 0407 2542641. Nie wiem, czy mogę założyć Bosch 150A, czy jakiś inny... Na Clipie pokazuje mi obciążenie alternatora 96% a niby oryginalny Valeo... O co chodzi ? Alternator o nr 8200 206251 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2019, 11:14 przez wisienka.)
Nie ryzykowałbym regulatora 150A do mniejszego alternatora. O 20 % prąd, może przegrzewać się stojan przy pełnym obciążeniu. W swoim SC mam przegrzany stojan(przyczyna nieznana - poprzedni właściciciel) , w najbliższym czasie do wymiany. BTW KUPIĘ uszkodzony altek do F4R na wymianę stojana.
Nie podoba mi się stojan w Twoim altku. (3 zdjęcie) Drut powinien mieć kolor brązowy. U Ciebie szara, przegrzana emalia uzwojeń. Jeśli nadpalona to mega ryzyko zwarcia i pożaru alternatora i dalej... Dlatego wymieniam u siebie. 96% obciążenie - proponowałbym sprawdzić np po pół godziny ładowania (początkowo aku rozładowany po przestoju, rozruchu) Przypominam - jeśli wymiana łożysk to specjalne, wysokoobrotowe. Do SCII F4R były instalowane alternatory z 1.9 dci. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2019, 22:45 przez Przemek7.)
Przeglądając temat postanowiłem zajrzeć do swojego alternatora, widać był już kiedyś wymieniany, na nalepce widnieje rok 2011 więc chyba był zmieniany regulator, bo Megane nie było tak długo produkowane. Zastanawia mnie kolor uzwojenia. Może ktoś coś dostrzeże i doradzi czy to już czas na ingerencję i szukanie czegoś na zapas. Ładowanie jest ok jak na razie
Ja bym tylko wyczyścił głównego plusa na altku i na ta chwilę nic nie szukał na siłę.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości