Ręczny dziwny problem
op
Hamulec ręczny po zgaszeniu silnika zaciąga jak trzeba, po zapaleniu i ruszaniu nie odpuszcza, tylko ręcznie dzwignią w samochodzie. Clip pokazuje błąd czujnika sprzęgła. Ale że to skrzynia automatyczna to sprzęgła nie ma, a clip pokazuje stały błąd czujnika położenia sprzęgła. Był już u mechanika, i ten też nie wie co się mogło stać. Tak się stało po kalibracji hamulca clipem. Pomóżcie, wszystko działa, tylko trzeba odblokować recznie jak się chce ruszyć. I ciagle ten błąd. Czujnik położenia pedału sprzęgła, którego fizycznie w automacie nie ma. Idzie zgłupieć, co, robić?
A nie ma tutaj przyczyny w czujniku/pedale gazu? W sumie to tak na logikę moją, to z niego idzie sygnał że chcesz ruszyć. W przypadku manualnej skrzyni, jak czytam w necie, czujnik i potencjometr jest w pedale sprzęgła. Obstawiam że u nas- też mam automat- taki czujnik jest gdzieś pod gazem.
Zaznaczam- teoretyzuję
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
U mnie ze sprzęgła nie ruszysz, musisz trochę gazu dodać wtedy ręczny puści. Tak tylko piszę ;).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2023, 06:01 przez noise.)
op
Był u naprawdę u dobrego fachowca dwa razy i też jest glupi Clip wyrzuca błąd czujnika pedału sprzegla i nikt nie wie co jest grane. Bardzo możliwe że faktycznie coś przy pedale gazu, ale taki fachowiec elektronik i nie wie? Spróbuję jeszcze dzisiaj programem Delphi lub Wow ale jakoś nie wierzę w powodzenie. Jezdzic można ale jest to wkurzające, gorzej będzie ruszać pod górę tymbardziej że jest to samochód żony i czasem zapomina odblokować ręcznie. Za zimno aby coś robić, a garażu nie ma. Podobno takie coś stalo się po kalibracji, moze jakiś błąd zła dyspozycja się wkradł, jestem już sam głupi.
(11-02-2023, 09:09)wojmak napisał(a): ale taki fachowiec elektronik i nie wie?Zawsze możesz jechać do innego, będzie lepszy lub gorszy ale inny. Teb clip to był Renault Can Clip czy coś innego? No to powtórz kalibrację i jak słusznie zauważył andrzejwa sprawdź konfigurację. Sprawdzanie delphi czy tam innym wynalazkiem nie ma sensu.
Jaki konkretnie jest kod błędu? Zakładam, że DF015, ale to tylko część informacji, gdyż błędy często mają jeszcze dodatkowe podpunkty (np. "CC.0" albo "1.DEF" itd.), które dokładniej opisują występujący problem. W przypadku tego błędu jest tych podpunktów aż 5.
Ale nawet mniejsza z tymi podpunktami, ja bym jednak skłaniał się do tego, co sugeruje kolega @ andrzejwa, tj. coś namieszane z konfiguracją modułu hamulca podczas wspomnianej kalibracji. W instrukcji serwisowej w opisie tego błędu napisano nawet: Cytat:Jeżeli moduł elektroniczny został źle skonfigurowany (podczas przygotowania do W pierwszej kolejności należy więc wykonać ponowną kalibrację zgodnie z podaną w instrukcji procedurą. Instrukcję znajdziesz tutaj na forum: https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...-Scenic-II I niech magik z clipem robi to wg opisanej procedury. Interesuje Cię konkretnie plik MR372SCENIC3.pdf (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2023, 09:51 przez Proxima.)
op
Proxima dzieki za podpowiedz, jak i za instrukcję. Otóż, nie byłem u mechanika, kupiłem sondę Clip i sam robiłem zgodnie z instrukcją i co i nic d...a. Pojazd znaleziony po Vin-ie, wpisane prawidłowe dane, skrzynia DP0, nadal obecny błąd hamulca - obwód czujnika położenia sprzęgła - podpunkt CC.0 czyli zwarcie z masą. Zrobiłem kalibrację według polecenia VP011 " Kalibracja i przygotowanie do działania modułu elektronicznego" i dalej nic błąd obecny nadal. Błąd główny DF015. Sonda Clip nowa wysokiej jakości nie z tych najtańszych, program nowy.Ręce opadają co dalej gdzie szukać usterki. Rozumiem zwarcie z masą, sprawa do naprawienia, ale drobiazg taki że pojazd nie ma sprzęgła, a co za tym idzie nie ma czujnika położenia sprzęgła. Czy możliwe jest, że jest jakieś ustrojstwo przy pedale gazu, które odpowiada za to co w/w czujnik? Może w automacie coś takiego istnieje. Zwarcie do masy to drobna usterka, która można łatwo usunąć, tylko najpierw trzeba znalezć ów czujnik sprzęgła, lub coś co pełni jego funkcję.
Drugie pytanie co znaczy w programie Clip Przy wpisywaniu danych pojazdu wpis" Typ Posprzedazy" Są dwie pozycje j coś tam 0 i j coś tam 1. Co tu należy zaznaczyć? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo się uparłem i muszę to rozgryzć. (17-02-2023, 18:59)wojmak napisał(a): Zrobiłem kalibrację według polecenia VP011 " Kalibracja i przygotowanie do działania modułu elektronicznego" Czyli na etapie 1 kalibracji wybrałeś w konfiguracji skrzynię automatyczną, tak? Prawda jest taka, że problem pojawił się po ingerencji programowej, nie sprzętowej, więc nie dziw się, że uporczywie dopatruję się przyczyny programowej. W takiej sytuacji nie mam za bardzo pomysłu. Same wtyczki czujników sprzęgła powinny gdzieś tam być w tych okolicach upchnięte nawet w automacie. Tylko nawet gdyby coś te piny fizycznie zwierało (nie wiem, korozja na kostce R2? Krasnoludki wepchnęły spinacz w piny na kostce?), to czy moduł hamulca skonfigurowanego pod automat w ogóle by wartości na tych pinach obchodziły? Na to pytanie niestety nie znam odpowiedzi. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2023, 21:05 przez Proxima.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości