JaaccYY
309
1
55
59
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Oświęcim
JaaccYY
Zarejestrowani
— 20-09-2022, 21:26
op
Hej. Mam taki ciekawy problem z ręcznym. A wiec moduł był regenerowany, linki, zaciski, tarcze wymienione. Ale czasem zdarzało się że zaparkowałem auto, wszedłem do domu na 3 piętro a ręczny sam się tak jakby dociągał, i wył niemiłosiernie. Działo sie tak rozniez czasami przy zaciaganiu ręcznego jego dzwignią. Postanowilem dzwignie wymienić i częstotliwość problemu zmalała jednak dalej jest. Z moich obserwacji wynika ze dzieje sie tak jak zatrzymam auto pod górkę. I dziś na przegladzie trzymałem nożny hamulec wyciśnięty a diagnosta kręcił kołami przednimi w każdym razie auto chwiało sie na boki i znów ta sama sytuacja. A wiec tak jakby chciał dociagnąć I strasznie wył. Jak myślicie gdzie problem? Po sprawdzeniu pokazuje blad DF049-zaciągnięcie ale po spuszczeniu wszystko wraca do normy a blad jest tylko w zapamiętanych.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
•
Proxima
637
8
267
78
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 20-09-2022, 22:20
(20-09-2022, 21:26)JaaccYY napisał(a): A wiec tak jakby chciał dociagnąć I strasznie wył.
W module hamulca między silnikiem a linką jest przekładnia, w której znajduje się plastikowe sprzęgiełko, które chyba z założenia ma zapobiec rozwaleniu przekładni, jeśli silnik spróbuje zakręcić przy zablokowanych linkach...?
No, w każdym razie, moja hipoteza jest taka, że to sprzęgiełko uległo uszkodzeniu, i ślizga się wtedy, gdy hamulec próbuje dociągnąć mocniej niż zwykle (np. jak stajesz pod górkę, albo wymusisz maksymalne dociągnięcie).
Tutaj dla zobrazowania z jakiegoś podobnego mechanizmu(nie wiem, czy identyczne i czy by pasowały, ale bardzo podobne):
https://allegro.pl/oferta/kola-zebate-ze...7054247778
Chodzi o te dwie górne zębatki, ta z prawej nakłada się na tą z lewej, potem jest sprężyna ściskająca razem obie zębaki i ta sprężyna normalnie opiera się na wsuwce na końcu tej długiej ośki lewej zębatki. Plastik na końcu mógł pęknąć i sprężyna opiera się obecnie na obudowie przekładni, dociskając sprzegiełko z mniejszą siłą, przez co zęby na styku tych dwóch zębatek przeskakują, powodując dłuższą próbę dociągnięcia (bezskuteczną, bo wywala błąd) i hałas.
Ale to tylko hipoteza ;)
Jak ręcznie wymusisz maksymalne zaciągnięcie, to też tak się dzieje? (trzeba pociągnąć i przytrzymać dźwignię kilka sekund)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2022, 22:20 przez Proxima.)
•
JaaccYY
309
1
55
59
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Oświęcim
JaaccYY
Zarejestrowani
— 21-09-2022, 03:36
op
Dzięki za odpowiedź. Tylko dziwne jest to ze działo sie to we wcześniejszym module i w tym teraz który jest po regeneracji. Spróbuję dociagnąć I dam znać.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
•
Proxima
637
8
267
78
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 21-09-2022, 05:57
(21-09-2022, 03:36)JaaccYY napisał(a): Tylko dziwne jest to ze działo sie to we wcześniejszym module i w tym teraz który jest po regeneracji.
To ten sam moduł zregenerowany, czy dwa różne?
Jeśli o samą regenerację chodzi, to pytanie, czy ktoś do tych przekładni zaglądał. Zestawu naprawczego dedykowanego typowo do renault nie widzę, więc regeneracja może polegać na wymianie samego silnika i przekaźnika(i ew. linek). Jeśli to inne moduły, to i tak ten plasticzek jest dość delikatny, i może to być częstsza usterka, zwłaszcza że do podobnych mechanizmów z innych aut są jednak te zestawy naprawcze..
Niemniej to nie musi być to, chociaż jedyne, co mi jeszcze do głowy przychodzi, to czujnik naciągu - ale znowuż, moduł po regeneracji....
Czy ten dźwięk jest dużo głośniejszy od normalego zaciągania, i Twoim zdaniem mógłby być bardzo szybko przeskakującymi ząbkami?
Czy jak przeglądasz parametry w module hamulca, to osiąga on żądaną wartość siły zaciągu przy maksymalnym dociągnięciu?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2022, 05:57 przez Proxima.)
•
Piotr-87
228
1
78
13
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Radom
Piotr-87
Zarejestrowani
— 21-09-2022, 06:11
Miałem też tak że po zaciągnięciu ręcznego to po pewnym czasie sam się jeszcze dociągał ale nie wył i wyskakiwał błąd (nie pamiętam już jaki). Winowajcą na pewno była dźwignia ręcznego bo po podmianie z drugiego scenica problem znikł a pojawił się w tym drugim do którego ją założyłem. Po zaciągnięciu ręcznego jak naciśnie się hamulec nożny to ręczny po chwili automatycznie się dociąga.
•
Proxima
637
8
267
78
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 21-09-2022, 07:14
Hmm no może to równie dobrze nie być to sprzęgiełko. Nie zrozumiałem też do końca, czy wyje hamulec, czy wyje brzęczyk z ostrzeżeniem. Z sereisówki dla tego błędu:
Cytat:Cechy szczególne:
– Symbol 1.DEF odpowiada zmierzonej wartości siły zaciągania bez uwzględnienia
wartości zadanej modułu elektronicznego (PR004 "Zmierzona wartość siły
zaciągnięcia" = xx N i PR005 "Wartość zadana siły zaciągania" = 0 N). Usterka
ta może pojawić się w następstwie odłączenia akumulatora (zaciągnięty hamulec
parkingowy).
– Symbol 2.DEF odpowiada zbyt dużemu odchyleniu w czasie zaciągania między
wartością zadaną i wartością zmierzoną siły zaciągnięcia (patrz "Kontrola
zgodności parametrów").
– Symbol 3.DEF odpowiada utrzymującej się wartości naciągu mierzonej po
zwolnieniu hamulca (zmierzona wartość siły zaciągnięcia nie jest równa 0 N pomimo
że hamulec parkingowy jest zwolniony).
– Symbol 4.DEF odpowiada czynności zwykłego zaciągnięcia hamulca (wartość
zmierzona i zadana siły zaciągnięcia mieszczą się w tolerancjach działania), po
którym następuje gwałtowny spadek mierzonej wartości siły zaciągnięcia (na
przykład, w przypadku mechanicznego zerwania)
Sprawdzić zgodność linii sił mechanicznych hamulca parkingowego:
– Prawidłowy montaż linek (głównej i pomocniczej) hamulca parkingowego (patrz metoda naprawy).
– Prawidłowy stan linek hamulca parkingowego (czy nie są zakleszczone lub uszkodzone),
– Prawidłowy stan linek w zawieszeniu tylnym (mechanizm wykonawczy: czy linki nie są zakleszczone lub
uszkodzone).
– Zgodność, stan i prawidłowe działanie zacisków hamulcowych tylnych.
– Stan i zgodność tylnych klocków hamulcowych.
– Zgodność odpowietrzenia hamulców tylnych.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2022, 07:14 przez Proxima.)
•
JaaccYY
309
1
55
59
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Oświęcim
JaaccYY
Zarejestrowani
— 22-09-2022, 00:12
op
(21-09-2022, 05:57)Proxima napisał(a): (21-09-2022, 03:36)JaaccYY napisał(a): Tylko dziwne jest to ze działo sie to we wcześniejszym module i w tym teraz który jest po regeneracji.
To ten sam moduł zregenerowany, czy dwa różne?
Jeśli o samą regenerację chodzi, to pytanie, czy ktoś do tych przekładni zaglądał. Zestawu naprawczego dedykowanego typowo do renault nie widzę, więc regeneracja może polegać na wymianie samego silnika i przekaźnika(i ew. linek). Jeśli to inne moduły, to i tak ten plasticzek jest dość delikatny, i może to być częstsza usterka, zwłaszcza że do podobnych mechanizmów z innych aut są jednak te zestawy naprawcze..
Niemniej to nie musi być to, chociaż jedyne, co mi jeszcze do głowy przychodzi, to czujnik naciągu - ale znowuż, moduł po regeneracji....
Czy ten dźwięk jest dużo głośniejszy od normalego zaciągania, i Twoim zdaniem mógłby być bardzo szybko przeskakującymi ząbkami?
Czy jak przeglądasz parametry w module hamulca, to osiąga on żądaną wartość siły zaciągu przy maksymalnym dociągnięciu? Są to dwa różne moduły. Dzięki jest bardzo głośny coś wyje. Muszę sprawdzić z jaką siłą zaciaga - jaka powonna być?
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
•
Proxima
637
8
267
78
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 22-09-2022, 05:22
Moduł sam pokaże w parametrach zadaną i faktyczną wartość, są to chyba pr005 i pr004
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Proxima for this post
• JaaccYY
|