Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ręczny ciekawostka


JaaccYY
Zarejestrowani

op Hej. Mam taki ciekawy problem z ręcznym. A wiec moduł był regenerowany, linki, zaciski, tarcze wymienione. Ale czasem zdarzało się że zaparkowałem auto, wszedłem do domu na 3 piętro a ręczny sam się tak jakby dociągał, i wył niemiłosiernie. Działo sie tak rozniez czasami przy zaciaganiu ręcznego jego dzwignią. Postanowilem dzwignie wymienić i częstotliwość problemu zmalała jednak dalej jest. Z moich obserwacji wynika ze dzieje sie tak jak zatrzymam auto pod górkę. I dziś na przegladzie trzymałem nożny hamulec wyciśnięty a diagnosta kręcił kołami przednimi w każdym razie auto chwiało sie na boki i znów ta sama sytuacja. A wiec tak jakby chciał dociagnąć I strasznie wył. Jak myślicie gdzie problem? Po sprawdzeniu pokazuje blad DF049-zaciągnięcie ale po spuszczeniu wszystko wraca do normy a blad jest tylko w zapamiętanych.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(20-09-2022, 21:26)JaaccYY napisał(a): A wiec tak jakby chciał dociagnąć I strasznie wył.

W module hamulca między silnikiem a linką jest przekładnia, w której znajduje się plastikowe sprzęgiełko, które chyba z założenia ma zapobiec rozwaleniu przekładni, jeśli silnik spróbuje zakręcić przy zablokowanych linkach...?

No, w każdym razie, moja hipoteza jest taka, że to sprzęgiełko uległo uszkodzeniu, i ślizga się wtedy, gdy hamulec próbuje dociągnąć mocniej niż zwykle (np. jak stajesz pod górkę, albo wymusisz maksymalne dociągnięcie).

Tutaj dla zobrazowania z jakiegoś podobnego mechanizmu(nie wiem, czy identyczne i czy by pasowały, ale bardzo podobne):
https://allegro.pl/oferta/kola-zebate-ze...7054247778

Chodzi o te dwie górne zębatki, ta z prawej nakłada się na tą z lewej, potem jest sprężyna ściskająca razem obie zębaki i ta sprężyna normalnie opiera się na wsuwce na końcu tej długiej ośki lewej zębatki. Plastik na końcu mógł pęknąć i sprężyna opiera się obecnie na obudowie przekładni, dociskając sprzegiełko z mniejszą siłą, przez co zęby na styku tych dwóch zębatek przeskakują, powodując dłuższą próbę dociągnięcia (bezskuteczną, bo wywala błąd) i hałas.

Ale to tylko hipoteza ;) 

Jak ręcznie wymusisz maksymalne zaciągnięcie, to też tak się dzieje? (trzeba pociągnąć i przytrzymać dźwignię kilka sekund)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2022, 22:20 przez Proxima.)

Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedź. Tylko dziwne jest to ze działo sie to we wcześniejszym module i w tym teraz który jest po regeneracji. Spróbuję dociagnąć I dam znać.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(21-09-2022, 03:36)JaaccYY napisał(a): Tylko dziwne jest to ze działo sie to we wcześniejszym module i w tym teraz który jest po regeneracji. 

To ten sam moduł zregenerowany, czy dwa różne?

Jeśli o samą regenerację chodzi, to pytanie, czy ktoś do tych przekładni zaglądał. Zestawu naprawczego dedykowanego typowo do renault nie widzę, więc regeneracja może polegać na wymianie samego silnika i przekaźnika(i ew. linek). Jeśli to inne moduły, to i tak ten plasticzek jest dość delikatny, i może to być częstsza usterka, zwłaszcza że do podobnych mechanizmów z innych aut są jednak te zestawy naprawcze.. 
Niemniej to nie musi być to, chociaż jedyne, co mi jeszcze do głowy przychodzi, to czujnik naciągu - ale znowuż, moduł po regeneracji....

Czy ten dźwięk jest dużo głośniejszy od normalego zaciągania, i Twoim zdaniem mógłby być  bardzo szybko przeskakującymi  ząbkami?

Czy jak przeglądasz parametry w module hamulca, to osiąga on żądaną wartość siły zaciągu przy maksymalnym dociągnięciu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2022, 05:57 przez Proxima.)

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

Miałem też tak że po zaciągnięciu ręcznego to po pewnym czasie sam się jeszcze dociągał ale nie wył i wyskakiwał błąd (nie pamiętam już jaki). Winowajcą na pewno była dźwignia ręcznego bo po podmianie z drugiego scenica problem znikł a pojawił się w tym drugim do którego ją założyłem. Po zaciągnięciu ręcznego jak naciśnie się hamulec nożny to ręczny po chwili automatycznie się dociąga.

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Hmm  no może to równie dobrze nie być to sprzęgiełko. Nie zrozumiałem też do końca, czy wyje hamulec, czy wyje brzęczyk z ostrzeżeniem.  Z sereisówki dla tego błędu:
Cytat:Cechy szczególne:
– Symbol 1.DEF odpowiada zmierzonej wartości siły zaciągania bez uwzględnienia
wartości zadanej modułu elektronicznego (PR004 "Zmierzona wartość siły
zaciągnięcia" = xx N i PR005 "Wartość zadana siły zaciągania" = 0 N). Usterka
ta może pojawić się w następstwie odłączenia akumulatora (zaciągnięty hamulec
parkingowy).
– Symbol 2.DEF odpowiada zbyt dużemu odchyleniu w czasie zaciągania między
wartością zadaną i wartością zmierzoną siły zaciągnięcia (patrz "Kontrola
zgodności parametrów").
– Symbol 3.DEF odpowiada utrzymującej się wartości naciągu mierzonej po
zwolnieniu hamulca (zmierzona wartość siły zaciągnięcia nie jest równa 0 N pomimo
że hamulec parkingowy jest zwolniony).
– Symbol 4.DEF odpowiada czynności zwykłego zaciągnięcia hamulca (wartość
zmierzona i zadana siły zaciągnięcia mieszczą się w tolerancjach działania), po
którym następuje gwałtowny spadek mierzonej wartości siły zaciągnięcia (na
przykład, w przypadku mechanicznego zerwania)
Sprawdzić zgodność linii sił mechanicznych hamulca parkingowego:
– Prawidłowy montaż linek (głównej i pomocniczej) hamulca parkingowego (patrz metoda naprawy).
– Prawidłowy stan linek hamulca parkingowego (czy nie są zakleszczone lub uszkodzone),
– Prawidłowy stan linek w zawieszeniu tylnym (mechanizm wykonawczy: czy linki nie są zakleszczone lub
uszkodzone).
– Zgodność, stan i prawidłowe działanie zacisków hamulcowych tylnych.
– Stan i zgodność tylnych klocków hamulcowych.
– Zgodność odpowietrzenia hamulców tylnych.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2022, 07:14 przez Proxima.)

Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

op
(21-09-2022, 05:57)Proxima napisał(a):
(21-09-2022, 03:36)JaaccYY napisał(a): Tylko dziwne jest to ze działo sie to we wcześniejszym module i w tym teraz który jest po regeneracji. 

To ten sam moduł zregenerowany, czy dwa różne?

Jeśli o samą regenerację chodzi, to pytanie, czy ktoś do tych przekładni zaglądał. Zestawu naprawczego dedykowanego typowo do renault nie widzę, więc regeneracja może polegać na wymianie samego silnika i przekaźnika(i ew. linek). Jeśli to inne moduły, to i tak ten plasticzek jest dość delikatny, i może to być częstsza usterka, zwłaszcza że do podobnych mechanizmów z innych aut są jednak te zestawy naprawcze.. 
Niemniej to nie musi być to, chociaż jedyne, co mi jeszcze do głowy przychodzi, to czujnik naciągu - ale znowuż, moduł po regeneracji....

Czy ten dźwięk jest dużo głośniejszy od normalego zaciągania, i Twoim zdaniem mógłby być  bardzo szybko przeskakującymi  ząbkami?

Czy jak przeglądasz parametry w module hamulca, to osiąga on żądaną wartość siły zaciągu przy maksymalnym dociągnięciu?
Są to dwa różne moduły. Dzięki jest bardzo głośny coś wyje. Muszę sprawdzić z jaką siłą zaciaga - jaka powonna być?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Moduł sam pokaże w parametrach zadaną i faktyczną wartość, są to chyba pr005 i pr004

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:
  • JaaccYY




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości