Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Rant na tarczy


decek_1984
Zarejestrowani

op Witam. Od tygodnia mam nowe klocki i tarcze z przodu . Klocki są chyba za małe bo od wewnętrznej części tarczy pojawia się rudawy nalot. Klocek nie pracuje na całej powierzchni tarczy. Czy tak powinno być czy mechanik założył za małe klocki ? Tarcza 300 mm. Może klocki dał do 280? Później wrzucę zdjęcie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2018, 15:59 przez decek_1984.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Bez fotki nie da sie tego ocenić.
Klocek nigdy nie sięga brzegów tarczy, zawsze jest te kilka mm.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

op
(21-01-2018, 16:01)ko-ma napisał(a): Bez fotki nie da sie tego ocenić.
Klocek nigdy nie sięga brzegów tarczy, zawsze jest te kilka mm.

Jest na oko ok 15 mm. Podeślę zdjęcie wieczorem . Teraz nie mam jak skompresować w telefonie.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

U mnie to tak wygląda. Tarcze 300 mm[Obrazek: 477d81607a4627db8a9918b003df08a5.jpg][Obrazek: 8b9fecd28c9c2bc8fcbe548b728080d9.jpg][Obrazek: 5e381a1d3f4b4c15e6e0e1fa49cb6309.jpg]

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Przy dobrze dobranych klockach rant na zewnątrz nigdy nie jest większy jak 1,5-2 mm. Od krawędzi wewnętrznej czyli przy piaście bywa sporo więcej powiedzmy od 3 do 8 mm. 15 mm to według mnie stanowczo za dużo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2018, 17:45 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

U mnie jest na zewnątrz ok. 2 mm, od wewnątrz ok. 5 mm.
Trzeba by popatrzeć, czy założone nowe klocki nie mają ( a miałem tak np. w Peugeocie ) od wewnętrznego brzegu sfazowanej okładziny hamulcowej. Wyglądało to tak, jakby celowo na nowym klocku zmniejszono powierzchnię tarcia, która rosła wraz ze zużyciem okładziny, i przy okładkach zużytych w 1/3 grubości fazowanie znikało.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

op Załączam zdjęcie . Moim zdaniem mechanik założył klocek do tarczy 280. A mam 300.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2018, 22:28 przez decek_1984.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Zdejmij koko i zrob foto. Bo tsk yo guzik widC u mnie pk zmianie tarcz na rotingery jrst cos podob ego.

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Kolega wyzej tez wstawił foto i ma wieksze ranty niz Ty.

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

op
(22-01-2018, 05:58)maciej1486 napisał(a): Kolega wyzej tez wstawił foto i ma wieksze ranty niz Ty.

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Tzn że tak ma być ? W takim razie po co wstawiać tarcze 300 jak nie wykorzystywana jest cała powierzchnia tarczy ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości