Pytanie o olej w skrzyni, gęstość a mrozy.
bo 75W90 jest gęstszy od 75W80 i dlatego tak się stało. Jest to olej do mocno obciążonych skrzyń biegów, a zakładam, że ciężarówką nie jeździłeś. Ważna jest też klasa GL. Najlepiej GL4 lub max GL4+
Vexus
— 22-11-2018, 15:21
Nie zmienia faktu że trzeba lać płyny zalecane przez producenta.
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Dobra, zacznijmy od początku.....weztospompuj wiesz jaki teraz masz olej w skrzyni ? Pewnie nie, a może ktoś wlał 75W90 właśnie. Profilaktycznie proponuję wylać go w cholerę i zalać skrzynię zalecanym przez Renault, np ELF TRANSELF NFJ 75W80
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2018, 18:27 przez Grzegorz Łubieński.)
Vexus
— 22-11-2018, 19:29
Nie wiem czy do mnie piszesz czy do autora?
Jeżeli do mnie to wiem dokładnie co mam, bo wszytko robiłem sam. Mam zalany 75w80 i mam spokój i tyle w temacie. Ps. Wiem też jedno nie mądrym posunięciem jest polecenie komuś lanie innego oleju niż zaleca producent, bo kiedyś ktoś posłucha dojdzie do awarii i po co ma mieć pretensje? Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
do autora postu, Ty już zmieniłeś i masz ok
(22-11-2018, 06:51)scrabi83 napisał(a): Normalna sprawa. Na zimnym ciężej lewarek przesuwa bo olej gesty i większy opór stawia. Jak się rozgrzeje już jest ok. A i tak na twoim miejscu bym wymienił olej zawsze to będzie świeży. A pomoc może wiele.... a gdzie będziesz wymieniał ?? i jaki to jest koszt??
op
Racja nie wiem jaki teraz jest, przed sprawdzeniem stanu kupiłem litrową bańkę (Tak elfa 75w80) i wiesz co, dokupie jeszcze 2 i wymienię dla świętego spokoju.
Faktycznie może być jakiś szitowy olej bo 2ka jakoś ciężej wchodzi. Wrzucenie 2ki przy prędkości wyższej niż 10 jest praktycznie niemożliwością bo coś jakby blokuje (nie zgrzyta ani nic i trzeba dwójkę od razu po ruszeniu wsadzic). Natomiast w lato, bez problemow. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości