Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Przewód dolotu powietrza


roman123
Zarejestrowani

op Witam, czy mógłby ktoś podrzucić zdjęcie lub chociaż rysunek rury którą powietrze dochodzi do obudowy filtra? Kupiłem auto w którym dolot kończył, czy raczej zaczynał się na obudowie filtra. Założyłem niedawno tam jakąś rurę z jakiegoś szajswagena która się w piwnicy poniewierała i w aucie zrobiło o wiele ciszej. Zwłaszcza przy pewnych obrotach powietrze wpadało w rezonans i w kabinie było średnio przyjemnie. Na szrotach pytałem ale na kilku pokazywali mi różne. Jedne z jakimiś tłumikami, inne bez. Sami nie wiedzieli który do dci z 2001 roku. Byłbym wdzięczny.
A, wiem że to nie tłumik tylko komora rezonansowa, choć również wycisza... Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2015, 03:04 przez roman123.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

W mojej galerii było jak sam dorabialem taka rurę, oryginalne bardzo drogie

Wysłane kurierem Smoke

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • roman123
Mati
Zarejestrowani

roman123 napisał(a):zdjęcie lub chociaż rysunek rury którą powietrze dochodzi do obudowy filtra
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...3#pid21543
ost zdjęcie pokazuje taką rurę, ta akurat jest od laguny benzyny. Górny spłaszczony element powinien wchodzić do obudowy filtra, natomiast drugi koniec tego co widać na zdjęciu powinien wchodzić do "łapacza powietrza" który umiejscowiony jest (stojąc z przodu auta po prawej stronie chłodnicy, przykręcony jest jedną śrubą -na klucz chyba 13)
roman123 napisał(a):Założyłem niedawno tam jakąś rurę z jakiegoś szajswagena która się w piwnicy poniewierała i w aucie zrobiło o wiele ciszej.
szczelność dolotu to ważna sprawa
roman123 napisał(a):Na szrotach pytałem ale na kilku pokazywali mi różne.
Dopasuj taką która Ci najlepiej spasuje do średnicy łapacza, ważne by nie była ani zbyt długa (pozawijana) ani zbyt krótka (żeby się nie łamała na zakrętach). Najważniejsze jest by była ona szczelna, powietrze ma swobodnie wpadać do filtra Biggrin

Robiłem również wcześniej, próbowałem robić Biggrin z harmonijki takiej niby aluminiowej ale jednak silnik ma drgania które ją szybko podarły.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • roman123
roman123
Zarejestrowani

op Dzięki za porady. Przydadzą się. Mógłbyś jeszcze powiedzieć w którym dokładnie miejscu jest ten "łapacz powietrza"? Poprzedni właściciel też usunął zbędną wedle niego rzecz.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Tu widzisz jak wchodzi do filtra ta część większa
[Obrazek: IMG_20140114_105528.jpg]

Czerwona strzałka to "łapacz powietrza" przykręcony tylko na tą śrubę która jest widoczna pod strzałką
[Obrazek: IMG_20131027_160913.jpg]

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

op No to już wszystko wiem. Dzięki wielkie Mati jeszcze raz!

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Forum jest po to by sobie pomagać Biggrin jeśli będziesz miał jakiś jeszcze problem pisz śmiało w odpowiednim temacie. Tematów technicznych nie zamykamy ale prosi się by więcej w temacie nie spamować. Cieszę się że mogłem pomóc, wszystko związane z tym tematem zrobisz sobie sam. Pamiętaj by było szczelnie na połączeniach...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
krolik-szaleniec
Zarejestrowani

Szczelność dolotu to ważna sprawa.

Jakie są konsekwencje nieszczelnego dolotu powietrza?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Jeśli przed filtrem i innymi czujnikami to tylko słabsze napełnianie powietrzem cylindra ze względu na zaciąganiu ciepłego powietrza.Spadek osiągów,z reguły nie zauważalny.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości