op
Zacznę od początku
Scenic I PH II 1.6 16V automatyczna skrzynia biegów DP0
Po instalacji LPG mam problemy z wysokimi obrotami. W piątek odebrałem auto i wszystko OK. W sobotę rano odpalam auto, ustawienie skrzyni w pozycji P, obroty powyżej 1200 i nie opadają. Jadę, obroty na pozycji D są ciut niższe niż na P lub N i były około 1000, auto szarpie przy zmianie biegów. Po zagrzaniu silnika, jeździe jeszcze przez kilka minut i ponownym uruchomieniu obroty albo w okolicy 900 i po chwili zazwyczaj opadają lub od razu są w normie czyli w okolicy 760. Jakbym przez kilka minut nie ruszał, auto by się samo zagrzało to obroty by opadły - testowałem i po 7 min było ok. Jak pojechałem do miejsca gdzie instalowałem gaz to oczywiście auto było zagrzane i pracowało wzorowo. Komputer nic nie wykazał, wszystko w jak najlepszym porządku. W inny dzień pojechałem do mechanika wpiąć CLIPa - też wszystko OK. Podsumowując - problem jest z porannymi wysokimi obrotami.
Mechanik od CLIPa twierdzi że zacząłby od wymiany 4 uszczelek kolektora + oring, bo z powodu dużych temp kolektora są bardzo twarde i może brać lewe powietrze. Gość od instalacji gazu twierdzi że zużyli pół plaka sprawdzając czy nie bierze lewego powietrza ale ten argument do mnie nie przemawia. Tylko dziwi mnie to że w ciągu dnia mam normalne obroty, w końcu opadają do właściwych, a przy lewym powietrzu chyba by tak nie było.
A oto screeny z DTT2000
A oto błędy i ich tłumaczenie:
Capteur pression collecteur - Czujnik ciśnienia w kolektorze
Capteur temperature air - Czujnik temperatury powietrza
Commande purge canister - Kontrola czystka kanister (dosłowne tłumaczenie, domyślam się że może chodzić o elektrozawór pochłaniacza oparów benzyny, bo wczoraj odłączyłem zasilanie i ruszyłem i zaświeciła mi się kontrolka na desce i mimo podłączenia z powrotem już pozostała)
Pannes generiques Entrees Sorties - Awarie generyczne Wejścia Wyjścia
1. Co mogą oznaczać te błędy, czy jest związek z wysokimi obrotami?
2. Czy błąd czujnika ciśnienia powietrza świadczy o jego awarii czy o właśnie lewym powietrzu?
3. Wynik niekompletny, braki urządzeń w bazie. Czy muszę zdobyć nowszą bazę?
Scenic I PH II 1.6 16V automatyczna skrzynia biegów DP0
Po instalacji LPG mam problemy z wysokimi obrotami. W piątek odebrałem auto i wszystko OK. W sobotę rano odpalam auto, ustawienie skrzyni w pozycji P, obroty powyżej 1200 i nie opadają. Jadę, obroty na pozycji D są ciut niższe niż na P lub N i były około 1000, auto szarpie przy zmianie biegów. Po zagrzaniu silnika, jeździe jeszcze przez kilka minut i ponownym uruchomieniu obroty albo w okolicy 900 i po chwili zazwyczaj opadają lub od razu są w normie czyli w okolicy 760. Jakbym przez kilka minut nie ruszał, auto by się samo zagrzało to obroty by opadły - testowałem i po 7 min było ok. Jak pojechałem do miejsca gdzie instalowałem gaz to oczywiście auto było zagrzane i pracowało wzorowo. Komputer nic nie wykazał, wszystko w jak najlepszym porządku. W inny dzień pojechałem do mechanika wpiąć CLIPa - też wszystko OK. Podsumowując - problem jest z porannymi wysokimi obrotami.
Mechanik od CLIPa twierdzi że zacząłby od wymiany 4 uszczelek kolektora + oring, bo z powodu dużych temp kolektora są bardzo twarde i może brać lewe powietrze. Gość od instalacji gazu twierdzi że zużyli pół plaka sprawdzając czy nie bierze lewego powietrza ale ten argument do mnie nie przemawia. Tylko dziwi mnie to że w ciągu dnia mam normalne obroty, w końcu opadają do właściwych, a przy lewym powietrzu chyba by tak nie było.
A oto screeny z DTT2000
A oto błędy i ich tłumaczenie:
Capteur pression collecteur - Czujnik ciśnienia w kolektorze
Capteur temperature air - Czujnik temperatury powietrza
Commande purge canister - Kontrola czystka kanister (dosłowne tłumaczenie, domyślam się że może chodzić o elektrozawór pochłaniacza oparów benzyny, bo wczoraj odłączyłem zasilanie i ruszyłem i zaświeciła mi się kontrolka na desce i mimo podłączenia z powrotem już pozostała)
Pannes generiques Entrees Sorties - Awarie generyczne Wejścia Wyjścia
1. Co mogą oznaczać te błędy, czy jest związek z wysokimi obrotami?
2. Czy błąd czujnika ciśnienia powietrza świadczy o jego awarii czy o właśnie lewym powietrzu?
3. Wynik niekompletny, braki urządzeń w bazie. Czy muszę zdobyć nowszą bazę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2016, 18:43 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG